meitemark Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Sitter her med en maskin der man har prøvd å installere Trend Micro Internet Security Pro 2009. Problemet er at når det ble installert var maskinen infisert til randen med spyware og trojanere, så installasjonen feilet. Påfølgende avinstallsjon av den samme programvaren feilet oså, så nå sitter man igjen med et system der jeg etter litt om og men har fått fjernet spyware og trojanere, men ikke kan reinstallere sikkerhetspakken fordi den programvaren allerede er der. Noen som vet hva som kan gjøres eller har noen gode forslag utover å legge inn windows på nytt? Det er Windows XP det dreier seg om. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 skjønte ikke helt hva du skulle ha hjelp til skal vi ta bort alle virusene på dataen din? hjelpe deg og innstalere/avinnstalere Trend Micro Internet Security Pro 2009 eller hjelpe deg og legge in XP på nytt? Lenke til kommentar
Tosha0007 Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 eit godt råd for å bli kvitt malware er å følge denne veiledningen og poste logger her i din eigen tråd Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) skjønte ikke helt hva du skulle ha hjelp til skal vi ta bort alle virusene på dataen din? hjelpe deg og innstalere/avinnstalere Trend Micro Internet Security Pro 2009 eller hjelpe deg og legge in XP på nytt? beklager, jeg trodde jeg var klar nok med både topic (Avinstallere Trend Micro) og tekst (edit; ser at teksten min var meget enkel å misforstå), men det var vel mulig å missforstå meg. Det jeg var ute etter var en måte å avinstallere Trend Micro på uten bruk av programmets medfølgende avinstallering (jeg antar det er noe slikt der) eller windows sin avinstallering av programvare. Slik det er nå ligger programmet der i bakgrunnen, men man kan ikke endre på noe, starte opp noen av komponentene eller avinstallere programmet. eit godt råd for å bli kvitt malware er å følge denne veiledningen og poste logger her i din eigen tråd All den tid maskinen ikke er min spiller det liten trille hva jeg mener om Trend Micro sine programmer ;-) men all annen malware er allerede fjernet. Endret 19. desember 2008 av meitemark Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 "If you can't get TrendMicro uninstalled using PCCTool then follow the below to remove it. Download Your Uninstaller! 2006 5.0.0.360, save to desktop and install. Run the program, Locate TrendMicro and uninstall! If you need help choosing another AV, see the thread below." http://forums.majorgeeks.com/showthread.php?t=136016 inlegg nr 4 "men all annen malware er allerede fjernet." tør vedder på at det enda er igjen malware Lenke til kommentar
norbat Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Bruk Trend Micro Internet Security Diagnostic Toolkit Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 "men all annen malware er allerede fjernet."tør vedder på at det enda er igjen malware Skal prøve "Your Uninstaller!", men den malware som overlever scanning med SuperAntiSpyware, mbam og spybot SD må nesten sies å ha livets rett, ihvertfall hvis det klarer å skjule seg for det (joda, det kan sikkert være ett eller annet rootkit på maskinen, men det plager meg ikke så mye) Når det er sagt, er det noe vettug programvare for å logge eksakt hva et program legger fra seg av filer og registerendringer under instalasjon og bruk? Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 Bruk Trend Micro Internet Security Diagnostic Toolkit Der hadde vi et program som virkelig så ut til å fungere. Linken fikk jeg dog ikke til å funger utover i google sin cache, men programmet fikk jeg ned og det ser ut til å ha fjernet det meste av det så lå i bakgrunnen og loket. Your Uninstaller! fant ikke noe som helst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå