Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Lærerns motsigelse: Lekser og annmerkninger

Anbefalte innlegg

Murlig denne ikke passer her, men hvor ellers??

Har en lærer, rundt 25 år (tror jeg) og skikkelig bitch.

Mot meg og mine 4 venner er hun alt annet en hyggelig, pure bitch rett i gjennom, på konferansetime er hun "perfekt", heldigvis for meg missliker alle foreldrene jeg vet om henne.

Iallefall, på en konferansetime for maybe.. 1 mnd. siden ble temaet å motivere elevene til å gjøre lekser og jobbe med stoffet.

Hun sier der ganske så ordrett: "Elevene burde forstå at de gjør lekser for sin egen skyld, ikke lærerens."

Alikevel popper det opp annmerkninger når leksene ikke er gjort.

Hva synes dere om dette egentlig? Er det bare jeg som har blir vannet ut av klassen min?

-vi har sikkert verdens sløveste klasse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skjønner vel som menes med "Elevene burde forstå at de gjør lekser for sin egen skyld, ikke lærerens.". ? Du gjør jo lekser og lager deg gode vaner så ting blir lettere når du begynner på videregående. Hvilken klasse går du i?. Klart det popper opp annmerkninger når du ikke har gjort leksene dine, sier seg selv. Slutt å syt og ta deg sammen.

Lenke til kommentar
Murlig denne ikke passer her, men hvor ellers??

Har en lærer, rundt 25 år (tror jeg) og skikkelig bitch.

Mot meg og mine 4 venner er hun alt annet en hyggelig, pure bitch rett i gjennom, på konferansetime er hun "perfekt", heldigvis for meg missliker alle foreldrene jeg vet om henne.

Iallefall, på en konferansetime for maybe.. 1 mnd. siden ble temaet å motivere elevene til å gjøre lekser og jobbe med stoffet.

Hun sier der ganske så ordrett: "Elevene burde forstå at de gjør lekser for sin egen skyld, ikke lærerens."

Alikevel popper det opp annmerkninger når leksene ikke er gjort.

Hva synes dere om dette egentlig? Er det bare jeg som har blir vannet ut av klassen min?

-vi har sikkert verdens sløveste klasse

Så du tror at siden dere ikke har noen motivasjon til å gjøre lekser så burde dere få slippe?

Kjenner meg litt igjen i tråden din, klassen vår er også sånn.

Lenke til kommentar

Så vi blir tvunget til å gjøre lekser, men vi må jo selfølgelig skjønne at det er vår egen skyld..

Hvis det hadde vært så veldig får får egen skyld hadde de vel ikke giddi å sette annmerknigner?

Forøvrig, er ikke dette et problem, gjør dem og fikk 4,9 i snitt forige termin, så jeg driter egentlig i det, men synes det er rart..

Lenke til kommentar
Så vi blir tvunget til å gjøre lekser, men vi må jo selfølgelig skjønne at det er vår egen skyld..

Ja.

Hvis det hadde vært så veldig får får egen skyld hadde de vel ikke giddi å sette annmerknigner?

Enkelte trenger å motivasjon på den harde måten, forhåpentligvis lærer de det før de skal på universitetet, der bryr ingen seg om du ikke møter opp til timer.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Forøvrig, er ikke dette et problem, gjør dem og fikk 4,9 i snitt forige termin, så jeg driter egentlig i det, men synes det er rart..

En del av vgs er å lære og tenke selv, uten at lærerne skal mase hele tiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

At elever stort sett er nisser som ikke skjønner sitt eget beste, er dessverre et faktum. Dersom anmerkningene fører til at dere gjør mer skolearbeid og lærer mer, ser jeg på dette som et gode.

Lenke til kommentar

Ganske så dårlig eksempel, med tanke på at hvis du kjører bil i 160, så kan su skade andre.

Hadde det vært på et jorde eller noe hadde iallefall jeg ikke brydd meg.

Men igjen, så skjønner jeg ikke hvorfor vi skal få "straff" fordi vi velger å være dumme mot ingen andre enn oss selv..

For ja, jeg vet at man må gjøre lekser, det er grunnen til at jeg gjør dem.

Ja, jeg vet også at meningen er å lære av dem, men når man kan det, what's the fucking point?

Og, nei, dette systemet fører ikke til at elevene lærer mer.

Lenke til kommentar
Men igjen, så skjønner jeg ikke hvorfor vi skal få "straff" fordi vi velger å være dumme mot ingen andre enn oss selv..

Ikke alle elevene vet hva som er best for seg selv. På videregående får elevene litt mer ansvar for egen læring i håp om at dere skal klare minst et semester på universitetet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dt står no i no regla at man ikke kan få anmerkning for å ikke ha gjort leksa, det har jo nylig vært i media at man ikke har lekse plikt...

Så lærerne har ikke rett til å gi dæ anmerkning for ikke å ha gjort leksan dine.

mn kor smart vill du bli ve ikke å gjør leksa i hele tatt a?

Det er opp til vær enkelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...