slideface Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Heisann, Det har seg slik at jeg går på det siste året på ungdomsskolen (10klasse), og snart er det tid til å søke etter vidregående skole. Jeg ønsker å bli en bilmekaniker siden jeg er veldig interissert i bil og motor. Men det er en liten ting jeg lurer på, hvilken gjennomsnitts karakter trenger man for å komme inn på teknikk og industriell produksjon (TIP)? Søskenbarnet til en venn kom inn på TIP for to år siden med 2,7 i gjennomsnitts karakter, og nå når jeg var på hospitering ved Klosterskogen så fikk jeg vite at man trengte over 4.0 for å komme inn!? Kan karakterene stige så mye på bare to år? vet noen hva gjennomsnitts karakteren er nå? Lurer noe veldig siden jeg ikke har over 4.0 i gjennomsnitts karakter. Setter stor pris på alle svar. -Fredrik Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Det kommer an på skolen; en skole med flere søkere har høyere inntakskrav, siden de da hever snittet for å fylle plassene med mest mulig gode elever. No offence, men snittet på "mekk'n" har vel aldri vært spesielt høyt? Vil tro alt over 3 i gjennomsnittskarakter er mer enn godt nok. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 No offence, men snittet på "mekk'n" har vel aldri vært spesielt høyt? Vil tro alt over 3 i gjennomsnittskarakter er mer enn godt nok. Det kan virke sånn, ja. Selv om snittet selvsagt endrer seg fra år til år og skole til skole. Det er antakeligvis verre å komme seg inn på kjøretøy året etter TIP, for da kjemper man om ikke så altfor mange plasser med en del elever. Lenke til kommentar
slideface Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 Okey, takk for svar. Vet at man ikke trenger så veldig gode karakterer for å komme inn, og det er derfor jeg begynte å lure på hvorfor den kan ha stiges så grusomt mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå