Gå til innhold

Elkjop.no og fraktmåten Collect@Store, noen som har erfaringer?


Skogslik

Anbefalte innlegg

Hallo, eg skal ut til byn etter jobb, og kom over noe på elkjøp sin hjemmeside.

 

Der kan man bestille foreksempel en blu-ray, ( i mitt tilfelle) der man kan velge noe som heter Collect@Store som fraktmåte.

det er vist noe slikt at man henter det i valgt butikk.

 

Noen som har erfaringer med dette? ser elkjøp her i byn er i listen.

filmen koster 99kr. skal eg hente filmen i butikken og gå til kassen og få den til den prisen da? uansett om den koster mer der?

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg brukte dette da jeg kjøpte en mikroovn som var 200 kroner billigere på nettet.

 

Gikk rett i kassen og betalte, fikk utleveringslapp og gikk til vareutleveringen og hentet ovnen :)

 

Ja, du skal få det for den prisen som vises på hjemmesiden.. Synes å huske det var 2 timer etter bestilling man kunne hente varen :)

Lenke til kommentar

Du bestiller på nett, går til kassa og betaler tidligst 2 timer senere, og henter ut ordren din der du blir anvist. Værre skal det ikke være, og du får selvfølgelig prisen som står på nettsiden. Alt legges inn i systemet automatisk :).

 

Om butikken du ønsker å handle fra ikke er på listen, så betyr det at de ikke har produktet på lager.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd det noen ganger, bestilt ting i lunsj på jobb og hentet det etter jobb.

 

Fungerer sånn halvveis.. Først hadde de lagt inn muligheten for å bestille ting 1 dag før release (PS3 spill), og jeg hadde betalt, fikk ordrebekreftelse, og dro for å hente varen.. Men den hadde de jo ikke lov til å gi ut, ikke fikk jeg pengene tilbake eller.. Måtte dra tilbake å hente den dagen etter...

 

Andre gangen jeg prøvde det, kom jeg til butikken og stilte meg i kø i kassen.. Da jeg kom frem måtte jeg gå ut i butikken, finne varen selv og først regisrere den i dens respektive avdeling før jeg kunne gå til kassen og betale.. Tungvint!

Endret av espennyh
Lenke til kommentar
Jeg har prøvd det noen ganger, bestilt ting i lunsj på jobb og hentet det etter jobb.

 

Fungerer sånn halvveis.. Først hadde de lagt inn muligheten for å bestille ting 1 dag før release (PS3 spill), og jeg hadde betalt, fikk ordrebekreftelse, og dro for å hente varen.. Men den hadde de jo ikke lov til å gi ut, ikke fikk jeg pengene tilbake eller.. Måtte dra tilbake å hente den dagen etter...

 

Andre gangen jeg prøvde det, kom jeg til butikken og stilte meg i kø i kassen.. Da jeg kom frem måtte jeg gå ut i butikken, finne varen selv og først regisrere den i dens respektive avdeling før jeg kunne gå til kassen og betale.. Tungvint!

Hva mener du med halvveis, etter det du forteller her fungerer det utmerket?

Lenke til kommentar

Det som skurrer hos meg er:

 

- Det er aktivert collect@store som fraktalternativ på en vare som ikke har release enda. Uten om release er oppgitt på elkjop.no

 

- Når jeg skal hente varen, så må hun i kassen først skrive ut ordren, så må jeg selv gå og hente varen, for så å stå i køen til kassen på nytt. Mer stress enn å kjøpe varen på normal måte.

Lenke til kommentar

Det første skal ikke skje, en glipp rett og slett.

 

Det andre tyder på litt dårlige rutiner i butikken dessverre, evt hektisk dag. Vanlige er at ordren SKAL ligge klar til deg i kassa eller på annet godkjent hentepunkt (informasjon ved inngang til butikken), og så bare betaler du og tar med deg varen.

 

Men, det er jo i en innkjøringsfase, og desember gjør at ikke alle ting går like glatt som de skal :). Slik som jeg skriver over er slik det skal være iallefall..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...