Inge Rognmo Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Hva med å like greit si opp abonnementet og få deg et nytt hos en annen operatør? Hele poenget er jo at han vil beholde/portere nummeret, ikke nødvendigvis abonnementet. Jeg vet det er mange som gjerne bytter telefonnummer like ofte som de bytter mobil og/eller operatør, men det er også mange, inkludert meg, som syns det er mest praktisk å beholde sitt gamle... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Herlighet for ei useriøs bedrift... Merkeleg at det skal være så vanskeleg for operatøren å overføre abonnementet når det ikkje finnes skriftleg bevis på at du har overført nummeret. 1 Lenke til kommentar
Penguins66 Skrevet 7. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2009 Hva har skjedd siden sist? En kundekonsulent hos teleselskapet, apnet for abonnementet igjen. Han porterte nummeret over til et privat ab. Han gjorde meg til juridisk eier, med et tastetrykk... Begynt i ny jobb, med nytt bedr. ab., men har fortsatt nummeret mitt...halleluja :!: Naar begynner braaket? 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7. januar 2009 Del Skrevet 7. januar 2009 Gratulerer! Eg trur ikkje det blir noke meir bråk for deg no, det er nemmeleg veldig vanskelig for di gammle bedrift og bevise at du har overført nummeret til dei og at bedrifta er den juridiske eigaren av nummeret og at du har no stjålet nummeret frå bedrifta. Dei håpte nok på at du ikkje tok opp kampen og lot dei beholde nummeret. Så skulle det bli bråk så er det berre for deg å legge fram dokumentasjon på at du har kjøpt nummeret (når du opprinnelig oppretta abonemanget). Bedrifta vil ikkje kunne legge fram dokumentasjon på at du har gitt dem nummeret med mindre dei forfalskar underskrifta di. Lenke til kommentar
Penguins66 Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Jaja, då var vi i gang igjen... Arbeidsgiver gir seg dessverre ikke, og har nå ført nummeret over til seg igjen. Uten at jeg som er nåværende juridiske eier har hørt et pip. Teleoperatør har sågar godkjent og gratulert meg med nytt privat ab.!! Dette er galskap... Vi krever dokumentasjon fra overdragelsen, denne dukker ikke opp, hverken fra operatør eller tidligere arb.giver. Jeg vet ikke jeg, I´am pissed... Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Hvilken operatør er dette? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 *snip* synes du bør skaffe deg advokat som kan skrive brev jeg. Har du hørt med forubrukerombudet? Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Dette høres jo fullstendig sinnsykt ut. Som andre har spurt om også: Jeg lurer veldig på hvilken operatør dette er, som tillater at nummeret skifter eier uten gyldige underskrifter. Hvis jeg har forstått saken rett: -Arb.giver har på et tidspunkt (sikkert for lenge siden) fått overført nummeret til seg -Du fikk det overført tilbake til deg etter oppsigelsen -Arb.giver har nå fått overført nummeret tilbake til seg Det vil si at det enten er altfor lett å stjele telefonnumrene til folk, eller at denne operatøren har svært dårlige rutiner for dette. En mulig fremgangsmåte kan være: -Overføre nummeret tilbake til deg (på samme måte som sist) -Portere til en annen (mer seriøs) operatør så snart dette er gjort Det kan nok være smart å kontakte forbrukerombudet (hvis det er rette instans) og forhøre seg litt 1 Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Som sagt, ta kontakt om dette dreier seg om Tele 2, Telenor eller Netcom.. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Anbefaler alle å lære seg forskjellen på Forbrukerrådet og ombudet, hvor førstnevnte er korrekt sted å henvende seg. Lenke til kommentar
Penguins66 Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Har vært i kontakt med Forbrukerrådet. De henviste meg til Post/ teletilsynet. De igjen ba meg kontakte teleoperatøren, og be om dokumentasjon. Dokumentasjon foreligger hverken fra arb.giver eller operatør... Forbrukerombudet har jeg ikke kontaktet. Kan det være et steg videre? Uansett så har jeg ikke tilgang til nummeret mitt i dag, og det blir sannsynligvis brukt av min gamle arb.giver akkurat nå... Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Ja ta kontakt med forbrukerrådet. Det kan også være lurt å ta kontakt med telefonselskapet for å føre nummeret tilbake til deg igjen. Som eigar kan du vel også be om å få det middlertidig sperra om arbeidsgiver brukar nummeret. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Du kan jo også ta en spansk en i mellomtiden: Få noen til å lage ett nytt sim-kort til deg med det nr, da får ihvertfall folk ringt til deg. Hvis tidligere arg giver klager, sier du at dette er ditt nr, og derfor har du gjort dette. Men er dette en seriøs operatør? Eller en av de små? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Media er neste skritt, jeg kan garantere deg at de vil elske denne saken her Lenke til kommentar
jlek Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Spennende. At eieren av ett nummer kan byttes frem og tilbake så raskt og lettvint uten dokumentasjon er i grunn skummelt. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Jaja, då var vi i gang igjen...Arbeidsgiver gir seg dessverre ikke, og har nå ført nummeret over til seg igjen. Uten at jeg som er nåværende juridiske eier har hørt et pip. Teleoperatør har sågar godkjent og gratulert meg med nytt privat ab.!! Dette er galskap... Vi krever dokumentasjon fra overdragelsen, denne dukker ikke opp, hverken fra operatør eller tidligere arb.giver. Jeg vet ikke jeg, I´am pissed... Jeg vil minne deg på innlegg nr 5 i denne tråden (19/12 `08) , hvor du ble anbefalt å bytte operatør når alt ble i orden med nummeret igjen. 1 Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Og du bør snart nevne hvilken operatør dette gjelder, det er mange her som kan hjelpe deg vettu Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Utrolig at det går. Bytt operatør asap, når du får tak i nr igjen. Lenke til kommentar
lain Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 *Snip* Det vil si at det enten er altfor lett å stjele telefonnumrene til folk, eller at denne operatøren har svært dårlige rutiner for dette. *snip* Kort sagt, jupp. Så lenge det er snakk om at det er noen ifra en bedrift som ringer. Jeg fikk brodern til å ringe 09000 og fikk overført mitt nummer til hans firma, så vi kunne få gratis samtaler imellom oss. Dette ordnet han uten at jeg hverken godtok dette muntlig eller skriftlig. Egentlig ganske skremmende. Nå som jeg skal ha det tilbake, siden han har gått bort ifra telenor, så må det fylles ut en masse papirer, rart hvordan det der er. Lykke til med saken trådstarter. Lenke til kommentar
Penguins66 Skrevet 25. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2009 En liten update på denne saken, da jeg ikke har gitt meg helt. Vil først og fremst takke de som har tilbudt sin hjelp, gjennom forumet her!!! Nummeret mitt er fortsatt utenfor rekkevidde. Har nå kommet i dialog med kundeansvarlig hos operatørens kundeservice. De vil foreløpig ikke hjelpe meg. Mener det er en sak mellom tidl. arb. giver og meg. Har likevel fått følgende info: 07.02.05: Nummeret er tilknyttet mitt eget private abonnement hos Netcom. 08.02.05: Tidl. arb.giver oppretter nytt bedriftsab. hos Telenor, der de porterer nummeret til dette abonnementet. Tidl. arb.giver gjøres i denne prosessen, til juridisk eier på nummeret, uten at jeg signerer på noen papir. Kun repr. fra min gamle jobb har signert papirene hos Telenor. Det bekreftet de. Dette er de faktiske fohold. Siden Telenor fremdeles ikke gir nummeret til meg igjen, kan de ha en skjult paragraf på sin side?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå