Gå til innhold

Prishopp på Steam (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Steam må vel være den dyreste "butikken" som finnes på spill. Her selger de en nedlastbar versjon til høyere prise en man kan få dem for i butikk, fysisk. Det er i seg selv helt utrolig. Alle spill som står i hyllene på butikker har kosten av DVD, case, manual, frakt, importør og moms på seg. Dette har ikke et spill fra steam. Allikevel presterer dem å ta mer for spillene. :nei:

 

Nei, har nok kjøpt mitt siste spille hos dem.

Lenke til kommentar

PS3 er IKKE amerikansk, hadde du sagt XBOX så kanskje.... :p

 

Men, nok om det. har sendt en "klagemail" som i kort sier det at prisene er for dyre når jeg kan bestille en håndfast kopi av spillet til langt lavere pris enn det de greier å prestere med steam.

 

Ønsket de god jul og "takket" for den dårligste julegaven jeg har fått noensinne (jeg har ikke brukt noen stygge ord eller formuleringer og skrev en seriøs mail) håper flere gjør det samme

Lenke til kommentar
Kjøpe spill der? Du må jo være klin gal for å handle der. Seriøst... er dere sikker på at de ikke bare har gjort en... feil?

 

De har hatt en j''''a beta der i flere måneder med de samme feila :S

 

Du må være dum om du virkelig ikke skjønte pointet allerede under betaen da folk klagde over horrible priser.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Da ble det plutselig uaktuelt å kjøpe flere spill gjennom steam da. Synd, for jeg begynner å få en ganske bra samling der. Kan ikke si jeg er overrasket. Det viste jo tydelige tegn til nye høyder for griskhet for ikke lenge siden, Left 4 Dead demoen for eksempel...

Endret av OpusNR1
Lenke til kommentar

Mogie: $9.90 tilbudet var helga før de satte opp prisen det :)

 

Jeg har ikke et problem med å påtvinge euro på brukere i europa. For meg blir det bare å tilpasse prisen til markedet. Og nå stiller jo Steam i samme rekke som de øvrige spillbutikkene i europa. Er spillet billigere på steam, så kjøper jeg der. Hvis ikke så velger jeg en annen butikk.

 

Det som derimot er vanskeligere å svelge, er hvordan det kan rettferdiggjøres å sperre kontoen til brukere om en bryter reglene på steam. Jeg klarer ikke på noen måte å finne ut hvordan et firma kan nekte noen å spille et spill hvis en f.eks har kopiert et annet spill.

 

For meg blir det som å nekte en person å kjøre bil, hvis det viser seg at vedkommende kjører med et stjålet hjul..

Lenke til kommentar

Vel, jeg er en av dem som egentlig hadde tenkt å kjøpe meg fallout 3 til jul... Men, siden steam velger å skru opp prisene sine såpass mye, så kan de bare glemme at jeg handler der. Dette koster 279.- på absoluttspill.. og 50€ på stem, hadde det kostet 50$ så hadde jeg glatt kjøpt det, men til nesten dobbelt pris... Næh, da kan heller noen andre få pengene mine.

Lenke til kommentar

Dette er merkelig. Valve klarer ikke å få med seg at Norge ikke er med i EU, hvorfor skal vi da betale med euro? Vi skal i allefall ikke betale VAT på dette.

 

"Siden ”digital” innførsel av programvare til EDB ikke lenger skal regnes som vare i relasjon til merverdiavgiftsloven § 62, skal det ikke lenger oppkreves merverdiavgift ved innførselen."

 

http://www.toll.no/templates_TAD/CircularL...;epslanguage=NO

 

 

Delta i denne gruppen og følg med på chatten der for å få med dere de siste nyhetene:

http://steamcommunity.com/groups/1e1us

 

Nettside som er satt opp:

http://1euro1us.blacksharkz.de/

Lenke til kommentar

Jeg håper flere lar være å kjøpe spill der, for det tror jeg er det som kommer til å "skade" steam mest. Hvis mange nok ikke kjøper spill av steam, så kommer de nok til fornuften etterhvert. De burde blitt klar over en del ting nå, blandt annet det med VAT i Norge (de har nok fått en del klagemail, samt en forumpost med 111 sider på steam sitt brukerforum som klager på dette) Enten enderer de dette, eller så kjøper jeg spill en annen plass, så enkelt er det med den saken. Skjønner at valve vil tjene penger, men hvis de greier å få rykte på seg for å være svindyre..... Så kommer nok folk enten til å piratkopiere eller kjøpe det fra andre plasser.

 

Er det ingen som kan sende en epost til forbrukerombudet, der man forespørr hvordan ett amerikansk selskap kan påtvinge Norske brukere EU moms? Har sendt avgårdet en epost selv.

Endret av Lock-Aze
Lenke til kommentar
Virker som om Valve forsøker å kvitte seg med det europeiske markedet, for å være helt ærlig.

Nei, det virker som EA har hørt på kundene og lanserer spill via en populær portal uten SecuROM. Som alle nye og fantastiske ting skal EA ødelegge :wee: .

Neida, venter enda på en offisiell uttalelse om hvorfor.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...