Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Lite, men normalt hyppig vannlating

mortania

Anbefalte innlegg

Jeg får i meg ganske mye væske gjennom dagen, både i form av vann (mellom 1 og 3 liter), saft (lager 1,5 liter av gangen), rundt 1 liter appelsinjus og i blandt mellom 5 og 10 kopper te/kaffe (for det meste grønn te)

Problemet mitt er bare det at uansett hvor mye jeg drikker, tisser jeg nesten ingenting! Jeg går på do for å tisse mellom 5 og 7 ganger daglig, og da kjennes det ut som om det skal renne over. Nekter å tro at det er noe mer enn 1 dl som utskilles.

Hvor blir all væsken av? Kan det være jeg har vært utrolig dehydrert en stund? Det er ikke alltid jeg er så flink å drikke og spise i perioder, men jeg har aldri opplevd at væsken ikke kommer ut igjen.

Jeg har enda ikke inntatt større mengder alkohol, men så langt har jeg tatt meg fire halvlitere, som ikke utgjorde noen som helst forskjell.

Jeg føler jeg snart pisser noe i fast form, hjelp :ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan jo være slik at du samler væske i kroppen. En enkel måte å sjekke dette på er å veie seg regelmessig, dersom vekta ikke stiger iht mengden væske du tilfører, må du rimligvis kvitte deg med væske på en eller annen måte.

For moro skyll kan du jo måle urinmengden som kommer ut i løpet av et døgn. Nå er det jo faktisk slik at kvitter oss med væske gjennom pusten og gjennom å svette. Selv om ikke svetten renner av deg så fordamper du væske gjennom huden.

Så fremt du ikke har diare eller samler på deg væske i kroppen, er alt normalt

Lenke til kommentar
Det kan jo være slik at du samler væske i kroppen. En enkel måte å sjekke dette på er å veie seg regelmessig, dersom vekta ikke stiger iht mengden væske du tilfører, må du rimligvis kvitte deg med væske på en eller annen måte.

For moro skyll kan du jo måle urinmengden som kommer ut i løpet av et døgn. Nå er det jo faktisk slik at kvitter oss med væske gjennom pusten og gjennom å svette. Selv om ikke svetten renner av deg så fordamper du væske gjennom huden.

Så fremt du ikke har diare eller samler på deg væske i kroppen, er alt normalt

Holder på å gå ned i vekt, så det er egentlig lite sannsynlig. Jeg er helt frisk bortsett fra en bitteliten forkjølelse

Diabetes?

Diabetes har jeg nok ikke nei...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...