Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Facebook/mail når det kommer til kontakt, hvor akseptert er det?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en fascinasjon for en mann jeg møtte for noen måneder siden. Vi møttes i en setting som ikke åpner for å bli bedre kjent på noen måter mer enn enkel prat og veiledning. Veldig mye enveis-kommunikasjon. Det som er frustrerende er at jeg har så vanvittig lyst å bli mer kjent med denne personen. Ja, jeg er tiltrukket til han, men jeg kunne godt ha vært fornøyd med å bare være "venn" eller noe i den duren, siden felles interesser er STORE, og veier like mye som utseendet i dette tilfellet.

Poenget er; vil jeg noen sinne kunne bli mer kjent med denne personen? 8 års aldersforskjell (han eldst) og om 1 måned vil det være slutt på treffingen. Jeg fant han på facebook og jeg har mailen, men jeg føler det blir litt feil å spørre om cafetreff eller om det i det hele tatt er noe interesse for å bli mer kjent over slike kommunikasjonsmilder. Iallefall siden han er nært 30 år gammel. Barnslig, etc? Eller er det greit å kontakte noen på den måten?

Ellers lever jeg i håpet om å møte han på byen, men det ville vel være for godt til å være sant...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke han på noen måte vil føle seg forfulgt av deg eller at du trenger deg på om du kontaker ham på denne måten. Er jo dessuten ganske lett for ham å takke nei til tilbudet omhan får det pr mail/facebook og finne på en unnskyldning.

Jeg tror hans reaksjon kommer til å være basert på hvordan han oppfatter tilbudet, ikke på hvilken kanal det kommer gjennom.

Men om dette er en avstandsforelskelse der du har satt bak i et klasserom og sett på ham uten å noen gang snakket med ham vil dette være snodig. Bruk den måneden som er igjen til å prøve å få litt bedre kontakt.

Deretter når "kurset" eller hva det nå er er slutt, spør du ham.

Hva er grunnen til at du ikke vil spørre ham i den settingen dere trffes til vanlig?

Jeg ville valgt sms eller telefon fremfor facebook.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

So..? Om han står på gule sider så er det der jeg pleier å lete opp folk jeg vil ha fatt i.

Og hvorfor er det verre enn å lete noen opp på facebook?

Og hvor fikk du mailen fra?

Men igjen....kanskje litt sterotypt av meg dette, men hadde det vært en 30 år gammel mann som søkte opp nr til en 22 år gammel hadde jeg tenkt "stalker".

Hadde en 22 år gammel jente søkt opp meg (jeg er 29) hadde jeg blitt smigret. Jeg hadde riktignok avslått høflig med tanke på kone og barn, men jeg hadde ikke følt meg stalket med mindre noen ikke tok et nei for et nei.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Nei han er ikke gift og jeg tror han er ganske singel også (dog er jo ikke det en POSITIV ting i så forstand, med tanke på alderen, men alt har sine forklaringer IRL, så la oss ikke henge oss opp i det :lol: ).

Det står vel egentlig mest på meg og blokken i hodet jeg har i mot å ta en slik kontakt over nett og enda verre; over telefon.

Lenke til kommentar

Siste gangen eller nest siste gangen du ser han så kan du jo si åh, det kommer til å bli kjipt å ikke gjøre .. med deg hver ...dag. og så kan du gi han telefonen din å si her; skriv inn nummeret ditt, så kanskje vi kan treffes en annen gang. stikkordet her er kanskje og det å holde en leken tone over det hele. og om du får nummeret hans og ikke er så keen på og ringe han så kan du adde han på facebook, når du alt har fått nummeret hans så vet du på forhånd at han ikke vil se på det som stalkeraktig da han frivillig ga deg nummeret sitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...