humancoreiii Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Hei, flere av dere har sikkert hørt om Streammygames.com, dette er et program/server/whatever som gjør at man kan ha en "host" maskin som streamer spillet direkte til en annen, "hosten" tar seg dermed av all maskinkraften, som gjør at man blandt annet kan spille crysis på en Asus eee. Jeg er ute etter noe av det samme, riktignok ikke fullt så ekstremt, men håper noen har et alternativ til streammygames, ettersom denne siden bare fungerer på visse spill virker det som. Min situasjon: - Jeg er en ivrig bruker av laptop, og har vært det i flere år. Jeg liker mobiliteten i det, men hovedsakelig liker jeg å ha skjerm og tastatur sammen, på fanget. - Jeg er over middels interessert i spill og har kommer dilemmaet. Laptop fungerer kun middels på spill, det er dyrt og enhver oppgradering koster det samme som ny maskin. - Plassmessig hjemme har jeg ikke mulighet til å sette opp skjerm, tastatur og høyttalere, og koble opp til tv er heller ikke et godt alternativ. - Jeg har lyst på kraften og oppgraderingsmulighetene til en statjonær, men bruke en laptop. Min hypotese: - Burde det ikke være mulig, Å bygge meg en fet stasjonær, gjemme den bort, og "streame" alt til laptopen min? og på denne måten egentlig bare bruke laptopen som tastatur, mus og skjerm. Spørsmål: - Vet noen om dette vil fungere i praksis, uten at jeg bruker streammygames? - Er det en mulighet å få gjort dette over et åpent nettverk, alltså å kunne "logge på" pcen hjemme, når jeg er et annet sted med nettforbindelse? - Noen råd rundt dette? Endret 19. desember 2008 av Go1den3ye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå