gardkarlsen Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Hei Jeg kommer til å kjøpe mobilt bredbånd fra Telenor for å benytte dette i jobbsammenheng. Jeg ser at dette gir både mobilt bredbånd og tilgang til Telenor trådløst nett. Men jeg hørte også fra en kollega at dette også gir fri bruk av 3G nettet. Stemmer dette? Jeg har fått meg en iPhone og jeg regner med at det kommer til å bli litt trafikk fremover på telefonen :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Mobilt bredbånd går over 3G-nettet, så , eh, svaret er ja forutsatt at du setter sim-kortet for mobilt bredbånd i iPhonen. Endret 20. desember 2008 av Slettet-376f9 Fjernet unødvendig quote Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Med fastpris på mobilt breiband vil datatrafikk vere gratis, enten den går via GPRS (det gamle gode gsm-nettet), 3G eller trådlause soner. Taletrafikk, tekstmeldingar eller mms som går over mobilnettet vil sjølvsagt ikkje vere gratis, sjølv om du har mobilt breiband. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Dersom du har et SIM-kort med et rent dataabonnement, vil du ikke kunne gjøre taleanrop med det. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Dette stemmer for m.a. Netcom og One Call. Dersom ein har Telenor kan ein faktisk ringe, sjølv om det ikkje er meint for det. Dette vert noko dyrare enn vanleg, fordi samtalane vert prisa etter det utgåtte abonnementet privat+. Skal ein bruke mobilt breiband i ein telefon er nok det beste å ha det som tilleggsteneste på vanleg abonnement, og ikkje som eige abonnement. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå