Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

iSPY - Covini C6W spider


Fritz0r

Anbefalte innlegg

Ikke siden ELF var i sammarbeid med Renault i F1 (Faktisk en Tyrell P34, thnx SeaLion) har jeg sett en så heftig bil, 6 hjul, hvorav 4 er fremhjul på bilen.

 

Covini C6W spider:

Orginalt ble bilen vist frem i 2004 på Geneva Auto Show, og nå er de tilbake med en spider utgave av samme doning.

Bilens litt knotroversielle utseende med 4 fremhjul er ganske sexy faktisk, og jeg tror at denne ligger bedre i svingene enn de fleste F1 biler.

 

V8 på 4.3 liter og ett fraspark på 434 hester skal sikkre at bilen er like morro og kjøre, selv med litt ekstra vekt.

Bilen får også nydesignet girkasse.

 

Disse bilene spesial lages på bestilling, og Covini håper og greie 6 biler i året.

 

Covini C6W spider:

covini-c6w_6.jpg

covini-c6w_5.jpg

covini-c6w_12.jpg

 

Kilde, info og flere bilder:

http://www.worldcarfans.com/9081219.015/co...duction-planned

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke siden ELF var i sammarbeid med Renault i F1 har jeg sett en så heftig bil, 6 hjul, hvorav 4 er fremhjul på bilen.

Og jeg som trodde bilen du antagelig tenker på var en Tyrell P34? Elf var vel bare Tyrells hovedsponsor?

 

Jeg så forresten denne til salgs i en bilforretning ved Hyde Park i London midt på 80-tallet:

 

pantersix1977ic3.jpg

Det er en britisk Panther Six fra 1977. Det ble produsert 2 stykker, den andre er hvit. Den jeg så var altså svart.

 

Motoren i Panther Six var en 8,2-liters Cadillac-V8 med to turboladere.

The six wheel configuration was inspired by the Tyrrell P34 (Elf var bare sponsoren). The layout was one pair of rear wheels with 265/50 VR16 tyres and two pairs of steerable front wheels with 205/40 VR13 tyres.

 

The specification included a detachable hard top and convertible soft top, electronic instruments, air conditioning, an automatic fire extinguisher, electric seats and windows, a telephone and a television set.

 

Claims for the top speed of this vehicle suggested it was capable of over 200 mph (322 km/h); however, these claims are so far unsubstantiated.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...