Martin HaTh Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Murlig denne ikke passer her, men hvor ellers?? Har en lærer, rundt 25 år (tror jeg) og skikkelig bitch. Mot meg og mine 4 venner er hun alt annet en hyggelig, pure bitch rett i gjennom, på konferansetime er hun "perfekt", heldigvis for meg missliker alle foreldrene jeg vet om henne. Iallefall, på en konferansetime for maybe.. 1 mnd. siden ble temaet å motivere elevene til å gjøre lekser og jobbe med stoffet. Hun sier der ganske så ordrett: "Elevene burde forstå at de gjør lekser for sin egen skyld, ikke lærerens." Alikevel popper det opp annmerkninger når leksene ikke er gjort. Hva synes dere om dette egentlig? Er det bare jeg som har blir vannet ut av klassen min? -vi har sikkert verdens sløveste klasse Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Du skjønner vel som menes med "Elevene burde forstå at de gjør lekser for sin egen skyld, ikke lærerens.". ? Du gjør jo lekser og lager deg gode vaner så ting blir lettere når du begynner på videregående. Hvilken klasse går du i?. Klart det popper opp annmerkninger når du ikke har gjort leksene dine, sier seg selv. Slutt å syt og ta deg sammen. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Tror du misforstod litt, hun vil at du skal gjøre lekser slik at du lærer noe, ikke bare fordi at hun krever at det skal bli gjort. Du må uansett gjøre leksene fordi ellers får du anmerkning, men hun vil fremdeles at du skal gjøre dem med den holdningen at du vil lære. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Hvorfor er det en motsigelse? Lekser er for elevens del, ikke læreren, det er ikke læreren som skal lære det. Og man får anmerkninger når lekser ikke blir gjort, fordi man skal gjøre lekser, sånn er det å gå på skolen, man skal lære Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Murlig denne ikke passer her, men hvor ellers?? Har en lærer, rundt 25 år (tror jeg) og skikkelig bitch. Mot meg og mine 4 venner er hun alt annet en hyggelig, pure bitch rett i gjennom, på konferansetime er hun "perfekt", heldigvis for meg missliker alle foreldrene jeg vet om henne. Iallefall, på en konferansetime for maybe.. 1 mnd. siden ble temaet å motivere elevene til å gjøre lekser og jobbe med stoffet. Hun sier der ganske så ordrett: "Elevene burde forstå at de gjør lekser for sin egen skyld, ikke lærerens." Alikevel popper det opp annmerkninger når leksene ikke er gjort. Hva synes dere om dette egentlig? Er det bare jeg som har blir vannet ut av klassen min? -vi har sikkert verdens sløveste klasse Så du tror at siden dere ikke har noen motivasjon til å gjøre lekser så burde dere få slippe? Kjenner meg litt igjen i tråden din, klassen vår er også sånn. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 Så vi blir tvunget til å gjøre lekser, men vi må jo selfølgelig skjønne at det er vår egen skyld.. Hvis det hadde vært så veldig får får egen skyld hadde de vel ikke giddi å sette annmerknigner? Forøvrig, er ikke dette et problem, gjør dem og fikk 4,9 i snitt forige termin, så jeg driter egentlig i det, men synes det er rart.. Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Enkelt å greit. Du går skole for å lære, og for å lære må du gjøre lekser. Alt dette gjør du for at du skal gå en høyere utdannelse senere. Skolen er ikke en hengeplass for deg og vennene dine, så såklart får du anmerkning hvis du ikke gjør lekser. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Så vi blir tvunget til å gjøre lekser, men vi må jo selfølgelig skjønne at det er vår egen skyld.. Ja. Hvis det hadde vært så veldig får får egen skyld hadde de vel ikke giddi å sette annmerknigner? Enkelte trenger å motivasjon på den harde måten, forhåpentligvis lærer de det før de skal på universitetet, der bryr ingen seg om du ikke møter opp til timer. Endret 19. desember 2008 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Så vi blir tvunget til å gjøre lekser, men vi må jo selfølgelig skjønne at det er vår egen skyld.. Hvis det hadde vært så veldig får får egen skyld hadde de vel ikke giddi å sette annmerknigner? Forøvrig, er ikke dette et problem, gjør dem og fikk 4,9 i snitt forige termin, så jeg driter egentlig i det, men synes det er rart.. En del av vgs er å lære og tenke selv, uten at lærerne skal mase hele tiden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 At elever stort sett er nisser som ikke skjønner sitt eget beste, er dessverre et faktum. Dersom anmerkningene fører til at dere gjør mer skolearbeid og lærer mer, ser jeg på dette som et gode. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 "De sier det er til sjåførens eget beste at de ikke skal kjøre for fort så jeg synes ikke jeg skulle fått bot for å kjøre i 160!" Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 Ganske så dårlig eksempel, med tanke på at hvis du kjører bil i 160, så kan su skade andre. Hadde det vært på et jorde eller noe hadde iallefall jeg ikke brydd meg. Men igjen, så skjønner jeg ikke hvorfor vi skal få "straff" fordi vi velger å være dumme mot ingen andre enn oss selv.. For ja, jeg vet at man må gjøre lekser, det er grunnen til at jeg gjør dem. Ja, jeg vet også at meningen er å lære av dem, men når man kan det, what's the fucking point? Og, nei, dette systemet fører ikke til at elevene lærer mer. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Men igjen, så skjønner jeg ikke hvorfor vi skal få "straff" fordi vi velger å være dumme mot ingen andre enn oss selv.. Ikke alle elevene vet hva som er best for seg selv. På videregående får elevene litt mer ansvar for egen læring i håp om at dere skal klare minst et semester på universitetet. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Dere gjør lekser for deres eget beste, men på den alderen vet dere ikke deres eget beste. Capish? Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Dere gjør lekser for deres eget beste, men på den alderen vet dere ikke deres eget beste. Capish? So True. Amen Endret 19. desember 2008 av ElemeNts Lenke til kommentar
cattaraz Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Dt står no i no regla at man ikke kan få anmerkning for å ikke ha gjort leksa, det har jo nylig vært i media at man ikke har lekse plikt... Så lærerne har ikke rett til å gi dæ anmerkning for ikke å ha gjort leksan dine. mn kor smart vill du bli ve ikke å gjør leksa i hele tatt a? Det er opp til vær enkelt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Hva med denne artikkelen da ? - Dropp leksene med loven i hånd. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Tja, foreldre som sier at barna ikke trenger å gjøre lekser, fordi de har loven på sin side, gjør strengt tatt bare barna sine en bjørnetjeneste. Det at man ikke trenger å gjøre lekser, betyr ikke at man ikke bør gjøre lekser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå