Gå til innhold

Samfunnsproblem... Snusgutta på prix.

Bata

Anbefalte innlegg

hahahaha for en tosk trådstarter må være, som til og med lager en tråd om det :D hadde jeg ikke venta på at folka på terrorist hunt skulle blir ferdige hadde jeg aldri orka å svare, men hva er egentlig problemet? synes bare det er morsomt jeg. Gidder ikke ta risken fordi man får bot for det om det skulle stå noen å spane der, men ler bare av dem og ønsker dem en god kveld. Husker godt hvordan det var... :p

edit: når jeg var fjortiss og innemellom måtte fiske øl fordi fettern min var på jobb var folk nesten utelukkende hyggelige og kjøpte det jeg spurte om og gav tilbake vekslepengene, kjørte meg til og dit jeg skulle innemellom hehe

lol'd hard

? error 404 funny not found

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Faen så stor i kjeften dere er her da, de fleste av de " snusgutta på prix" har ingen fysiske hindringer når det gjelder å banke nerder:p

Eh, de "snusgutta" er jo faen meg de minst trente folkene som finnes.

Forresten så har jeg ikke noe imot folk som snuser og røyker, jeg driter i de, men de som maser på andre, det er de som plager meg.

Lenke til kommentar

Her kommer en liten påminnelse:

Ta deg god tid når du skriver postene dine og se spesielt godt etter skrivefeil, grammatiske feil og eventuell feilinformasjon. Du skal ikke bruke SMS- språk og helst ikke forkortelser, spesielt ikke hvis det er en forkortelse folk flest ikke kan. Hvis du i etterkant oppdager en skrivefeil kan du i så fall bruke "Edit"-funksjonen til forumet for å endre på det som var feil. Det er vanlig å skrive "Edit: 'Det som har blitt endret'" etter en eventuell endring slik at folk kan se hvorfor du har endret på innlegget.

Bruk av SMS-språk og tilsvarnende i denne tråden vil fra dette punktet av fjernes uten varsel.

Lenke til kommentar
Helt uenig i d. Og det med at de sier stygge ting hvis de får et nei e ikke sant.

Og du sier de ikke e verdt noe som helst og at de ikke gjør noe godt for andre? Håper dette var ironi elrns. Ka gjør en som snuser til et så utrolig mye dårligere menneske enn en som ikke snuser?

E d verdens undergang om en på 16 kommer bort til deg å spør deg om å kjøpe snus?

Så synd ingen våger å spørre meg, da skulle de blitt skambanka! :)

De eneste som ikke ser et problem med disse drittungene, er vel de som enten A) Snuser/røyker (drikker mye?) selv eller B) Er ungdom selv. Tviler på at mange 25-åringer som verken røyker eller snuser, ville sagt at dette ikke er et problem. Stort sett alt av dagens rusmidler skaper store samfunnsproblemer. Enten du vil se det, eller ikke. Foreldre jobber ræva av seg slik at gutten/jenta dere kan ruse seg. Foreldre som gir barn rusmidler burde vært bura inne, veldig lenge. Og det argumentet med "de skaffer det jo uansett" ble dødt for veldig mange år siden.

Er ganske slitsomt å se 12-åringer som ruser seg med alkohol/snus/tobakk.

Å skambanke barn er i mine øyne en værre forbrytelse enn å gi dem snus og røyk da, men moral og etikk er jo relativt og varierer med øyne som ser.

Er nikotin et rusmidell som i at du blir beruset av å bruke det ? Det trodde jeg ikke, syntes det ligner mye mer på kaffe en f eks alkohol. Kan ikke se hvordan nikotin skaper store samfunnsproblemer som du kaller det. Kjenner mange som bruker nikotin som er gode samfunsytere, en lege, en matematikker , mange lærere, butikk sjefer osv osv

Lenke til kommentar
Faen så stor i kjeften dere er her da, de fleste av de " snusgutta på prix" har ingen fysiske hindringer når det gjelder å banke nerder:p

Eh, de "snusgutta" er jo faen meg de minst trente folkene som finnes.

Forresten så har jeg ikke noe imot folk som snuser og røyker, jeg driter i de, men de som maser på andre, det er de som plager meg.

Få se et bilde av deg da tøffen :) Du må jo ha den fysikken utifra hva du sier?

Ser virkelig ikke problemet til folk, har man tid sier man Ja. Hvis ikke sier man Nei, og hvis man skulle bli kalt en "dust, idiot etc" tar dere, dere nær av sånt? Da er det vel dere som har problemet.

Lenke til kommentar
Dessuten, har jeg ikke et etisk ansvar? Skal jeg la dem skade seg selv? Påføre seg selv en høy risiko for munnhulekreft, lungekreft og det som værre er, da vil de jo faktisk bli en samfunnsbyrde og en kostnad for de allerede overbelastede sykehusene med lange køer for viktige operasjoner, de koster andre mennesker livet med andre ord ? (De er tross alt 14-17 år gamle og ikke regnet som myndige og tilregnelige for sin egen skjebne,)

Derfor burde jeg som et samvittighetsfullt medlem av dette samfunnet jage dem vekk...

Alt du kan gjøre er å si nei. Da har du gjort ditt. Du får bare håpe på at alle andre også sier nei.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper, dersom jeg liker henvendelsen, hvis ikke, ikke. Dette kan selvsagt komme an på dagshumør, men såpass får de gutta finne seg i. Å kalle dette et samfunnsproblem er jo en vits, latterlig.

Enkelte her som blåser dette helt ut av proporsjoner. Jeg og tenderer til å tenke vold innenfor problemløsning, mye pga en, i sin tid, noe knuffete barneskole. All senere erfaring viser imidlertid at vold er feil i 99% av alle konflikter. Og jeg har ennå ikke funnet min éne % sjanse.

Lenke til kommentar

-Har ikke butikken eller staten et eller annet ansvar her, jeg må jo handle, men det er ikke en spesielt koselig opplevelse hvis en liten pjokk med dunbart maser seg ihjel og etter avslag enten roper "gangster!" etter meg eller bare ser på meg med valpeøyne...

Haha :p Lykke til videre i livet :!:

Lenke til kommentar
Ingen av e-tøffingene her har skambanket så mye som en flue, så jeg tror ikke du trenger bekymre deg over at de skambanker barn som ber om snus.

Oooooh. Den gode samaritaner trer fram i lyset, forsvarer av det som er godt, forsvarer av snusgutta og samfunnets svake.. O'hill deg!

Haha :p Lykke til videre i livet :!:

Nok en som ikke skjønner poenget mitt, lykke til videre med din gjennomgående evne til å lese hele tråder, tard.

Lenke til kommentar
Ingen av e-tøffingene her har skambanket så mye som en flue, så jeg tror ikke du trenger bekymre deg over at de skambanker barn som ber om snus.

Oooooh. Den gode samaritaner trer fram i lyset, forsvarer av det som er godt, forsvarer av snusgutta og samfunnets svake.. O'hill deg!

Ville ikke snakket så høyt om "samfunnets svake" om en ikke greier å gå på handle tur uten å måtte bære seg over at en 14 åring spør om snus og i værste fall kaller en for "gangster" eller "dust"

Du sier hele tiden at folk skal lese hele tråden. De fleste som har svart rutinemessig her har lest hele tråden, du kan kansje oppsumere poenget ditt, så slipper du å måtte be folk lese gjennom hele tråden ?. Når folk komenterer at du overdriver, bruker atomvåpen mot fluer osv sier du bare at du overdriver for å illustrere et poeng, hvilket poeng ? Hva er casen her egentlig ? Noen i tråden slenger inn taler om hvor farlig nikotin er i seg selv. Men da er jo "snusgutta utenfor butikken" bare toppen av isfjellet. Andre mener at gatene er "utrygge" eller "ubehagelige" med disse "monstrene" hengene utenfor butikkene. Det er her jeg savner et poeng, hva gjør de mot andre bortsett fra å stjele gjerne 3 sekunder av din tid du trenger for å si "nei". Hva er det store problemet som gjør at du og noen andre mener at samfunnet har en plikt å rette på ?

Den enkleste løsningen om dette er et problem for flere enn ett fåtall er å skru ned aldersgrensen til 16. Da kan 16 åringene kjøpe til seg selv og til sine 14 år gamle venner. Det er også logisk at når en er gammel nok til f eks å få barn og dermed er ansvarlig for et annet menneskeliv, er en også gammel nok til å ta ansvar for sitt eget liv.

Lenke til kommentar

Den enkleste løsningen om dette er et problem for flere enn ett fåtall er å skru ned aldersgrensen til 16. Da kan 16 åringene kjøpe til seg selv og til sine 14 år gamle venner. Det er også logisk at når en er gammel nok til f eks å få barn og dermed er ansvarlig for et annet menneskeliv, er en også gammel nok til å ta ansvar for sitt eget liv.

Er du gammel?

Du skjønner visst ikke det store og det hele. #1 man er IKKE gammel nok til å få barn i praksis når man er 16, loven er laget for å beskytte de under 16 mot overgrep.

Og ikke for å nekte dem under sex for det betyr nemlig ikke at man nødvendigvis får barn.

Hele tråden er ikke basert på en ekte irritasjon, det er basert på en liten plage som jeg føler er litt glemt, så tok den opp med "brask og bram" for å skape blest med litt overdrevne utsagn (som egentlig ikke har rot i virkeligheten) for å irritere folk og skape engasjement i en helt uviktig sak... Det virka visst ;)

Hanzhen how did ya know? By teh church 'n' shit.

Lenke til kommentar

Kjente en del fjortissjenter fra Charlottenlund for ptja 5 år siden, og tendensen var nøyaktig den samme da. Fikk de på 18+ til å kjøpe øl og røyk, og "snusgutta" hang rundt butikken og spurte alle som gikk forbi om de kunne handle for seg.

Trolig den mest harry bydelen. Rånere og fjortisser overalt.

Lenke til kommentar
Er du gammel?

Definer gammel. Er 21, med andre ord jeg har ikke behov for å stå utenfor prix, så jeg er ikke for lavere aldersgrense på nikotin pga egen vinning. Syntes bare det burde være sånn av prinsipp.

Du skjønner visst ikke det store og det hele. #1 man er IKKE gammel nok til å få barn i praksis når man er 16, loven er laget for å beskytte de under 16 mot overgrep.

Og ikke for å nekte dem under sex for det betyr nemlig ikke at man nødvendigvis får barn.

Hva er det jeg skal kjønne ? Hvorfor ikke forklare det? Hvem sier at en ikke er gammel nok til det ene og det andre når en er 16. Er det gud ? er det du ? 16 åringer er fult biologisk utviklet til å få barn, hvor lurt det er med tanke på skole uten intekt er en annen sak. Vil bare fremheve poenget om at 16 åringer er gammel nok til å inse konsekvensene av sine valg. Nei man får ikke nødvnedigvis barn, men det skjer. Det er mange der ute som har fått barn før de er gammel nok til å røyke/snuse og drikke, har selv nektet en "mamma" å kjøpe røyk der jeg jobber da hun så veldig ung ut og ikke hadde bevis. Hun hadde fremdeles unge. Syntes ikke slikt system bygger på logikk.

Hele tråden er ikke basert på en ekte irritasjon, det er basert på en liten plage som jeg føler er litt glemt, så tok den opp med "brask og bram" for å skape blest med litt overdrevne utsagn (som egentlig ikke har rot i virkeligheten) for å irritere folk og skape engasjement i en helt uviktig sak... Det virka visst ;)

Gratulerer :) tok bare 5 hele sider i tråden med folk som er sjokerte over startposten din før du kommer frem med det du egetlig mener ?

Det er også logisk at når en er gammel nok til f eks å få barn og dermed er ansvarlig for et annet menneskeliv, er en også gammel nok til å ta ansvar for sitt eget liv.

Hvor har du det fra?

Er det ulovlig å få barn som 16 åring eller er det ikke ?

Endret av Ceburger
Lenke til kommentar
Det er også logisk at når en er gammel nok til f eks å få barn og dermed er ansvarlig for et annet menneskeliv, er en også gammel nok til å ta ansvar for sitt eget liv.

Hvor har du det fra?

Er det ulovlig å få barn som 16 åring eller er det ikke ?

Er det ulovlig å få barn når man er 15 eller er det ikke ?

Er det ulovlig å få barn når man er 14 eller er det ikke ?

Er det ulovlig å få barn når man er 10 eller er det ikke ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...