Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hengete, For liten ?

Gjest gutt12

Anbefalte innlegg

Jeg er 12 år og har noen spørsmål.

Noen ganger er ballene Veldig hengete, mange ganger lenger en penisen min. Er dette normalt ?

Når jeg trekker huden tilbake, så kan jeg trekke den litt til, der ligger det noe hvit klister greier. Skal jeg prike dette vekk, eller skal det være der for og "holde det sammen"

Tok en linjal, og målte ovenfor penisen, på magen når den var på sitt stiveste. Er 10cm lite eller stort ?

Jeg har noen "problemer med de få hårene jeg har. Noen ganger bretter forhuden seg tilbake, det kommer et hår og "rører" hode, så bretter forden seg fram igjen.

Da sitter håret fast, og jeg må gå på do, ta av meg buksa å ta de ut.

Dette skjer veldig ofte, veldig plagsomt !

og.

Er det farlig for penisen og ha en varm pc i fanget ?

Takker for alle seriøse/hjelpende svar ! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er tolv år, penisen din skal ikke være utvokst. Det at pungen noen ganger er jævlig lang og andre ganger like kompakt som en appelsin er kun mekanismen pungen har for å regulere varmen.

Det hvite "klisteret" du nevner er, i mangel av et bedre ord, kukost. Det er døde hudceller, rester av urin, og når den tid kommer; sæd.

Det problemet med hårene under forhuden: det er vel bare å ta saksa og trimme litt da.

Lenke til kommentar
En varm PC på fanget er ikke å anfale hvis du gjør det ofte, da kan det være at du ikke kan få barn.

Tror effekten av varm laptop på fanget er sterkt overdrevet. Nå vet jeg ikke akkurat hvor varmt det blir rundt ballene. Men både aboriginere, afrikanere, arabere og mennesker som har levet i heller varme land er da fortsatt ikke sterile? Selvfølgelig, skader ikke å være forsiktig med utstyret, men såååå farlig tror jeg ikke det er.

Lenke til kommentar

Nei, tror ikke det. Hvis stråling (i dette tilfellet WIFI) skulle hatt noe å si på den reproduktive evnen til mennesker, ville det nok ikke vært lov å selve WIFI-utstyr. Tenk deg. En Trådløs router sender signaler som går rundt i hele huset. Den kan ikke sikte på mottaker-maskinen akkurat. Så hvis man har en trådløs router i huset, vil testiklene (når den trådløse routeren er ibruk/aktiv) hele tiden bombarderes av wifi-signaler.

Nå kan man argumentere for at signalene er sterkest ved kilden (der signalene sendes ut), og at laptopen er posisjonert så nærmt testiklene at strålene vil ha en viss skadelig effekt på dem. Men jeg tror egentlig ikke det. Det er svært mange strålekilder rundt oss i samfunnet. Man blir bombardert med stråler fra mobilmaster, fra wifi-enheter, fra blåtann-enheter, fra strømnettet, fra satelitter (TV osv). Man skulle tro hele populasjonen ville vært sterile nå om stråling fra vanlige produkter var farlige.

Lenke til kommentar
Snorre:

Strålingseffekten avtar eksponensielt når man flytter seg fra senderen. Derfor er det mye værre å være nært veldig nært en sender type mobiltelefon mot øret eller laptop med wifi i fanget.

Det var det jeg tenkte. Tror alikevel faren om å ha wifi-laptoper på fanget er sterkt oppskrytt. Kanskje sædcellene som befinner seg i testiklene der og da kan bli skadet. Men det blir jo stadig produsert nye sædceller der nede. Men dette er bare jeg som synser, så skal ikke si noe definitivt. Det eneste jeg vet er at jeg ikke har hørt om noen vitenskapelige forskningsprosjekter som har kommet fram til at wifi-stråling kan utgjøre noen fare for reproduksjonsevnen eller kroppen som sådan (i form av kreft eller andre sykdommer/skader).

Lenke til kommentar

Stråling er elektromagnetisk energi.

Jeg vet at ståling kan ha både positive og negative virkninger på mennesker.

Akkurat som jeg neppe vet alt om stråling vet du neppe alt om de ulike sykdomsforløpene som kan skje i et menneske. Det kommer hele tiden nye forskningsresultater i en rasende fart, så å tro at man pr. nå vet alt som er verdt å vite er utrolig skummelt. Bare fordi teknologien er noen år gammel betyr det ikke det samme som at den er helt ufarlig. Det er jo enkelte legemiddel et greit eksempel på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...