Chris_lox Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Hei! Har et aldri så lite irriterende problem med min nye skjerm. Sitter nå på en skjerm som støtter 1920x1200, men får bare kjørt 1280x1024, bruker jeg en oppløsning over dette blir selve bildet større enn skjermen. Hvis jeg stiller opp til 1920x1200 så må jeg bevege musen rundt slik at skjermbildet flytter seg. Hvis jeg går inn på info i skjermmenyen står det: 1280x1024 @ 60hz. Mens i menyen på pc-en står det at jeg kjører 1920x1200. Har prøvd å installere skjermdriveren til samsung, men til ingen nytte. Hva er feil? Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 hvilken skjerm har du? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 Samsung 2443bw. Kan også nevne at jeg har prøvd å velge både auto og wide på skjermens instillinger. Ingenting fungerer. Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 bruker du windows eller programvaren til skjermkortet for å endre oppløsning? Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 Windows. Programvaren til skjermkortet (ATI) er jo helt fryktelig! Kan forøvrig nevne at jeg byttet om skjerm fra akkurat samme type (garantisak). Trodde det bare skulle være å plugge om, i og med at skjermene er identiske. Fikk sort bilde da jeg plugget til den nye, så restartet jeg pc-en. Bør jeg installere skjermkortdriveren på nytt, eller der det ingen vits? Har jo aldri vært noe problem før. Kan også nevne at jeg har en tv som jeg også har koblet til pc-en, via vga-kabel, denne kjører like fint som før i 1366x768 uten problemer. Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 bruker selv catalyst controll center å har ingen problemer. virker på meg som windows utvider sjermbilde men ikke sjermoppløsningen. det skal ikke vere nødvendig å reinstallere drivere men du kan prøve det. har flere ganger endret sjerm på en maskin uten å reinstallere drivere. har hatt mange ati kort i gjenom tiden. fra x800gt til 4870x2 å bruker ccc altid. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 Har oppdatert driveren og installert CCC, men til ingen nytte. Begynner virkelig å hate denne skjermen nå, ingen som har noen tips? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 har du installert driveren som fulgte med skjermen ? samsung har driver og programvare til mange av skjermene sine ( i grunnen så er det nok driver til alle litt moderne skjermer) mange skjermer fra Samsung ( jeg vet ikke om alle bruker det ) spesielle programvare som justerer skjermen programmet gjør stort sett de du kan få til med knappene på skjermen jeg måtte bruke et slik program for å få stil inn og kalibrert skjermen min jeg tror at det kan være at du mangler (eller har ikke installert ) driver til skjermen. hvis det fulgte med en cd ligger det nok der eller du kan laste den ned fra hjemmesiden til Samsung Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 Har prøvd flere skjermdrivere fra samsung, samt både å stille oppløsningen i CCC og windows, til ingen nytte. Har når ring og får ny skjerm når jeg kommer hjem fra ferie. Det blir min 3. Hurra... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå