Gå til innhold

Play.com informasjonstråd[LES FØRSTEPOST!]


Anbefalte innlegg

Jeg har observert mange innlegg, emner og off-topic i emner om andre ting om Play.com. Jeg oppretter derfor denne innformasjonstråden for Play.com. Jeg kommer til å oppdatere førstepost når det trengs.

 

Selv om Play.com gir uttrykk for at det må betales i Euro, kan alt betales i pund.

Generelt

Play.com er en britisk nettside lokalisert i Jersey. Jersey er en egen stat, og de har derfor lave avgifter. Dette er en av grunnene til at Play.com er såpass billige som de er. De ble opprettet i 1998 og er idag UKs største nettbutikk og er på top 50 i verden. Play.com selger spill, filmer, bøker, elektronikk, gadgets, musikk og klær. Merk at de ikke sender gadgets eller elektronikk utenfor UK.

 

Betalingmetode

På Play.com kan du betale med alle de vanlige kortene, som VISA, MasterCard og VISA Electron. I tillegg til disse jeg ikke kjenner til. Betalingen blir trekt med engang de har godkjent orderen, hvis de har varen på lager. Er ikke varen på lager, blir ikke betalingen krevd før varen er på lager igjen.

 

cards.gif

Frakt

Play.com har gratis frakt på alle varer.

Setter Play.com lavere pris på pakken min?

Nei, det gjør de ikke. Det lønner seg derfor som regel å bestiller varer for under 200 kroner. Play.com sender alle varer separat selv om de er i samme ordre. Du trenger derfor ikke å tenke på at de samlede beløpet er på over 200 kroner. Merk at Tollvesenet har egne omregningskurser. Disse kan finnes

her. Er varen på over 200 kroner påløper det 25% moms av varens verdi + 99 kroner i fortollingsgebyr.

Problemer med kort?

Da er ikke du den eneste. Play.com sitt kortsystem er svært så kresent. Enkelte kort vil rett og slett ikke la seg registrere. Har du problemer, kontakt Play.com på mail.

Levering

Play.com opererer med 3-5 dagers leveringstid, men du er heldig hvis du får det innen det. Det tar som regel minimum 1 uke å få vare tilsendt og maks 3 uker. Har du ikke fått varen din innen 21 dager(tre uker) kan du rapportere det på Play.com sine nettsider. Dette gjøres på "Order History". Her får du opp et valg om å rapportere den forsvunnet. Gjennomsnittstiden til Play.com er dermed cirka 2 uker.

Mail til support

Her observert at det er mange som ikke finner e-postadressen til Play.com. Tenkte det kunne vært greit å ha den her. Epostadressen er [email protected], men du får også svar på [email protected].

Returnere/ødelagt/fått feil vare?

Har du fått feil eller en ødelagt vare kan du gå inn på order history å melde dette. Du får da ett valg om å få tilsendt den riktige varen eller pengene tilbake. Du må uansett sende den tilbake til Play.com. Frakten tilbake til Play.com er på 40 kroner. Play.com dekker disse utgiftene.

 

Vil du returnere en vare, må du gjøre dette innen 7 dager du har mottatt varen. De gjøres på samme måte som feil/ødelagt vare, men du må betale frakten selv.

Sist oppdatert 10.01.2009

Er det noe mer du vil ha med, er det bare å rope ut!

smile.gif

Edit: La til bold og underscore - Zeph

Endret av nypis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har utestående ordre men kontoen har vært "declined" et par dager nå, selv om jeg har endret kortadressen som de krevde. Vet ikke hva jeg kan gjøre for å få åpnet kontoen igjen.

Får ikke tak i de på telefon og finner heller ingen epostadresse eller contact form, så hvordan skal jeg komme i kontakt med dem?

Sinnsykt irriterende!

Lenke til kommentar

HER står det helt nederst;

 

How to place an order for delivery for export

 

To order a product for delivery outside of the UK, you will need to change the currency on the Play.com website from sterling to Euros. Remember delivery is still FREE outside of the UK.

 

To change currency, simply click on the Euro image at the bottom of the shopping basket on the left hand side of the page and all prices will be automatically converted into Euros. Alternatively, click here to change the website into Euros.

 

If you want to change it back to sterling, just click on the UK flag in the checkout box.

 

Da blir jo Prince of Persia til £17.99 (190 kr) om til EUR 25.49(255 kr)!(?)

 

Også, er de billige spillene som selges brukte?

Lenke til kommentar

Da fikk jeg Prince of Persia, sendt 18.desember. Grei leveringstid det nå i jula. Problemet er bare det at det er til PS3, og ikke til X360 som jeg kjøpte det til. Forbanna irriterende :realmad: . Så det må returneres, noen som har noen erfaring med dette. Gledet meg til å spille PoP, så kommer dette dritet her.

Lenke til kommentar
HER står det helt nederst;

 

How to place an order for delivery for export

 

To order a product for delivery outside of the UK, you will need to change the currency on the Play.com website from sterling to Euros. Remember delivery is still FREE outside of the UK.

 

To change currency, simply click on the Euro image at the bottom of the shopping basket on the left hand side of the page and all prices will be automatically converted into Euros. Alternatively, click here to change the website into Euros.

 

If you want to change it back to sterling, just click on the UK flag in the checkout box.

 

Da blir jo Prince of Persia til £17.99 (190 kr) om til EUR 25.49(255 kr)!(?)

 

Også, er de billige spillene som selges brukte?

 

Jeg forholder meg kun til Pund. Eventuelt norske kroner. Euro er ikke innført i Norge, og jeg ser ingen grunn til å bruke det som betalings-valuta hos play.

Nå har det heller aldri vært et problem å bruke pund. så tommel opp enn så lenge hos play.

Lenke til kommentar
Fant ut av det, ellers takk. Vet du om de sender spillet til meg med en gang? Play.com har ikke akkurat den dyreste og raskeste fraktmetoden, så det hadde vært greit. Hvor mye koster frakt til Jersey btw?

 

Det må du nesten ta kontakt for å få svar på. Det varierer veldig fra butikk til butikk om de sender ny vare før feilvaren er kommet til dem. Noen sender ny med pakke ferdig frankert for tilbakesendelse av den gamle f.eks.

 

Står uansett på siden at frakt ved tilbakesending av feilforsendelse vil bli dekket, så du får nok igjen kostnadene ved å sende spillet tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...