abene Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Youtube har lansert en egen side med oversikt over HD-videoer. Les mer Lenke til kommentar
mhm. Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Hva gjør de da med Mb-begrensningen? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 hvorfor kan de ikke heller sette en option om man vil spille av hd om det tilgjengelig? Lenke til kommentar
toker5 Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 "Full HD" var vel å ta litt i? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 hvorfor kan de ikke heller sette en option om man vil spille av hd om det tilgjengelig? De har da det? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 "Full HD" var vel å ta litt i? Hvor er det nevnt full HD? Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg synes dette High-Definition er så latterlig. Er da faen ikke High-Definition på det greiene vi ser der. VHS kasettene mine ser langt bedre ut på skjerm. Bildet er jo så komprimert og kornete at det ikke ser ut som noen ting. Ta dere en titt på filmen som ligger ute på http://stage6.com/ Den er jeg med på å kall HD video. Lenke til kommentar
bjaanes Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Stage6 er jo tatt ned Lenke til kommentar
AncientLooper Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg synes dette High-Definition er så latterlig. Er da faen ikke High-Definition på det greiene vi ser der. VHS kasettene mine ser langt bedre ut på skjerm. Bildet er jo så komprimert og kornete at det ikke ser ut som noen ting. Ta dere en titt på filmen som ligger ute på http://stage6.com/ Den er jeg med på å kall HD video. Synes nå det ser ganske så bra ut jeg da: Lenke til kommentar
kdog Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg synes dette High-Definition er så latterlig. Er da faen ikke High-Definition på det greiene vi ser der. VHS kasettene mine ser langt bedre ut på skjerm. Bildet er jo så komprimert og kornete at det ikke ser ut som noen ting. Ta dere en titt på filmen som ligger ute på http://stage6.com/ Den er jeg med på å kall HD video. Synes nå det ser ganske så bra ut jeg da: Kjør det i fullskjerm. For de som forstår oppløsning og komprimering er en tilnærming til dvd-kvalitet et ekstremt løft fra dagens youtube, men for "mannen i gata" er det betegnelsen "HD" som er greia. Se bare på kompaktkamera. I hvor mange år har ikke de hatt oppløsning langt over 1080p, men først nå er det et salgsargument med HD. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 @eunaas: Skulle neste tro at du har kikket på normalversjonen av de aktuelle videoer. Men det er klart ikke HD dersom vi snakker om Blue-Ray (720p og 1080i filmer). Nå kan filmer med høy oppløsning også lages kornete om man vil det. Men det er som andre skriver, en betydelig høyere kvalitet enn tidligere. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 http://www.youtube.com/watch?v=lfE0X5-5ttA se på denne i fullscreen med vanlig kvalitet... se så på den igjen med hd i fullscreen... ser man ikke forskjell er man enten rammet av gråstær eller ufattelig vrang Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Selvsagt ser man forskjell, men det er ikke det det handler om, mener jeg da. Når man reklamerer for HD, så utgir man også at det er i "bluray" kvalitet. Og det er feil. For det er langt mer rett å kalle det VHS. Samt at filmene er såpass kompimert at vi ser jo ikke annet en disse komprimeringsrammene i hele bildet. Se på snowboard filmen som ligger på stage6 sine sider i fullskjerm, se etterpå på en random HD film fra Youtube. Dere ser da forskjellen her. HD har vel erstattet den gode gamle i'en. Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Seff er det forskjell men som nevnt tidligere i tråden er komprimeringen på disse videoene veldig høy derfor vil man se en del macroblocking i disse videoene. Men til å være youtube er dette veldig bra kvalitet. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Når man reklamerer for HD, så utgir man også at det er i "bluray" kvalitet. Det gjør man jo ikke, man sier bare at dette er HD-materiale, noe det faktisk er. HD kan fint ha dårlig kvalitet, men det er likefullt HD. Ta tidlige HD-sendinger på TV, filmer for eksempel. Det er nok av høyst middelmådige sendinger som har blitt kringkastet, men joda, HD er det. Endret 19. desember 2008 av Rikky Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Når vi snakket om HD så er det vel oppløsnigen det dreier seg om? Og bildene på YouTube er på 1280x720? Hmm men ja, de er kanskje det. Selv om jeg må si jeg ikke er spessielt imponert over det jeg ser. Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Dere som ikke er imponert over kvaliteten på HD filmene må gjøre noe feil. Selvfølgelig er det ikke ukomprimert materiale det er snakk om, da en BluRay film er på 30~ GB. Skulle tatt seg ut om vi måtte streame flere gb for å se en film på YouTube. Sammenlignet med hva det var så er dette en enorm forbedring. Skjønner ikke at folk kan klage på en så bra gratistjeneste som YouTube. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Selvfølgelig er det ikke ukomprimert materiale det er snakk om, da en BluRay film er på 30~ GB.Nå er jo også Blu-ray-video kraftig komprimert i forhold til råvideo. Sammenlignet med hva det var så er dette en enorm forbedring. Skjønner ikke at folk kan klage på en så bra gratistjeneste som YouTube. Jeg er enig. Jeg har ikke hørt mye klaging på bildekvalitet på Youtube tidligere, selv om kvaliteten har vært så som så. At den nå har blitt kraftig forbedret klarer jeg ikke å finne noe negativt ved. At man skal få Blu-raykvalitet fra en tjeneste som Youtube i dag ser jeg på som urealistisk. Jeg tror litt av problemet er at HD for folk flest er synomynt med gull og grønne skoger. Endret 19. desember 2008 av Rikky Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Dere som ikke er imponert over kvaliteten på HD filmene må gjøre noe feil. Selvfølgelig er det ikke ukomprimert materiale det er snakk om, da en BluRay film er på 30~ GB. Skulle tatt seg ut om vi måtte streame flere gb for å se en film på YouTube. Sammenlignet med hva det var så er dette en enorm forbedring. Skjønner ikke at folk kan klage på en så bra gratistjeneste som YouTube. Tidligere har youtube hatt noe som neppe kan betegnes som annet enn horribel kvalitet. Den eneste grunnen til at man godtar det er fordi det er streaming. Disse HD-videoene ser ikke ut til å ha HD-oppløsning, dvs 720p eller mer. Og om de ar det er det ikke et klokt valg i mine øyne, da kvaliteten ikke er bedre enn at de da kunne brukt plassen på mindre aggresiv komprimering, kontra større oppløsning. Dessuten er det ikke slik at valget er enten 15 GB per ime, eller dagens kvalitet, det finnes mye imellom disse punktene. AtW Lenke til kommentar
Maerl1d Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Slutt å klag, når YouTube lanserer bedre kvalitet er jo det flott? Når jeg ser nå, legger jeg lett merke til hvor stor forskjellen er.. Hva de velger å kalle det har da vel ingen ting å si? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå