TSP Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Finalen er i gang - stem og diskuter i finaletråden! -- Notis: Semifinalen varte frem til 22. desember kl. 23:50. På det tidspunktet ble tråden stengt og det er ikke lenger mulig å stemme. Resultatet er slik det var. Finaletråd er her. Hjertelig velkommen til semifinalen. Vi kommer stadig nærmere jul. Du lurer kanskje på hva du skal gi dine nærmeste, ber om tips til sikkerhetstiltak før du tar frem akebrettet eller pynter opp skrivebordet ditt før du ser på nyeste episode av julebruskongen. Glem heller ikke at du kan pynte på forumet ved å ta i bruk det nye juleutseendet. Har du ikke sendt julegavene til familie og venner i posten nå, er det ikke sikkert at det kommer frem til jul. Trist, men sant. Noe annet som er trist å informere om er at det er 42 juleavatarer som ikke kommer med i denne semifinalen. Jeg vil likevel takke alle for å ikle dere juleavatarer - dere sprer juleglede i forumet og det setter alle pris på - uantsett om dere er vinnere eller tapere av denne konkurransen. Jeg håper dere fortsetter å bruke juleavataren videre i julen, ikke noe er koseligere å se enn en juleavatar i disse juletider. Noe annet som er gledelig å se er at ingen avatarer har fått 0 stemmer, så alle avatarene blir satt pris på av noen! Sammen kan avatarene fra dette forumet og utrette fantastiske ting, sammen skaper de fantastiske julebilder, noe fargoth beviser i år igjen. Likevel, vi skal kåre en vinner, vi må finne ut hvilken avatar som flest brukere mener er den beste juleavataren. Derfor setter vi i gang semifinalen. Det er 17 stykker som har kommet videre fra kvalifiseringen. 5 stykker i hver gruppe, en "lucky loser" som kom fra gruppe 2 og en avatar mer enn planlagt; grunnet at 5. plassen i gruppe 1 var delt. Disse kom videre fra kvalifiseringen: Vinnere gruppe 1 2 stykker som deler 5. plassen og 2 stykker som deler 2.plassen. Vinnere gruppe 2 Vinnere gruppe 3 "Lucky loser" (Gruppe 2) Tips og informasjon før du stemmer 1. Det er tre puljer og du stemmer på en avatar i hver av dem 2. Stem i hovedsak på avatar, ikke bruker. - Ikke stem frem avatarer basert på brukerens antall innlegg, popularitet, grunnet venneforhold eller lignende. - Når du stemmer bør du legge vekt på ting som; hvilken avatar får deg i best julestemning, er penest å se på, hvor godt gjennomført den er, hvor godt den passer til brukeren som bruker den og lignende. - Ikke stem på en brukers avatar av den grunn at hun/han stemte på deg. 3. Om du velger å skrive hvem du har stemt på, prøv å begrunne det Start stemming! Om Juleavatarer: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Hva er en juleavatar?En juleavatar er noe mange brukere her på diskusjon.no ikler seg når det nærmer seg adventstid og som er den personens avatar ut året, ikke overraskende velger noen å beholde den til påske eller lenger. Juleavatarene pleier oftest å være en modifikasjon av en person sin originale avatar, noe som gir den beste stemningen, siden en i det tilfelle vet at den avataren er laget spesielt for det medlemmet. Men forminskede bilder av julenisser er ikke mindre juleavatar av den grunn! For at en avatar skal kunne kvalifiseres som en juleavatar skal den gi assossiasjoner til julen og/eller julestemning. Hva kjennetegner en juleavatar? Om du støter på en ekte "hjemmelaget" juleavatar er det som oftest et tydelig kjennetegn. Nisseluen på toppen av hodet eller et passende sted på noe som kan være et hode er en evigvarende klassiker, men det er flere muligheter. Skjegg, snø, hele julenissedrakter, gran, pakker og alt av hva en forbinder med julen kan pynte opp din personlige avatar. Vi kan se på min avatar fra 2006 som eksempel på hva både nisselue og skjegg kan gjøre med avataren, det var den dyktige brukeren andir som lagde denne til meg etter forespørsel fra undertegnede i avatartråden. - Før – Etter Datoer å forholde seg til: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Nominasjonstråd:Fra klokken 00:01 1. Desember til 23:30 11. Desember (9 dager, 22 timer) Kvalifisering: Fra klokken 00:01 12. Desember til 22:00 17. Desember (5 dager, 22 timer) Semifinale: Fra klokken 01:50 19. Desember til 23:50 22. Desember (3 dager, 22 timer) Finale: Fra klokken 00:01 "Lille Julaften" til 23:59 "2. Juledag" (4 dager) Om det er forslag til endringer på denne planen ta det i tråden eller send meg en personlig melding . Tidligere vinnere av beste likte juleavatar: Det har blitt arrangert juleavatarkonkurranse i 2007, 2006, 2005 og 2004. Det har vært heftige kamper og diskusjoner disse gangene om hvem som har den beste, og hele skriftlige taler og kunngjøringer har blitt fremført hvor brukere har både buet og heiet. I år startet vi igjen med blanke ark, men vi benytter anledningen til å se på de tidligere vinnerne av Juleavatarkonkurransene her på forumet for å gi tidligere vinnere tilbake glemt stolthet og samtidig vise hvem som kjemper om å bevare den gjeve tittelen! (Historien til Juleavatarkampen 2007 kommer senere) Om du føler for å mimre: Nomineringen - Kvalifiseringen - Kvalifiseringens ekstraomgang - Semifinalen - Finalen - Diskusjonstråd etter konkurransen På tide med juleavatar! (2004) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor GolfBag startet dette året en tråd hvor han delte med oss hvordan julegleden og stemningen var rundt han, men det var en ting som var savnet. Nissene på forumet. Det var på tide å julifisere forumet med julehjelp og Juleavatarer. Av kjente fjes som deltok aktivt i denne avatarkonkurransen har vi oivind_dahle, fargoth, psilocybe og fredrikrb. fredrik gikk inn med en knusende selvsikkerhet om at han var den ene og alene eneste vinneren og nominerte faktisk seg selv, eh vel... Han var ikke alene, for alle nominerte seg selv. Det var ingen regler slik vi kjenner dem i dag, alle hadde kun en ting i kikkerten, premien. Posen med Toro Risengrøt. Paint var på moten, det var hipt, Photoshop var nærmest et tabuemne og dannet fort privatkopidiskusjoner. Det var ingen avatartråd hvor en enkelt kunne spørre om hjelp og meninger og derfor var de fleste avatarene selvkonstruerte, om noen fikk hjelp var det gjennom tråden. Om ikke Tomat-Ulf sin konkurransetråd et år senere ikke en gang hadde kvalifisering, semifinale og finale. Kan det knapt sies at det var noen form for skikkelig nominering dette året, og kvalifiseringen ble gjort i form av juryen bestående av trådstarter selv og... uh, trådstarter selv(!) Etter denne kvalifiseringen var det klart for å mekke en avstemning for å kåre den beste. Det ble en klar vinner som slo sine konkurrenter med 27.46% av stemmene. fredrik ble ikke furten over sin andreplass men mente at psilocybe burde trekke seg, det skal etter hva undertegnede har innhentet av informasjon ikke ha blitt utlevert Toro Risengrøt, men psilocybe måtte i stedet nøye seg med en mus. 1. Psilocybe 2. fredrik 3. darkness| Men fredrik kom sterkere tilbake året etter... Årets store Juleavatar-Konkurransen (2005) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Dette året sto Tomat-Ulf for å lage Juleavatartråden, på denne tiden syntes semifinaler å være et fremmedord og uantsett hvor kontroversielt det måtte høres ut ble semifinaler og finaler ikke en del av konkurransen det året. Men vinnere, det ble det likevel! Vinneren ble forøvrig moderator 2 år senere, tilfeldig? Neppe, så det er med andre ord gode sjanser for å gjøre stor suksee om en vinner. 1. fredrik 2. psilocybe 3. [avatar] Tonio Juleavatartråden for nominasjon konkurranse (2006) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Bruker og moderator Snorre bestemte seg dette året for å være den som dro Juleavatarkonkurransen opp til et nytt nivå ved å inkludere, kvalifikasjoner (1, 2), en semifinale, ja til og med en finale! Denne gangen var det med andre ord virkerlig alvor og mer alvor skulle det bli når det gikk opp for alle at de 3 i finalen alle var moderatorer noe som førte til en dramatisk maktkamp. Tittelforsvarer Fredrik tok seg en "Brink" og ble ikke en gang nominert. Tonio kom heller ikke med. psilocybe gikk det bedre med, men han møtte veggen under semifinalen. Kampen sto med andre ord mellom 3 helt andre brukere (eller moderatorer...), dette skulle bli spennende. Etter en del kniving i finalen var det klart. b-real var ikke nær nok fronten og det ble tidlig klart at det kun ville holde til en tredjeplass. Ved fronten hvor Snorre og Dotten oppholdt seg kjempet Link fra Nintendo og Supermann fra Warner Bros. for deres ære, stolthet og mest av alt; ego. Kunstneren andir fikk på magisk vis avbildet kampen mellom de to. Trykk for bilde Som i en ekte eventyrfortelling vinner til slutt Link kampen mot den store, sterke Supermann med superkrefter dermed gir ([bilde]) sin mester Snorre seieren. Dotten prøvde å ta revansje gjennom misunnelse ved å bli administrator året etter og er nok et eksempel på hvor positiv innvirkning selv en andreplass i Juleavatarkonkurransene er. 1. Snorre 2. Dotten 3. colbert (b-real) Endret 23. desember 2008 av TSP Lenke til kommentar
Habitats Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 Og der var vi i gang igjen. Har en stygg følelse av at ispinnen vil seire! Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 "Lucky loser"? :S Jeg stemte på den eneste som ikke hadde nisselue (eller var mod). Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 *Inn i mine innlegg* Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 Ho ho ho, og riktig god Jul ..fra WheelMan Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor *peke på avatar* Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 Vanskelig når man bare kunne velge 1 gitt. Måtte jo bli enten Tommy og tigeren eller Mario Mario det ble da Tommy og tigeren kanskje egentlig er mere vinteravatar enn juleavatar Mario litt mere juleaktig og han bringer godt humør Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 Ah shit. Har vi en slik konkurranse? =/ Hvor langt kunne jeg ha kommet? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 Ikke verst, jeg kom til semifinalen. Tviler på at jeg kommer til finalen. Men så har jeg ikke noe mål om det heller. Ellers må det bare sies at det var en del gode avatarer med i år. Men fortsatt er det for stor, "Klistre nisselue på gamle avataren"-faktor. Det er jeg ikke helt glad i. Men det lager jo julestemning det og, så hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 Grunnen til at jeg bare klistra nisselue på var jo enkelt og greit for å fremdeles beholde noe av "identiteten" min på forumet. Avatarer er jo det som hovedsaklig skiller mellom folk og får dem til å bli husket så. .... Æsj. Akkurat nå kom jeg på en flott juleavatar som ikke inkluderer juletre eller nisselue. Men får bare stick med den jeg har foreløpig Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 Lykke til alle sammen da! For ordnens skyld så er min nisselue ikke "klistret" på. Den er 3d modelert fra bunn av i Maya. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 Lykke til alle sammen da! For ordnens skyld så er min nisselue ikke "klistret" på. Den er 3d modelert fra bunn av i Maya. Og dermed passer den også bedre inn i avataren enn en påklistra en. Så du skal ha kudos for det! Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 Lykke til! Har en følelse av at det sier stopp for meg her i semifinalen. Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 Movieheart får min stemme. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg stemte på ispinnen. Var rimelig dødt løp mellom dem og mushroom. Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 Lykke til alle sammen. Kult å komme til semifinalen, og ikke minst overraskende. Som Snorre sier så er det nok liten sjanse på at jeg kommer videre til finalen. Det er et godt utvalg av gode, gjennomtenkte og, ikke minst, vellutførte avatarer å velge mellom denne jula og det vil sikkert komme enda flere neste år. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 Takk til alle som stemte på meg og takk til alle som stemmer på meg nå også. STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! STEM PÅ MEG! SÅ SKAL DU FÅ PENGER AV MEG! SÅ SKAL DU FÅ PENGER AV MEG! SÅ SKAL DU FÅ PENGER AV MEG! SÅ SKAL DU FÅ PENGER AV MEG! SÅ SKAL DU FÅ PENGER AV MEG! SÅ SKAL DU FÅ PENGER AV MEG! SÅ SKAL DU FÅ PENGER AV MEG! SÅ SKAL DU FÅ PENGER AV MEG! SÅ SKAL DU FÅ PENGER AV MEG! SÅ SKAL DU FÅ PENGER AV MEG! SÅ SKAL DU FÅ PENGER AV MEG! Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 Stemmer på ispinnen jeg. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 Takk til de to som har stemt på meg. Keep voting. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 1 stemme på meg? Dette er for gæærnt, jeg henter infanteriet! PS: Takk for den ene stemmen Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 19. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2008 Syns det er urettferdig at folk stemmer på den søte damen som nest øverst - hva har hu med jul å gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg