Skogslik Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Fikk et brev fra posten i dag: Melding Om Ankommet Ufortollet Sending: For tollklarering av sendingen må følgende dokumentasjon vedlegges: Fødselsnummer og kvitering på det varen koster og innhold. Hvordan skal eg vite vilken pakke dem snakker om? og eg har ikkje bestillt noe til over 200kr. Hva skal eg gjøre? :S Endret 3. januar 2009 av Skogslik Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 3. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2009 Det letteste ville vært å kontakte Tollen på e-post. Finner den sikkert på sidene deres, ellers kan du sende brev til de da og bare legge til alt av kvitteringer. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 *snip* sjekk i nettbanken din hvilken nettbank som har fakturert deg for over 200 kroner. de fleste nettbutikkene jeg har vært borte i sender ut bestillingsbekreftelse. skriv ut den når du vet hvem det er fra. ta kopi av legg (feks bankkortet ditt) og sendt dette til tollerne Lenke til kommentar
lain Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Jeg fikk akkurat "no limit texas hold'em" av shavick og the ultimate bourne collection i posten. Dette ble bestilt på søndag, regner med at jeg får resten av tinga i løpet av mandag/tirsdag. Kanskje ikke så mye relevans til tråden, men gir en pekepinn på leveringstid når ting ikke blir forsinket i toll osv. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 (endret) Og det med min pakke som har blitt stoppet, må eg betale noe ekstra eller skal dem bare sjekke pakken? for ingenting av det eg har bestilt er komt over 200kr :S Endret 3. januar 2009 av Skogslik Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Om pakken dem sjekker har en verdi på under 200kr kan dem sjekke så mye dem vill, uten at du må betale en krone. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Om pakken dem sjekker har en verdi på under 200kr kan dem sjekke så mye dem vill, uten at du må betale en krone. ok, takk for svar. har sendt mail om vilken pakke det gjelder. for ingentign eg har kjøpt er over 200. så viss me vill stresse så mye med og sjekke pakken, versegod men dem har vell prisen som står på pakken? Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg fikk akkurat "no limit texas hold'em" av shavick og the ultimate bourne collection i posten.Dette ble bestilt på søndag, regner med at jeg får resten av tinga i løpet av mandag/tirsdag. Kanskje ikke så mye relevans til tråden, men gir en pekepinn på leveringstid når ting ikke blir forsinket i toll osv. Det gir ingen pekepinn, for noen sendinger tar 3-4 dager, andre 3 uker. Det er ingen "logikk" bak det... Gudene vet hvorfor.. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Det gir ingen pekepinn, for noen sendinger tar 3-4 dager, andre 3 uker. Det er ingen "logikk" bak det... Gudene vet hvorfor.. jeg setter en sur cent på at det blir liggende i tollen litt vel lenge av og til... Lenke til kommentar
lain Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg fikk akkurat "no limit texas hold'em" av shavick og the ultimate bourne collection i posten.Dette ble bestilt på søndag, regner med at jeg får resten av tinga i løpet av mandag/tirsdag. Kanskje ikke så mye relevans til tråden, men gir en pekepinn på leveringstid når ting ikke blir forsinket i toll osv. Det gir ingen pekepinn, for noen sendinger tar 3-4 dager, andre 3 uker. Det er ingen "logikk" bak det... Gudene vet hvorfor.. Greit, den pakken alene gir kanskje ikke en pekepinn, men jeg har vel kjøpt ca 100 bøker via play.com, og normalt tar det 5-7 dager før pakken kommer i posten. Logikken bak det vil jeg tro ligger hos posten norge og fortollingen (pakker fra utlandet må igjennom systemet uansett om de er under 200 spenn, de blir bare som oftest sendt videre raskt). Ser for meg at noen havner i gruppen med stikkprøver, men play.com er flinke til å merke pakken med verdi osv, så burde gå raskt og greit. Jeg har hatt 1 pakke som har vært forsinket, og det var i julestyret nå, der jeg fikk den ene av 2 pakker på 7 dager, den andre på 22 dager. Hvorfor den ene var treig, er et godt spørsmål, og noe jeg personlig tror henger igjen i Posten Norge, men det er mulig jeg tar for lett på det å skylde på posten pga tidligere feil fra deres side. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Jeg får fortsatt ikke til Visa`en min hos play.com .. Får ikke bestilt derfra. Får bare "declined" mail tilbake når jeg har bestilt og får beskjed om å sjekke infoen angående kortet etc.. Har sendt mail til dem for 5 dager siden (sendt 3stk mail iløpet av den perioden), men fortsatt ikke noe svar. De opererer jo med at det skal ta maks 24 timer for å få svar fra de. Dette er talentløst... Endret 4. januar 2009 av RockyIII Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Går det an å få bestilt minnekort fra play.com? Lenke til kommentar
lain Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Går ikke minnekort under gadgets/elektronikk? Da vil det kun være mulig å få sendt dette til adresse i UK. Sist jeg sjekket var det kun bøker, film og musikk man kunne bestille ut av landet. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Har tollvesenet noko gong reagert ovanfor måten Play.com opererer på? Dei omgår på ein måte reglane for import ved å sende enkeltpakker på store bestillinger. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Gjør nå egentlig ikke det? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Har tollvesenet noko gong reagert ovanfor måten Play.com opererer på? Dei omgår på ein måte reglane for import ved å sende enkeltpakker på store bestillinger. det er ganske mye av grunnen til at jeg (og sikkert ganske mange andre) kjøper nettop hos play.com. jeg kan bestille flere ting samtidig uten å måtte bekymre meg for om det kommer over tollgrensen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Gjør nå egentlig ikke det? Jo, det synest eg. Normalt sender ein nettbutikk alle varer i ein ordre som ein pakke. Då blir det ein felles sum som normalt overstiger 200 kroner. Play.com opererer med ein ordre per vare, sidan dei har fri frakt betyr ikkje det stort for oss. Når dei då sender 20 pakker med eit produkt i kvar til same mottakar så får du varer for langt over 200 kroner utan å betale moms. Lenke til kommentar
lain Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Det er forsåvidt riktig, men så lenge ingen av enkelt varene koster over 200 kroner, bryter du ingen regler. Ser ingen grunn til at tollvesnet skal bry seg med det, står så langt jeg vet ikke noen ting om at man må få ting i en pakke. Min siste bestilling på søndag (1 uke siden) var vel på 6 kolli, som da blir 6 pakker, fikk 2 av dem i går, og regner med at resten kommer i løpet av de første dagene av uken. Jeg mener egentlig at så lenge hver enkelt kolli er under tollgrensen, burde de ikke brydd seg om alt kom i en pakke heller, men det hadde blitt et styr for dem å sortere, så lenge butikkene gjerne setter en fellesverdi på hele pakken når de sender ting samlet. Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Av ren nysgjerrighet, er det flere enn meg som venter på Far cry 2 til xbox 360, sendt mellom 5-10 desember? Rekk opp hånda om du venter.. Lurer på om jeg får pakka eller ei.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå