runeakse Skrevet 8. april 2003 Del Skrevet 8. april 2003 Hei. Jeg driver med litt små programmering appl. og databaser. Har en ganske stor access database nu på vel 20mb.. Noen som kan hjelpe meg her med et konkret svar på hvordan jeg kan få laget denne filen i en exe fil. Har basic delphi osv. men dem kan ikke lese mdb filer.. Hva kan dere hjelpe med ? Lenke til kommentar
Fakenicker Skrevet 9. april 2003 Del Skrevet 9. april 2003 Gah, orket ikke skrive hele framgangsmåten, hadde ikke noe bedre å finne på så jeg lagde et relativt simpelt database program til deg på 1 minutt. last ned delphi filene på: http://home.no/midi/Databaseeksempel.zip Velg table1 og sett inn hele adressen til databasen i "Tablename" i Object Inspector (f.eks c:databasemydatabase.mdb). Etter det går du til toppen i object inspector og setter "Active" til True. Lenke til kommentar
runeakse Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Hei; takk for god hjelp: Men følgende melding får jeg når jeg settert Active til "True" Corrupt table/index header. hva kan det være.. Lenke til kommentar
Fakenicker Skrevet 21. april 2003 Del Skrevet 21. april 2003 Prøv å sett DatabaseName under Table1 til MS Access Database De gangene jeg har brukt databaser i delphi har jeg lagt dem i Paradox, det funket fint. Hvis det ikke funker kan du jo se etter om du får konvertert databasen din med Database Desktop som kommer med Delphi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå