Edstro Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Hei. Jeg går fremdeles på vidergående men har begynt å tenke litt på utdanning. Jeg har tenkt på litt forskjellig. Først var det advokat, men det høres så kjedelig ut. Derfor tenkte jeg på noe mer sosialt. Da komm lærer inn i bildet, men om jeg først skal bli lærer vill jeg oppnå maksimalt med lønn som er mulig innenfor det yrke. Hva er forskjell på en samfunnsviter og sosiolog? Jeg har lest at en sosiolog kan tjene fra 300 000 til 900 000 alt etter vor personen jobber. Er det lett å få jobb etter sosiolog utdanning? Er det lett å få jobb etter utdanning som samfunnsviter? Jeg vet at som lærer vill man få en god lønnsøkning om man har en av disse studiene. I tilegg til pedagogikk, men jeg tenker også på andre yrker som disse to stillingene kan brukes i. Jeg har hørt at samfunnsvitere er meget uintressane for tiden. Jeg har en samfunnsviter som lærer. Som har blant annet undervist meg i samfunnsfag. Han sier han får nesten 500 000 i lønn pågrunn av hans høye utdanning. Noe jeg vill se på som godt betalt til å være lærer. Jeg har også lest på nette at om man blir samfunsviter går man virkelig i fella, med dårlig arbeid og lønn. Det hadde vært fint med noen innspill her? Takk for hjelpen. Endret 19. desember 2008 av eddielie30 Lenke til kommentar
Knast Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 En sosiolog er en samfunnsviter. Samfunnsviter er en kategori for folk som har mye kunnskap og kompetanse innen noen samfunnsvitenskaper (samfunnsøkonomi, samfunnsgeografi, sosiologi, statsvitenskap, kriminologi, medievitenskap, kulturstudier, sosialantropologi, +++).. Tror ikke det er så lett å si hva som gir deg høyest lønn mellom to studier.. Det kommer an på hvor du jobber, hvordan arbeidsmarkedet ser ut osv.. Det er ikke fagkombinasjonen som har mest å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå