kdeliass Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Har prøvd å lese og ringe rundt, men får ikke noe fornuftig svar fra noen. Skal inn til førstegangstjeneste i MP 5 Januar, og gleder meg til det. Men har også en sport på siden jeg satser veldig på å bli god i - fallskjermhopping. Håper å komme meg inn på landslaget om noen år. Saken er at jeg godt kan tåle et år med lite gjevnlig hopping, bare jeg kan få en tre - fire permer på 8-9 dager. Er umulig å trene fallskjermhopping hvis jeg bare får permer på tre fire dager... Rekker såvidt å ta på meg utstyret før jeg må inn igjen. Har desverre ingen nm plasseringer å vise til, men dette er ikke relevant i denne sporten. Noen som vet hvordan jeg skal gå fram, og om forsvaret av og til kan være sånn nogenlunde fleksibel når det gjelder slike ting? Har ikke lyst til å legge hoppinga på hylla et helt år =( Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Søk tidligst mulig! Det er ihvertfall det jeg har plukket opp i andre militærperm-tråder. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Landslag i fallskjermhopping? waaaaaat? jaja, er det i forbindelse med konkurranser eller bare egen trening? Hvis sistnevnte, gjør det i permene. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Med mindre du er på landslaget allerede, så spørs det nok. Du må nok søke perm som alle andre. De fleste permene er jo mandag-fredag, og så reiser du fredagen før og kommer tilbake søndagen etter siden du har helgeperm. Så det skal nok gå greit. Lenke til kommentar
kdeliass Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 Med mindre du er på landslaget allerede, så spørs det nok. Du må nok søke perm som alle andre. De fleste permene er jo mandag-fredag, og så reiser du fredagen før og kommer tilbake søndagen etter siden du har helgeperm. Så det skal nok gå greit. Okey, hvis de fleste permene blir slik er det jo ikke noe problem Hadde bare fått for meg at langpermene bare var tre fire dager i strekk Lenke til kommentar
DeviantFractal Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Med mindre du er på landslaget allerede, så spørs det nok. Du må nok søke perm som alle andre. De fleste permene er jo mandag-fredag, og så reiser du fredagen før og kommer tilbake søndagen etter siden du har helgeperm. Så det skal nok gå greit. Okey, hvis de fleste permene blir slik er det jo ikke noe problem Hadde bare fått for meg at langpermene bare var tre fire dager i strekk Lengden på langpermene varierer veldig. Den første langpermen vår var bare 3 effektive dager (fredag, lørdag, søndag). Vi fikk perm fra torsdag til mandag, men vi landet på Gardermoen natt til fredag, og dro tidlig på mandag. Den andre permen vår var 10 dager (eller 8 effektive dager, samme opplegg som på forrige perm). Julepermen vår er lang, fra den 18. desember til 5. januar og nå landet vi tidlig for en gangs skyld, kl 11-ish og drar sent type etter kl 22. Jeg tror du egentlig kan se relativt langt etter å få innvilget 8-9 dagers permer uten om langpermen, men det går ann å søke om å få perm et par dager før langpermen begynner, slik at du får litt lenger perm. Hvis du i løpet av førstegangstjenesten skulle vært med i NM, EM, VM etc i fallskjermhopping (og du er med i en klubb) hadde det ikke vær store problemer å få innvilget perm, men ellers tror jeg ikke det er mange permer som blir innvilget fordi man har et treningsbehov. Det skader selvfølgelig ikke å prøve Endret 22. desember 2008 av Scarymovies Lenke til kommentar
Snowballen Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 etter utdanningsperioden jobber MP på turnus, 2 uker på, 2 uker av eller noe lignende. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Men det er altså først etter et halvt år. Lenke til kommentar
Snowballen Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 kunne vel vært verre Lenke til kommentar
srbz Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg hadde 2 uker på 2 uker av etter 3 mnd Lenke til kommentar
Bamfzoor Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Så lenge det er idrett på "høyt" nivå er det utrolig lett å få idrettsperm Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Skal egentlig være landslagsnivå. Men jeg fikk perm til NM også. De er som regel medgjørlige, så sant du ikke er skikkelig uvenner med dine overordnede Endret 15. januar 2009 av espennyh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå