Gå til innhold

Prishopp på Steam (PC)


Anbefalte innlegg

Tror egentlig de driter hardt i om de mister noen hundre kunder i Norge, jeg. "Norway, is that the capital of Sweden or something?"

Kanskje de ikke bryr seg om de mister markedet i Norge. Men å miste halve kundegruppen sin i Europa (om vi antar at halvparten av de europeiske kundene slutter å kjøpe fra Steam) er nok litt verre ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så bestill spillene online og få dem sendt med posten, da slipper du å dra til en butikk, du får en fysisk kopi og det er billigere enn å kjøpe dem via steam.

 

Høres ut som en god ide, blir ikkje kjøpt hos steam med disse prisene :thumbdown: Eg har hørt en gang at valve's økonomiske ansvarlige tok eksamen sin på ett supermarked, men og sette 1$ = 1€ er jo bare hinnsides feil og uprofesjonellt :p

Nei som sagt, kjøpe spill online og få de sendt til deg hjemme høres ut som en av de bedre ideer akkurat no...

Lenke til kommentar
De mister ikke meg, hvorfor skal de miste "markedet"? Om spillene koster noen kroner mere driter jeg i, så lenge jeg slipper å dra til en butikk og kjøpe dem fysisk, til til dobbel pris.

 

Butikk til dobbel pris? Ta f.eks Empire Total War som for få dager siden kostet 50 USD = 350 NOK, nå koster det samme spillet 50 Euro = 486 NOK.

Vi snakker her om en prisøkning på 136 NOK = 39%.

 

Du vil ikke finne spillet til dyrere enn 486 NOK i noen norske butikker, og du kan få det gratis levert fra Play.com til 291 NOK eller 340 NOK for Collectors Edition. Håper du heller benytter deg av slike konkurrerendes tilbud enn å støtte opp om Steam nå. (Spesielt om det gjelder spill som nettopp Empire og Valve sine spill osv som må aktiveres via Steam uansett, da kan en vel laste dem ned senere når de først er aktivert, eller tar jeg feil her?)

Lenke til kommentar
De mister ikke meg, hvorfor skal de miste "markedet"? Om spillene koster noen kroner mere driter jeg i, så lenge jeg slipper å dra til en butikk og kjøpe dem fysisk, til til dobbel pris.

 

Det er greit å være glad i firma og tanken om online distrubusjon, men seriøst.

Det er ikke snakk om småpenger du hiver ut av vinduet, og selv Steam og Valve er ikke verdt det.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt en god del spill gjennom Steam de siste årene, men denne prissettingen er helt horribel av grunner som kan leses tidligere i tråden her.

 

Det blir nok Impulse, Gamersgate eller bestilling fra play.com for min del med mindre dette endres.

 

De mister ikke meg, hvorfor skal de miste "markedet"? Om spillene koster noen kroner mere driter jeg i, så lenge jeg slipper å dra til en butikk og kjøpe dem fysisk, til til dobbel pris.

 

Med den uttalelsen der er det åpenbart at du neppe har sjekket prisene på PC-spill de siste årene. :)

Lenke til kommentar

Jeg spør igjen siden det ikke kom så tydelig frem i den andre posten min. Det gjelder spill som Valve har selv gitt ut, og Empire Total War mm som er knyttet til Steam og må aktiveres gjennom programmet.

 

Om man kjøper den billigere retail utgaven av disse spillene og så aktiverer det og knytter det opp mot Steam, vil man da siden kunne bruke det som om det var kjøpt elektronisk, dvs laste det ned så mange ganger man vil osv? Eller må man installere det fra disc hver gang?

 

Om man kan bruke det elektronisk etter aktivering så er jo dette en fin bypass på spill det er aktuellt for, f.eks Empire Total War. Det spillet skal jeg ha men jeg har ikke lyst til å støtte Steam sin elektroniske butikk lengre (og jeg som elsket den slik), men det er jo greit å vite om en får Steam sine fordeler også om man kjøper retail utgaven, noen som vet?

Lenke til kommentar

jeg logga på steam for å se om det var noen fete spill å kjøpe, og så ett fett sppil som jeg tenkte på å kjøpe , så strenet øynene ned på prisen og jeg så euro tegnet og tenkte WTF!! det blir jo dyrere enn å kjøpe det i butikken jo??, så jeg kjøpte ikke spillet. det værste, er at jeg har ennå ikkke kjøpt det.

 

exempel, fallout 3 koster 49.99 euro, mens i spillbutikken koster det 300..... :(

Endret av minimum payne
Lenke til kommentar

Ingen kjøp fra meg med det første, det skal være sikkert.

 

Dette hadde jeg ikke regna med fra Valve, nesten sjokkert. Ikke akkurat som om de sliter med økonomien, så tror fint de kunne spart seg for dette.

 

Siden Norge ikke er en del av EU så regner jeg med at det fikser seg(for oss i allefall).

Lenke til kommentar
De mister ikke meg, hvorfor skal de miste "markedet"? Om spillene koster noen kroner mere driter jeg i, så lenge jeg slipper å dra til en butikk og kjøpe dem fysisk, til til dobbel pris.

 

Merkelig utsagn, de fleste PC-spillene ligger på mellom 300-400kr hos f.eks. Absoluttspill.no. Nye spill som Fallout 3 (279,-), GTA IV (349,-), CoD5 (399,-). Frakt er 29,- og ved forhåndsbestilling har man ofte spillene en dag eller to før release i postkassa. I tillegg er Steam TREGE med "forhåndsbestillinger", man kan sjeldent aktivere spillene før på releasedatekvelden i Europa.

 

På gamestop i Kristiansand selger de Fallout 3 for 299,- (var nettopp innom der). De fleste andre PC-spillene lå godt under 400kr.

 

På Steam nå ligger de fleste spillene på nærmere 400-500kr.

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Når ble Call of Duty satt ned til 49 dollar? det pleide jo å koste 69 dollar.

 

det er forøvrig feil at de fleste spill på steam pleide å koste like mye i europa som i USA. de fleste spill i prisklassen artikkelen snakker om kostet 5-10 dollar mer en i USA. Valve spill kostet alltid det samme, men det var untaket ikke regelen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
De mister ikke meg, hvorfor skal de miste "markedet"? Om spillene koster noen kroner mere driter jeg i, så lenge jeg slipper å dra til en butikk og kjøpe dem fysisk, til til dobbel pris.

 

Godt sagt, hadde det bare ikke vært for at spillene er langt billigere i butikk enn de er på steam.

Lenke til kommentar
De mister ikke meg, hvorfor skal de miste "markedet"? Om spillene koster noen kroner mere driter jeg i, så lenge jeg slipper å dra til en butikk og kjøpe dem fysisk, til til dobbel pris.

Uten å kaste meg ut i noen usaklige personanalyser er et sånt argument noe som kan tyde på at en person som sier noe sånt har økonomi som tillater å betale 100-150 kroner mer enn listepris per spill, og jeg vil gå så langt som å si at for veldig mange av oss som kjøper spill har det litt dårligere økonomisk enn som så. Både her på berget og ellers i Europa. Egentlig er det kanskje enda verre for de som bor lenger nedover på kontinentet.

 

Jeg har ingen aning om hvor mange kunder Steam har i Europa, men jeg kan tenke meg det er nok til at de vil merke det med denne avgjørelsen. Det er jo nesten så jeg ville synes det er merkelig om noen europeere i det hele tatt kjøper fullpris-spill på Steam sånn prisene er nå.

Lenke til kommentar
Det kan være en ide å sende Valve en påminnelse om at Norge fremdeles ikke er medlem i EU. Funket den gangen Play plutselig skulle ha oss til å betale i euro.

 

God ide. Vi bør også nevne at vi bruker norske kroner, og med valve sin kursregning, kan vi jo like gjerne regne 1 dollar = 1 euro = 1 norsk krone

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...