Gå til innhold

EGG-proteinet - verdens beste for kroppen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ville egentlig bare vise dere denne artikkelen :) Greit å vite litt om egg eller hva? hehe

 

 

http://www.iform.no/pub/art.php?id=791

 

huh, det var nyttig:)

etter all dritten jeg har hørt om egg.

altså, jeg har lest at man ikke burde spise egg mer enn 1 gang i uken fordi det øker kolesterolet. men i artikkelen står det stikk motsatt....what to believe?

Lenke til kommentar
Ville egentlig bare vise dere denne artikkelen :) Greit å vite litt om egg eller hva? hehe

 

 

http://www.iform.no/pub/art.php?id=791

 

huh, det var nyttig:)

etter all dritten jeg har hørt om egg.

altså, jeg har lest at man ikke burde spise egg mer enn 1 gang i uken fordi det øker kolesterolet. men i artikkelen står det stikk motsatt....what to believe?

 

Da hadde jeg hatt problemer. Jeg spiser rundt 30-40 i uka. :)

Og formen er toppers.

Lenke til kommentar

Det er som det blir sagt i artikkelen, kolesterolet i maten har ingen korrelasjon med kolesterol i blodet. Det som korrelerer er i beste fall "usundt" fett, noe som ikke er så veldig usundt hvis man lever en aktiv livsstil.

 

Variasjon er stikkordet, så er det bare å spise det man har lyst på! (Kroppen vet best)

Lenke til kommentar
Det er som det blir sagt i artikkelen, kolesterolet i maten har ingen korrelasjon med kolesterol i blodet. Det som korrelerer er i beste fall "usundt" fett, noe som ikke er så veldig usundt hvis man lever en aktiv livsstil.

 

Variasjon er stikkordet, så er det bare å spise det man har lyst på! (Kroppen vet best)

hehe ja..

var i ødemarka og feira bursdag meg en kompis, og der levde vi på brød og sånne boller med sukker og vanilje/eggekrem inni..jækli usunt og godt..vi levde i hovedsak på disse to tingene en hel helg, og jeg la ikke på meg ett kilo :p sier jo litt^^

Lenke til kommentar
var i ødemarka og feira bursdag meg en kompis, og der levde vi på brød og sånne boller med sukker og vanilje/eggekrem inni..jækli usunt og godt..vi levde i hovedsak på disse to tingene en hel helg, og jeg la ikke på meg ett kilo :p sier jo litt^^

Om du legger på deg avhenger ikke av hva du spiser, men hvor mye du spiser. Man kan godt spise burger og drikke cola hver dag i flere år uten å legge på seg så lenge som man ikke får i seg flere kalorier enn man forbrenner. Om maten er usunn eller ikke har egentlig ingenting å si på om du legger på deg eller ikke, det er nok bare det at i praksis viser det seg at folk som har dårlige kostholdsvaner også har dårlige aktivitetsrutiner. Faktumet er at du tror du spiser mer enn du gjør, og du hadde neppe lagt så veldig mye på deg dersom du skulle ha spist boller og brød hjemme, og ikke i ødemarka. Det at du var aktiv den helga gjør ikke boller noe sunnere. Tvert i mot; kroppen trenger mer næring av høy kvalitet når du beveger deg mye, og det behovet tilfredstilles ikke av søppelmat som boller. Så, skal du leve på boller ei helg i fremtiden, så gjør det foran TV'en og ikke i aktivitet :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...