Gå til innhold

[Løst]Ønsker hjelp til kjøp av bærbar til spilling - 10-15.000 budsjett.


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har planer om å kjøpe meg en ny bærbar, nå når min gamle Inspiron 1521 er godt utdatert og ikke håndterer noen nyere spill. Ønsker en bærbar fordi jeg setter pris på å kunne frakte med meg maskinen uten mye mas og styr. Håper å få noen gode forslag gjennom hw.no sitt forum her! :)

 

Jeg kjører et budsjett på ti- til femtentusen kroner. Om noen forslag kommer i overkanten av dette gjør ikke noe, da jeg vil vurdere etter maskinen selv og ikke prisen.

 

Maskinen MÅ støtte Windows XP (32 bit/64 bit?) SP3.

 

Fysisk størelse: Jeg har ønsker om en bærbar helst uten "num-pad".

- Skjerm: Vil helst ha en skjerm i størelsen ~15 tommer.

Prosessor: INTEL prosessor (Ingen unntak).

Grafikkkort: Nvidia eller ATi grafikkkort. Ønsker helst Nvidia.

- (Har sett på GF 9-serien til intel og det virker høyst lovende. 512 til 1024 dedikert GPU minne.)

Minne: Minimum 2 GB minne.

Harddisk: Ingen krav.

 

 

Jeg har sett på følgende maskiner som har inspirert meg til å ta beslutningen om å kjøpe en ny masking. Dette er ikke maskiner jeg vet å få kjøpt i Norge, men er kun for referanse.

 

Gateway: ateway P-7801u NoteBook Intel Core 2 Duo P8400(2.26GHz) 17.0" Wide UXGA 4GB Memory DDR3 1066 320GB HDD 7200rpm DVD Super Multi NVIDIA GeForce 9800M GTS

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx...N82E16834101166

 

MSI: MSI GX630-028US NoteBook AMD Athlon X2 QL-62(2.00GHz) 15.4" Wide XGA 4GB Memory 250GB HDD DVD Super Multi NVIDIA GeForce 9600M GT

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx...N82E16834152073

 

 

 

*** For post-oppdateringer: ***

-

-

-

-

-

Endret av Micah^^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
alt som kjører vista kan kjøre xp, men hvorfor ha xp når man har vista allerede? Det er virkelig bare tull at vista er så dårlig.

Det er ikke bare tull, men min holdning til Vista er uansett personlig. Jeg misliker Vista både grunnet utseendet, kompabilitet, surrete menyer og fordi Windows 7 snart slippes. Til Windows 7 kommer, holder jeg meg til Windows XP.

 

Når jeg sier at maskinen må støtte XP, mener jeg selvfølgelig drivere. Jeg forholder meg uansett til at det er en selvfølge at all moderne hardware har XP drivere.

 

Se om du finner en brukt XPS M1730 på finn eller andre steder. Ser den ligger på rundt 15.000,- brukt, og en del over 22.000,- for ny. Så du sparer en del på å kjøpe brukt. Trenger ikke være noe dårligere av den grunn.

Tja. Det eneste problemet med Dell maskiner er selvfølgelig Service Tagen. Original eier av maskinen må ringe til Dell for å overføre Tagen fra gammel eier til ny eller, ellers vil ikke jeg (ny eier) kunne bestille service dersom noe skulle gå galt. Sikter derfor på å kjøpe en ny maskin for å unngå komplikasjoner. :)

 

- - -

 

Takk til de som har svart til nå! Setter pris på alle tilbakemeldinger jeg kan få! :)

Endret av Micah^^
Lenke til kommentar

Takk for lenken! :)

Vet du om denne kan kjøre med Windows XP SP3? :)

 

Håper på flere svar! Kom igjen hw.no! ;)

 

Ja, den kan kjøre XP pro med SP3. Trykk og Kjøp !

Litt av en jobb med å installere XP! Har denne i bakhodet nå. Takk for tips, lenken ... (se under)

 

... og for testen! Utrolig bra! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...