Gå til innhold

Trafikk per måned og diskkapasitet


Anbefalte innlegg

Hei, er på tur å registrere et domene for en bedrift og lurer litt på om noen kan fortelle meg litt om "trafikk per måned" og hva som er akseptabel datamengde for en nettside som sannsynligvis aldri kommer til å få så veldig stor trafikk? Med mindre det er en nettside som tilbyr tjenester som nedlastninger av større filer, tror jeg ikke begrensninger på rundt >= 10GB burde være et problem. Er alikevel ikke glad i begrensninger.

 

Hvor fort fyller dere diskbegrensning på feks 3GB? De jeg representerer vil legge til tekst i form av nyheter, artikler, foruminnlegg og vil trolig legge til endel bilder etter hvert. Selv om tekst og bilder tar relativt lite plass (spesielt tekst) vil jeg tro 3GB fort vil fylles, så er litt skeptisk her. Er det vanlig å ha mulighet til å kjøpe ekstra plass etter behov? Jeg regner med at dette er forskjellig, og er vel noe leverandøren kan svare bedre på.

 

En av leverandørene jeg ser som potensiell er subsys.no på grunn av følgende:

  • 900 per år. eks mva |Prisgunstig
  • 3GB lagringsplass |Minimum
  • 100GB månedstrafikk |Viktig
  • PHP5.2 |Viktig
  • MYSQL5 |Viktig
  • Ruby On Rails |Kjekt
  • Python 2.6 |Kjekt
  • SSH, Cron |Nyttig
  • Mulighet til å benytte egen php.ini |Viktig

Denne leverandøren virker veldig profesjonell og gir meg tilsynelatende stor frihet. Tar gjerne imot andre erfaringer om denne leverandøren. Linjekapasitet og oppetid er veldig viktig. Jeg kan ikke bruke noe som er ustabilt eller går treigt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, er på tur å registrere et domene for en bedrift og lurer litt på om noen kan fortelle meg litt om "trafikk per måned" og hva som er akseptabel datamengde for en nettside som sannsynligvis aldri kommer til å få så veldig stor trafikk? Med mindre det er en nettside som tilbyr tjenester som nedlastninger av større filer, tror jeg ikke begrensninger på rundt >= 10GB burde være et problem. Er alikevel ikke glad i begrensninger.

 

Hvor fort fyller dere diskbegrensning på feks 3GB? De jeg representerer vil legge til tekst i form av nyheter, artikler, foruminnlegg og vil trolig legge til endel bilder etter hvert. Selv om tekst og bilder tar relativt lite plass (spesielt tekst) vil jeg tro 3GB fort vil fylles, så er litt skeptisk her. Er det vanlig å ha mulighet til å kjøpe ekstra plass etter behov? Jeg regner med at dette er forskjellig, og er vel noe leverandøren kan svare bedre på.

 

En av leverandørene jeg ser som potensiell er subsys.no på grunn av følgende:

  • 900 per år. eks mva |Prisgunstig
  • 3GB lagringsplass |Minimum
  • 100GB månedstrafikk |Viktig
  • PHP5.2 |Viktig
  • MYSQL5 |Viktig
  • Ruby On Rails |Kjekt
  • Python 2.6 |Kjekt
  • SSH, Cron |Nyttig
  • Mulighet til å benytte egen php.ini |Viktig

Denne leverandøren virker veldig profesjonell og gir meg tilsynelatende stor frihet. Tar gjerne imot andre erfaringer om denne leverandøren. Linjekapasitet og oppetid er veldig viktig. Jeg kan ikke bruke noe som er ustabilt eller går treigt.

 

Hei

 

I utgangspunktet vil du nok slite litt med å bruke opp 3GB, hvis det er snakk om tekst og bilder. Med andre ord 3GB er ikke liten lagringsplass.

 

Ellers mener jeg det er mulig å både kjøpe ekstra kapasitet for både trafikk og lagringsplass hos Subsys, og husker jeg ikke helt feil koster det vel 10 kr mnd for 10 GB ekstra trafikk, samt 10 kr mnd for 0.5 GB ekstra lagringsplass.

 

Mulighet for ekstra lagringsplass tilbyr nok de aller fleste tilbydere, mens ekstra trafikkmengde tror jeg ikke er så vanlig. Tror det mer benyttes tilbud om større pakke eller tilbud om andre løsninger som dedikert server etc.

 

Den største begresningen er nå webhotellet i seg selv. Er jo ingen garanti for stabilitet når mange brukere deler på en server. Det er jo også lite en kan gjøre med dette. Men litt kan man nå gjøre, f.eks. sjekke hvor mange brukere den aktuelle tilbyder har pr. server på webhotell-pakkene.

Lenke til kommentar

Jeg kan også rapportere om gode erfaringer med Subsys. De er stabile og relativt raske, og har en rask kundeservice på e-post. :)

 

Brukte tidligere web10.nu, men selv med mine relativt beskjedne krav ble dette for dårlig. De var den rake motsetningen, og det er glatt verdt å betale de ekstra kronene Subsys koster.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...