Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Virker denne bilen grei? (trenger svar fort)

MrL

Anbefalte innlegg

Har tatt en titt på denne bilen, og skal dra og ta en titt på den i dag. Ringte selgeren og bilen hadde godt nærmere 194.000 og girkassa 160.000. Som dere ser har bilen blitt gjort mye med, er det dumt å kjøpe en bil det har blitt gjort så mye med eller kan det være en fordel? Og kan 1.4 motor være litt for lite, og bilen har kanskje gått litt for langt?

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så ikke så dårlig ut det. Jeg synes kanskje den har gått en smule langt til den prisen, men det kan du jo vurdere når du ser på den. Hør etter ulyder etc.

1,4 motor holder for de fleste. Du kommer deg nok fra A til B... Det er alltid morsomt med mer, men du trenger ikke noe større.

Han sa ihvertfall at lyden var bra, og at KM standen hadde lite og si. Såklart må jeg vell ha med pappa og skjekke det selv. Men er forsatt litt skeptisk :hmm:

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Virker som en grei bil. Den har gått litt langt, men det har ikke så mye å si med tanke på at "Motoren er omtrent totaloverhalt, alt er gjort på autorisert bilverksted. Bilen trneger ikke noe service før om et år !

påkostet over 20 000,- i orginale deler siste mnd. (kvitteringer følger med!)."

Men for å være sikker, ta med deg noen som er litt stø på bruktbiler.

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar
Virker som en grei bil. Den har gått litt langt, men det har ikke så mye å si med tanke på at "Motoren er omtrent totaloverhalt, alt er gjort på autorisert bilverksted. Bilen trneger ikke noe service før om et år !

påkostet over 20 000,- i orginale deler siste mnd. (kvitteringer følger med!)."

Men for å være sikker, ta med deg noen som er litt stø på bruktbiler.

Tar vell med pappa, han var rimlig skeptisk pga KM standen og det at den var overhalt, fordi det ikke alltid gir bra resultater, eller det kan skje ting senere igjen. Dette er/blir min første bil, så ting må funke.... :p

Lenke til kommentar
Tja, ting kan alltid skje senere. Det er sant at overhaling ikke alltid gir best resultater, men nå er alt blitt gjort på autorisert verksted.

Prisen er kanskje litt stiv :hmm:

Prisen er vell kanskje også litt høy pga det følger med annlegg til ca 10 lapper

Lenke til kommentar
Spørs veldig om han er villig til å gå ned nesten 10 lapper for å ikke selge med anlegg. Om det er intr for deg.

Tviler på det, han var også veldig klar på at det ikke var noe pruting, siden han også hadde fått 6 samtaler på 10 min, men såklart skal man ikke se bort ifra at det er fordi KM standen var satt til 1 i annonsen

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Bilen er jo fin den, men KM standen er nok i det meste laget for VW Golf. Dette kan jo være en topp bil som er godt velikeholdt, men det er sjeldent lurt å kjøpe en bil med så mange KM på telleren. Men ta med faren din og prøvekjør bilen, hvis den virker "grei"(bilen har jo godt 194 000) med hensyn på understell, girkasse osv, så ser jeg ikke noe galt i å kjøpe den.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en 1.4 liter av samme årgang i snart et år nå, og personlig erfaring sier meg at en bil med så liten effekt holder jeg meg unna i fremtiden. Kjedelig, høyere bensinforbruk enn 1.6 liter av tilsvarende bil på motorvei i 90-110 og treg akselerasjon som gjør forbikjøringer omtrent umulige.

1.4 literen i den nye Sciroccoen derimot kunne jeg gjerne tatt i mot. :)

Red.: Glemte å nevne at motbakker kan føre til i overkant mye giring, selv om du allerede har bygd opp litt ekstra fart før bakken starter. Å holde jevn fart opp Oslofjordstunnellen for eksempel er bare å glemme. Bånn pinne i først fjerde også tredje etterhvert holder nesten, men bare nesten. Glad jeg ikke må kjøre gjennom den ofte.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...