Pc96 Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Har en Acer Aspire 9300, har hatt den i 1 år og 6 måneder. Den har fungert raskt og fint til nå, den vil ikke på, da jeg starter den kommer det en pipelyd og det er svart skjerm, da er det svart resten av tiden. Mer skjer det ikke. Litt lite forklart men er det noen som vet hva som skjer om det er noen som har noen anelse? Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Du har ikke satt inn noen nye ram brikker vel? Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 Du har ikke satt inn noen nye ram brikker vel? Nei Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Les her: http://itpro.no/supportforum/index.php?act...=49&t=67504 Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Fikk pc`n til i går igjen men i dag skjedde det samme igjen, et langt pip og to korte. Hva i all verden kan det vere? Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Fikk pc`n til i går igjen men i dag skjedde det samme igjen, et langt pip og to korte.Hva i all verden kan det vere? Ring support og hør. Eller send den inn, eneste lure å gjøre. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Fikk pc`n til i går igjen men i dag skjedde det samme igjen, et langt pip og to korte.Hva i all verden kan det vere? Det kan godt väre et HD problem. Höye analoge pip som ikke er PC speaker pip? Hva skjer under boot? Jobber maskinen? Hvor lenge? Stopper den â jobbe? Virker det som om den kommer til Windows eller at den bare cycler noen sekund og deretter stopper? Endret 22. desember 2008 av zeebra Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2008 Fikk pc`n til i går igjen men i dag skjedde det samme igjen, et langt pip og to korte.Hva i all verden kan det vere? Det kan godt väre et HD problem. Höye analoge pip som ikke er PC speaker pip? Hva skjer under boot? Jobber maskinen? Hvor lenge? Stopper den â jobbe? Virker det som om den kommer til Windows eller at den bare cycler noen sekund og deretter stopper? Maskinen jobber bare i begynnelsen, jeg hører to ganger at cd rommet snurrer, et langt pip og to korte som ikke kommer fra pc speaker, så stopper den opp, lysene lyser og så skjer det ikke noe mer. Viften går fortsatt. Men hva kan da vere årsaken?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Fikk pc`n til i går igjen men i dag skjedde det samme igjen, et langt pip og to korte.Hva i all verden kan det vere? Søk på nettet! "Google:+Bios +beep +errors" Da vil du finne at det er sannsynlig at du har ett problem mec skjermkort/IGP. Endret 22. desember 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Fikk pc`n til i går igjen men i dag skjedde det samme igjen, et langt pip og to korte.Hva i all verden kan det vere? Søk på nettet! "Google:+Bios +beep +errors" Da vil du finne at det er sannsynlig at du har ett problem mec skjermkort/IGP. Fant ikke så mye mer. Edit: Fant noe nå: No Beeps- Short, No power, Bad CPU/MB, Loose Peripherals One Beep- Everything is normal and Computer POSTed fine Two Beeps- POST/CMOS Error One Long Beep, One Short Beep- Motherboard Problem One Long Beep, Two Short Beeps- Video Problem One Long Beep, Three Short Beeps- Video Problem Three Long Beeps - Keyboard Error Repeated Long Beeps - Memory Error Continuous Hi-Lo Beeps - CPU Overheating Fant dette og det med uthevet skrift er mitt problem. Kanskje det er noe med skjermkortet da ja, eller??? Endret 23. desember 2008 av Pc96 Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Moderator kan slette denne posten, forrige post ble postet to ganger. Endret 26. desember 2008 av Pc96 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Fikk pc`n til i går igjen men i dag skjedde det samme igjen, et langt pip og to korte.Hva i all verden kan det vere? Det kan godt väre et HD problem. Höye analoge pip som ikke er PC speaker pip? Hva skjer under boot? Jobber maskinen? Hvor lenge? Stopper den â jobbe? Virker det som om den kommer til Windows eller at den bare cycler noen sekund og deretter stopper? Maskinen jobber bare i begynnelsen, jeg hører to ganger at cd rommet snurrer, et langt pip og to korte som ikke kommer fra pc speaker, så stopper den opp, lysene lyser og så skjer det ikke noe mer. Viften går fortsatt. Men hva kan da vere årsaken?? Jeg hadde slik problem, da var det HD problem. Kan du âpne maskinen og legge öret intiil HD? Kommer ikke lyden direkte derfra sâ er det nok skjermkortet som kan väre problemet, utifra posten din under denne. Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 Fikk pc`n til i går igjen men i dag skjedde det samme igjen, et langt pip og to korte.Hva i all verden kan det vere? Det kan godt väre et HD problem. Höye analoge pip som ikke er PC speaker pip? Hva skjer under boot? Jobber maskinen? Hvor lenge? Stopper den â jobbe? Virker det som om den kommer til Windows eller at den bare cycler noen sekund og deretter stopper? Maskinen jobber bare i begynnelsen, jeg hører to ganger at cd rommet snurrer, et langt pip og to korte som ikke kommer fra pc speaker, så stopper den opp, lysene lyser og så skjer det ikke noe mer. Viften går fortsatt. Men hva kan da vere årsaken?? Jeg hadde slik problem, da var det HD problem. Kan du âpne maskinen og legge öret intiil HD? Kommer ikke lyden direkte derfra sâ er det nok skjermkortet som kan väre problemet, utifra posten din under denne. Hva mener du med HD, hvor er det?? Hva gjorde du med det?? Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Hva mener du med HD, hvor er det??Hva gjorde du med det?? Harddisk.. Jeg byttet den. Den funket bare ikke lenger. Har enda ikke levert den til rep, var sur data â miste. Siden det er laptop kan det väre litt vanskelig â finne, men den skal rundt et vifteuttak UNDER latop(ikke hovedvifte), en plass med ca 2 skruer, lett â skru ut mekanisme.. Ikke skru den ut, bare lytt om du finner en slik plass, er det rett innefor der er det sannsynlig problem. Endret 26. desember 2008 av zeebra Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Hva mener du med HD, hvor er det??Hva gjorde du med det?? Harddisk.. Jeg byttet den. Den funket bare ikke lenger. Har enda ikke levert den til rep, var sur data â miste. Har to harddisker, må jeg bytte begge to da?? Kan jeg sjekke hvilken av dem det er?? Ligger ikke operativsystem på harddisk, må jeg kjøpe vista igjen da?? (litt ny på dette siden jeg spør så mye) Endret 26. desember 2008 av Pc96 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 (endret) Hva mener du med HD, hvor er det??Hva gjorde du med det?? Harddisk.. Jeg byttet den. Den funket bare ikke lenger. Har enda ikke levert den til rep, var sur data â miste. Har to harddisker, må jeg bytte begge to da?? Kan jeg sjekke hvilken av dem det er?? Ligger ikke operativsystem på harddisk, må jeg kjøpe vista igjen da?? (litt ny på dette siden jeg spør så mye) Du har sikker bare 1 HD med 2 partisjoner.. Du jo pröve â lâne en liten(laptop) HD av en kompis og pröve den i maskinene. Men da kan det hende du mister garanti og slike ting, sâ det beste er nok kanskje service uansett. Kan bli vanskelig â fikse problemt selv uansett hva det kan väre. Men prôv â finn ut iallefall om lyden kommer fra der HD sitter, da vet du bedre neste steg. Hvis det stemmer kan du jo pröve en annen HD hvis du ikke har garanti lenger. Endret 26. desember 2008 av zeebra Lenke til kommentar
Pc96 Skrevet 30. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2008 Ringte ps.no, de sa at det var skjermkortet, skal sende pc`n inn og så monterer de nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå