Gå til innhold

Ønsker tips til objektiv til bruk inne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten at jeg har greier på Canon optikk ville jeg anbefalt å se på:

Canon EF 85mm f/1.8 USM - 3300,-

https://prisguiden.no/product.php?productId=2850

Canon EF 200mm f/2.8L II USM - 6000,-

https://prisguiden.no/product.php?productId=2855

Canon EF 100mm f/2 USM - 3500,-

https://prisguiden.no/product.php?productId=2851

Canon EF 135mm f/2L USM - 8700,-

https://prisguiden.no/product.php?productId=2852

Mvh

Francis

Lenke til kommentar

God lysstyrke, høy ISO (ca. 1000) + pluss lukkertid på minst 1/500-> .....

Jeg vil anbefale disse to:

Canon EF 50mm f/1.4 - 2850,-

Canon EF 70-200mm f/2.8L - 9210,-

Selv var jeg ute og tok bilder av basketkamp med 50mm f1.4 + 70-300mm f/4-5.6, og da ble 70-300mm f/4-5.6 for lite, siden lukkertiden snek seg ned mot 1/250sek :(

EDIT: vil anbefale zoom på et av objektivene, da dette gir mer muligheter ;)

Endret av von-schnellfahrer
Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar
Støtter Sigma 50-150mm f2.8 til 5 lapper. Kjekt med litt zoom. Lettere å manøvrere seg, enn med et objektiv som er fast på over 100mm. 50mm tror jeg blir for lite fra tribunen i en håndballhall.

man sitter vel ikke på tribunen å fotograferer, dersom ikke det skulle gi en bedre vinkel :hm: mye bedre å løpe rundt på gulvet, slik at man får gode vinkler....

Lenke til kommentar

Da skal du være ekstremt glad i å løpe. Jeg hadde ikke spurta fram og tilbake i en håndballhall med kameraet mitt.

Selvfølgelig sitter ikke nødvendigvis vedkommende på tribunen, men man bør ha såpass at man kan nå bort til andre siden. Om man ikke enerådende tar bilder av et av lagene i angrepsposisjon og bytter side i pausen.

Med 50-150 kan man dekke veldig mye action i en håndballhall, samtidig som det kan fungere veldig godt som et portrettobjektiv.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Vel, ungene er små enda og bruker kun 1/3-del av en bane så det blir ikke så store avstander. Det er heller ikke noe problem å komme seg ned på banen for å ta bilder. Så langt er jeg mest interessert i 50mm/f1,4, men er denne så mye bedre enn f1,8 som prisdifferansen skulle tilsi?

Lenke til kommentar

50mm F1.4 gir mye for penga, men det gjør 1.8-modellen også. Optisk er ikek forskjellen så stor, men byggekvaliteten er det stor forskjell på.

85mm F2 er også et meget godt alternativ, 50mm er ikke så gode under F2 likevel.

Ta med deg et zoomobjektiv neste gang, og se om 50 eller 85 er passe.

e

Lenke til kommentar

cannons 50mm/f1.8 har en relativt langsom autofokusmotor som vil medføre problemer med fokusering når unger og ball er i bevegelse. Etter å ha prøvd 50mm en stund valgte jeg 85mm/f.1.8 fordi: lynrask fokuseringsmotoe (USM II), blender 1,8 og 85mm "passer" bedre til handball så lenge du har mulighet til å bevege deg rundt banen. Zoom objektiv med blender 2,8 blir gir etter min erfaring litt for lite lys noe som medfører for lang lukkertid(uskarpe bilder) eller ekstremt høy ISO

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...