Gå til innhold

Prishopp på Steam (PC)


Anbefalte innlegg

men er det ikkje med drm og sånt skrot da? og om du skal installere windwos på nytt på du be om å få ein ny kode?

 

evig mas det.

Det er opptil utgiverne selv, fåtall av spill har det, og dersom det har det står det oppgitt på høyresiden når du leser om spillet.

 

Men nå er det salg, men det er vel ikke nok rabatt til at vi kan "godta" Steam? Eeey? Vet at jeg kommer til å brenne av et par kroner der i romjula ihvertfall :) .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forbrukere er dumme...

 

Steam setter opp prisene opp mot 40%. Alle klager.

 

Så blir det julesalg, av varierende prisavslag og alle jubler.

 

Resultatet: ca 10-15kr billigere enn hva det kostet før prisoppgangen i Norge.

 

Meh.. boikott.

 

Det Steam har gjort her er faktisk ulovelig i Norge. Elkjøp bla. har blitt tatt flere ganger for å øke prisene drastisk, for så å gi folk en "rabatt" som tilsvarer prisøkningen. Villedende markedsføring kalles det, og siden EU\EØS har gjort mye for at medlemslandene skal ha like regler for hvordan markedet kan operere, så blir jeg ikke overrasket om det er flere land i Europa hvor dette også er ulovelig.

 

Jeg vet at Steam er et amerikansk selskap, men siden de tydeligvis er så opptatt av å følge "europeiske" moms regler ol. så burde det være et minstekrav at de også følger markedsføringsloven...

Lenke til kommentar

Testet noe som funker (gikk hele veien men trykket ikke PURCHASE knappen).

 

Åpne opp Steam store som før.

 

Åpne opp http://store.steampowered.com/?cc=us i Internet Explorer (US priser)

 

Dra URLen inn i Steam vinduet (slik at US priser kommer der).

 

Deretter er det bare til å shoppe med US priser ;)

 

NB: Du blir nødt til å velge United States på Billing Address, samt en eller annen stat og et eller annet tlf.

 

Men man får i hvertfall kjøpt i US.

 

Mass Effect koster feks 40 euro, mens den koster 26 dollar. Snakk om prisforskjell.

 

Det finnes en tråd på STEAM angående prisendringene:

http://forums.steampowered.com/forums/show...ad.php?t=770231

 

MEN DENNE ER MODERERT. Fikk fjernet posten min om at tråden er under sensur. De sensurerte den fint vekk.

Lenke til kommentar

Tvilsomt at de gir seg med det første. De prøver jo å "kjøpe seg fri" med et salg nå, på allerede overprisa varer (som fortsatt er dyrere enn i butikken). De håper nok det hele blåser over, og at folk kjøper som før.

 

Jeg håper bare folk ikke gir seg, og starter å kjøpe til den prisen. Spesielt ikke om man kan legge til key fra boksen man kjøper i butikken, for så å laste det ned (mulig dette er kun valve sine egne spill det fungerer på, noen som vet?).

 

Jeg for en, kommer ikke til å kjøpe flere spill i steam før det skjer noe, er uansett få titler jeg trenger, og har egentlig sikret meg med hva jeg ønsker før dette skjedde.

Lenke til kommentar
Jeg håper bare folk ikke gir seg, og starter å kjøpe til den prisen. Spesielt ikke om man kan legge til key fra boksen man kjøper i butikken, for så å laste det ned (mulig dette er kun valve sine egne spill det fungerer på, noen som vet?).

Med butikk-kjøpt HL2 fungerte det fint å laste ned spillet via STEAM etter å ha lagt inn cd-nøkkelen, men med COD4 (også kjøpt i butikk) fungerte det ikke. Så i mine øyne ser det bare ut som om det er med Valve sine egne spill det fungerer på :)

 

For min del så skal jeg gjøre hva jeg kan for å ikke kjøpe spill via STEAM lenger. Selv om tilbudet de kjører nå gjør at (bl.a.) Left 4 Dead er billigere i STEAM enn butikk. :(

Lenke til kommentar

Herregud noe så patetisk! Dette er rett og slett ondskapsfullt! De prøver å lure folk med denne svindelen - først setter de opp prisene helt latterlig mye ved å endre valutaen (dette vet vi alle nå). Men så hva gjør de? Jo, de starter et julesalg med priser som virker veldig neddumpet. Men spill som Call of Duty 4 koster fortsatt ca 15kr MER enn det vi betalte - full pris - for det før salget startet! Og det verste er at folk sannsynligvis går på det også! Fy faen, disse folka skulle vært skutt.

 

Foreslår også at folk blir med i Steam-community gruppa "1€≠1$ (1euro1us)", om dere ikke allerede har gjort det. Dere finner den her. Vi har allerede over 10.000 medlemmer, men det skader ikke med flere!

Lenke til kommentar
Herregud noe så patetisk! Dette er rett og slett ondskapsfullt! De prøver å lure folk med denne svindelen - først setter de opp prisene helt latterlig mye ved å endre valutaen (dette vet vi alle nå). Men så hva gjør de? Jo, de starter et julesalg med priser som virker veldig neddumpet. Men spill som Call of Duty 4 koster fortsatt ca 15kr MER enn det vi betalte - full pris - for det før salget startet! Og det verste er at folk sannsynligvis går på det også! Fy faen, disse folka skulle vært skutt.

 

Foreslår også at folk blir med i Steam-community gruppa "1€≠1$ (1euro1us)", om dere ikke allerede har gjort det. Dere finner den her. Vi har allerede over 10.000 medlemmer, men det skader ikke med flere!

 

Jupp, det jeg sikter til i posten min. At de håper ved dette å "lure" folk til å igjen kjøpe spill. Håper bare nok folk vet bedre, og faktisk sjekker opp ting før de kjøper via steam.

Lenke til kommentar

Mange fine spill til greie priser, men jeg driter i Steam om dagen. Det er uansett 4,99 USD for andre. Jeg lagde en handlevogn på de spillene jeg kunne tenke meg å kjøpe på deres holliday tilbud. Og det hadde kostet meg 500,- mindre om jeg hadde fått kjøpt det i USD istedet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...