.Lagrange. Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Jeg er utrolig interessert i kognitiv, atferds og biologisk (oppbygning av hjerne etc) psykologi. Noen innføringsbøker og fordypningsbøker som anbefales? Jeg er ikke interessert i noe svære verk med all innføring i psykologi du kan få, men noe litt lengre ned på skalaen. Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Sjekk ut førsteårspensum på universitetene. Fra NTNU: PSY1002 KOGNITIV PSYKOLOGI (7,5 STUDIEPOENG HØST) Sternberg, R.J. (2003), Cognitive Psychology. (3rd Edition with "CogLab" manual included and "CogLab" experiments both on CD-rom and Internet: http://coglab.wadsworth.com. via password) UK: Thomson Wadsworth. Hele boken (ca. 524 s.). Denne har jeg lest selv, er ganske god. -------------- PSY1003 BIOLOGISK PSYKOLOGI (7,5 STUDIEPOENG VÅR) Laura A. Freberg (2006). Discovering Biological Psychology. Houghton Mifflin Company, Boston, New York. Endret 19. desember 2008 av DuTTZi Lenke til kommentar
.Lagrange. Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 Oooh! Det visste jeg ikke, på mitt univ legger de nesten aldri ut pensum på emnesidene. Takk for tipset! Lenke til kommentar
Rebecca_Malin Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Jeg har hatt biologisk psykologi... Stor bok, men den er veldig bra og du kan jo droppe de kapitlene som evt. ikke måtte interessere deg Lenke til kommentar
ambivalens Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 For noe litt mer avansert: Bear, Connors and Paradiso: Neuroscience, 3rd edition, 2007 http://www.capris.no/product.aspx?isbn=0781760038 Kos deg. Nevrovitenskap er latterlig interessant Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Kan også anbefale Gazzaniga - Cognitive Neuroscience (ny utgave ute nå, 2009-utgaven) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå