Gå til innhold

Best av HIS Radeon HD 4870 og PowerColor Radeon HD 4850 PCS 2 GB?

climbatize

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny pc og må velge mellom to grafikk kort:

PowerColor Radeon HD 4850 PCS 2 GB:

Grafikkprosessor: ATI Radeon HD 4850

Kjernefrekvens: 665 MHz

Minnemengde: 2048 MB

Minnebåndbredde: 256-bit

Minnefrekvens (effektiv): 1900 MHz

og

HIS Radeon HD 4870:

Kjernefrekvens: 750 MHz

Minnemengde: 512 MB

Minnebåndbredde: 256-bit

Minnefrekvens (effektiv): 3600 MHz

Tenkte jeg skulle kjøpe et av disse og så eventuellt kjøpe et til av det samme og sette i crossfire når jeg får penger til det. Å sette to Powercolor HD4850 i crossfire virker derimot litt unødvendig siden jeg mener å ha lest et sted at man vanligvis ikke trenger mer enn 512MB for å kjøre de fleste spill, og 4GB virker da som LITT overkill.

Jeg skal bruke pc'en primært til spill: Crysis, fable 2, GTA IV, CS:S, etc. Og disse vil jeg gjerne kjøre i høyeste innstillinger på 1650x1050.

Hvilke av disse to er da best? Prisene er nesten like.

Her er forøvrig de andre spesifikasjonene på pc'en:

Handlevogn

Endret av climbatize
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen ting som de fleste går i surr på er minne i Crossfire.

2x 512Mb kort i Crossfire gir IKKE 1024 eller dobbling av tilgjengelig grafikkminne SAMME hvordan man snur og vender på det.

Du får fortsatt maks minne til ett enkelt kort eller det svakeste kortet i Crossfire.

Dette skjer fordi dataene SPEILES til begge kortene, de skal begge ha samme teksturene liggende for rendering.

Men her er det noe som skurrer, uansett, om det virkelig er kamp mellom ett 4850 og ett 4870 så sier jeg 4870.

Er det 4870X2, så tar du det og som eneste Crossfire vurdering så vurderer du ett vanlig 4870 med 1024Mb minne.

For husk! Du har IKKE 2Gb med minne på 4870X2 HELLER! Samme regel som ved vanlig Crossfire, dette er dobbelt GPU kort tross alt.

Lenke til kommentar

ok, takk for svar :) så ut som jeg lista spesifikasjonene til HD4870x2 under HD4850, men jeg har rettet opp dette nå.

Så hvis jeg kjører to HD4870 med 512MB i crossfire så får jeg fremdeles bare 512MB minne? ok, men er det nok grafikkminne til de fleste spill dette og neste år med 1650x1050 oppløsning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...