Nilsen Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Hovedkortgiganten burde nok ha jobbet mer med sin nye skjerm. Les mer Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 vel her kom en 24" med 2ms og lavere forbruk, men fortsatt høyttalerne og et webcam som jeg ikke har bruk for eller for den del har brukt på sikkert mange år... liker asus som hardware produsent men er dessverre skuffet over skjermene de har... + for medfølgende kabler Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 bra test.. Kjempebra med skjermtester, jeg synest det er ALT for lite test av pc-skjermer her på hardware Hadde vært kult om dere testet tilsvarende modeller fra feks samsung Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Enig med fenixen, bra med tester av PC-skjermer, synes ikek det er så lett å finne. AtW Lenke til kommentar
hainz Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Har Asus MK241. Så å si samme skjerm bare litt bedre utstyrt og bedre design. Den fysiske intillingsmulighetene er utrolig dårlig, det er stor sjanse at du blir dritsur pga av dette, jeg ble det i allefall. Skjermen ser smooth ut og er ganske bra, men som sagt, tenk deg godt igjennom før du kjøper en skjerm med såpass dårlig fysisk instilling! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg har vw222u, og skal egentlig ikke forsvare mangelen på fysiske innstillinger, men høyden var perfekt for meg Men kunne gjerne tenke meg at man kan snu den for å vise ting til folk som sitter ved siden av, har allerede ripet bordet litt pga det. Designet er også et av de bedre imo (matt svart ramme, med en kjempetynn lakkkant ytterst, og sølvkant nederst) Lenke til kommentar
PlatypusPedersen Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Dere glemte å klage på klistremerkene. Endret 20. desember 2008 av PlatypusPedersen Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Dere glemte å klage på klistremerkene. De klaget, men satte det ikke opp i minuslista. Asus har noen av de hardere klistremerkene jeg har vært borti. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Hva er responstiden? Eneste som stod var tidsenheten... Edit: 2 ms sier de. Med en del rariteter... Endret 20. desember 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Nå har jeg aldri hengt meg opp i ms, fordi den sier ingenting, fordi for å oppnå 2ms må man kjøre i 500hz. En vanlig 60hz holder seg litt under 17ms. Formel: (1/hz)*1000=ms 16:9 er det svært få filmer som lages i, vanligvis vil du få en svart stripe uansett. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 (endret) Å jeg som ikke har noen planer om å bytte ut min 20ms 19" skjerm... Om en skjerm har 2ms eller 8ms har i praksis ingenting å si for vanlig bruk... Man kan kanksje si at ms på skjermer er blitt som Megapixel kappløpet på digitalkamera, på tide å slutte å syte over.... Eneste minuset jeg ser i følge testen er bakgrunnlyset som skinner gjennom overalt.. (gjennom det perfekte sortnivået....) Dere sier ikke noe om lydkvalitet.? er det like dårlig som laptophøyttalere.? (jeg skummet litt) Endret 20. desember 2008 av Tore Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Nå har jeg aldri hengt meg opp i ms, fordi den sier ingenting, fordi for å oppnå 2ms må man kjøre i 500hz. En vanlig 60hz holder seg litt under 17ms. Formel: (1/hz)*1000=ms 16:9 er det svært få filmer som lages i, vanligvis vil du få en svart stripe uansett. Feil, om man har en 60 Hz skjerm, med en responstid på 17 ms over hele fjøla, så vil i utgangspuntet skjermen aldri vise riktig bilde, la oss si man skifter fra svart til hvitt og tilbake annenhvert bilde. Og det tar 17 ms å skifte fra svart til hvitt, og motsatt, da vil bildet være en grånyanse mellom svart og hvitt i alle de 17 millisekundene, dermed er det ikke riktig at man ikke trenger lavere resonstid enn tiden en frame vises. AtW Lenke til kommentar
KongeOdin Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Jeg regner med at dere sjekker temperaturen i rommet når dere tester etterslepet. Ellers ville jo resultatet bli at alle skjermene dere testet i f.eks. kaldt vær få dårlige resultater. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Om en skjerm er 24ms eller 2ms har mye og si i praksis på spill, men tallene kan vel lyve ganske mye uansett. Det jeg har gjort er å spillt battlefield 2 på 2 ulike skjermer. En gammel 19 husker egentligi ikke om det var 18-24-eller midt i mellom her mot en 2-3ms Wievsonic skjerm. Uansett så var det enormt med etterslep på spillfrontet, spesielt ved flying av jetfly, og risting med med musa for å framtvinge, samt visuelle stillestående ting. STOR FORSKJELL. Jeg snakker utifra en pratisk erfaring. Ikke en teoretisk formel. Kluet er, kjøp gamer-skjerm hvis du skal spille. Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Skjønner ikke problemet med noen smale svarte striper. Jeg vil MYE heller ha svarte striper de gangene jeg ser en lav film enn å alltid ha mindre plass i høyden. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 2 og 24 er tross alt 12ganger så mye... ( som et 1megapixel kamera mot et 12megapixel kamera med nyere teknologi ) derimot 2ms eller 5ms... merker ikke forskjell, og som du sier, tallene kan lyve veldig... Lenke til kommentar
airblade Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Bra test Fikk denne skjermen i går, godt fornøyd. Utrolig godt med stor widescreen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå