Gå til innhold

Elendig søkefunksjon på forumet!


Anbefalte innlegg

Søkefunksjonen her på forumet er elendig og ubrukelig.

 

Har du noengang lest en interessant tråd som du vil finne tilbake til, men du husker ikke tittelen på tråden? Det du derimot husker, er noen nøkkelord fra tråden. Vel, du fisker frem den 'eminente' søkefunksjonen og slår inn dine nøkkelord. Hva dukker opp??

Ingenting! Og ihvertfall ikke den tråden du søkte etter! Selv om du vet søkeordet ditt finnes. :grumpy:

 

Her er et ferskt eksempel for å illustrere:

Søk på...

løren

Løren

*løren*

*Løren*

...gir ingen fornuftige treff, men allikevel:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=98030 se den 6. postingen, av win_xp. Der står det Løren !!!!!!!

Dette er bare ett av mange eksempler jeg har irritert meg over.

 

Konklusjon: Søkefunksjonen fungerer tydeligvis ikke som den skal!

 

Møkka-søkefunksjon! Endelig fikk jeg sagt det... :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
paradokset er at hvis noen som poster noe som er postet før...så blir de henvist til den ubrukelige søkefunksjonen...hmmmm

 

Jeg har iallefall så godt som sluttet fullstendig med det. Henvisninger til Google, derimot.

 

Søkefunksjonen er blitt veldig rar.

Lenke til kommentar

Vi er klar over at søkefunksjonen ikke fungerer slik vi ønsker. Problemet ligger i den søkealgoritmen utviklerne av phpBB bruker. Som dere ser bruker Hw.no (og søstersider) et ferdiglaget, OpenSource forum som vi har hentet fra phpBB.com.

 

I phpBB 2 og nyere versjoner ble også søkefunksjonen kraftig oppgradert, uten at noen av de som kjenner til versjon 1.x kan si at søkefunksjonen gav flere relevante treff eller ble noe mer brukervennlig.

 

På toppen av det hele klarer denne nye søkefunksjonen å fylle PHP-minnet på serveren med jevne mellomrom (8MB). Det betyr at søket feiler fullstendig. Den enkle løsningen på dette problemet er å skru opp tildelt minne til PHP, men det er ingen holdbar løsning på sikt.

 

Det jeg i grunn prøver å si er at det er vanskelig for meg å forbedre søkefunksjonen uten at phpBB lanserer en forbedret versjon. Jeg har brukt litt tid på å forsøke å forstå strukturen i søkemotoren, men det jeg har sett har vært svært uforståelig kode.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Søkefunksjonen her på forumet er elendig og ubrukelig.

 

Har du noengang lest en interessant tråd som du vil finne tilbake til, men du husker ikke tittelen på tråden? Det du derimot husker, er noen nøkkelord fra tråden. Vel, du fisker frem den 'eminente' søkefunksjonen og slår inn dine nøkkelord. Hva dukker opp??

Ingenting! Og ihvertfall ikke den tråden du søkte etter! Selv om du vet søkeordet ditt finnes. :grumpy:

 

Her er et ferskt eksempel for å illustrere:

Søk på...

løren

Løren

*løren*

*Løren*

...gir ingen fornuftige treff, men allikevel:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=98030 se den 6. postingen, av

 

Ikke nokk med det, du kan ikke ha så mange søkeord du vil heller. :roll:

Hvis du skriver 3 søkeord får du ofte en feil melding: "Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 19 bytes) in /home/forum/www/search.php on line 494", og andre lignende "Allowed memory size....." meldinger. Samme meldingen i IE og Opera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...