Gå til innhold

Gta IV Guide v0.5

Anbefalte innlegg

Hei. Som alle vet så er Gta IV tidenes mest dårligste portet spill :thumbdown: Men det finnest stort sett løsninger til alle problem! Kjører selv med 45FPS, alt på max, samt 1920x1080 oppløsning.

Min Rigg: E8500

9800GT 1GB

Vista Ultimate Sp1

4GB Ram

1.Sjekk om dere i det heletatt kan kjøre spillet på: Can You RUN it?

Spillets krav:

Minimum System Requirements

* OS: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3

* Processor: Intel Core 2 Duo 1.8Ghz, AMD Athlon X2 64 2.4Ghz

* Memory: 1.5GB, 16GB Free Hard Drive Space

* Video Card: 256MB NVIDIA 7900 / 256MB ATI X1900

Recommended System Requirements

* OS: Windows Vista - Service Pack 1 / XP - Service Pack 3

* Processor: Intel Core 2 Quad 2.4Ghz, AMD Phenom X3 2.1Ghz

* Memory: 2 GB (Windows XP) 2.5 GB (Windows Vista)

* 18 GB Free Hard Drive Space

* Video Card: 512MB NVIDIA 8600 / 512MB ATI 3870

2. Innstaller siste Nvidia/ATi drivere:

ATi Vista 32bit

ATi Vista 64bit

ATi Xp 32bit

Geforce ForceWare Xp 32bit

Geforce ForceWare Vista 32bit

Geforce ForceWare Vista 64bit

For folk med laptop les gjerne litt her hvis dere sliter: nVision Dette er da ett litt mere dedikert forum for folk med Nvidia grafikk kort!

(Men husk, dette er beta drivere)

3. Installer Service Pack 1 Vista og Service Pack 3 Xp. Disse må være installert for at spillet skal fungere ordentlig.

4.Last ned og installere Framework 3.5.

5. Gå hit og last ned siste patch til Gta IV, installer denne etter du har lagt in Gta IV selvsagt.

6. Dette er kun for avanserte brukere som tør å tukle med spillet litt: http://www.gtaforums.com/index.php?showtopic=384473&st=0 der står det hvordan man lett kan "lure" spillet slik at man kan opnå veldig god grafikk samt ha god FPS som fleste vil ha. Har selv lagt til en egen "kjapp" guide på side "22" under MrJones som brukernavn som du kan følge hvis det var mye å lese på første side.

Ulike problemer :

RMN20 - Windows Vista: Need to have Service Pack 1 or higher to proceed.

RMN30 - Windows XP 64 / Server 2003: Need to have Service Pack 2 or higher to proceed.

RMN40 - Windows XP: Need to have Service Pack 3 or higher to proceed.

DD3D50 - D3D Error - DirectX 9 video card required

TEXP110 - D3D Error - Failed to create texture - Please restart the game

DWIN20 - D3D Error - Failed to query memory. Please re-start the game.

DD3D10 - D3D Error - Please re-boot your system

DD3D10 - D3D Error - Please re-boot your system

DD3D30 - D3D Error - Please re-boot your system

DWIN30 - D3D Error - Please re-boot your system

DD3D20 - D3D Error - Please re-install the game and/or re-install DirectX

DWIN10 - D3D Error - Please restart the game

DD3D60 - D3D Error - Shader Model 3.0 or higher is required

DD3D70 - D3D Error - Unable to retrieve D3D Device. Please re-boot your system

GPUP10 - D3D Error - Unable to retrieve D3D Device. Please re-boot your system

TEXP20 - D3D Error - Unable to retrieve D3D Device. Please re-boot your system

TEXP30 - D3D Error - Unable to retrieve D3D Device. Please re-boot your system

TEXP80 - D3D Error - Unable to retrieve D3D Device. Please re-boot your system

DD3D40 - D3D Error - Unable to retrieve device capabilities. Please install latest video card driver and/or re-install DirectX

TEXP10 - D3D Error - Unable to retrieve device capabilities. Please install latest video card driver and/or re-install DirectX

DD3D80 - D3D reset failed - Please restart the game.

STRB10 - Failed to delete file - Please re-boot your system

RMN10 - Failed to read file - Please re-boot your system

STRM10 - Failed to read file - Please re-boot your system

STRM20 - Failed to read file - Please re-boot your system

BNDL10 - Failed to write file – Please re-boot your system

STBF10 - Failed to write file – Please re-boot your system

VOIC10 - Fatal voice chat error - Please restart the game

RESC10 - Out of video memory - Please re-boot your system

BA10 - Out of virtual memory - Please re-boot your system

EA10 - Out of virtual memory - Please re-boot your system

TEXP60 - Unable to create color render target - Please re-install DirectX and/or install the latest video card driver.

TEXP70 - Unable to create depth render target - Please re-install DirectX and/or install the latest video card driver.

AE10 - Insufficient Memory to Start Game - Please close some applications and restart the game

PC10 - Unable to retrieve D3D Device - Please reboot your machine or reinstall your display driver

TF10 - Unable to write to disk - Please restart the game

WS20 - InitWinSock failed - Please re-boot your system and/or re-install the game

WS30 - InitWinSock failed - Please re-boot your system and/or re-install the game

Hvis du har noen spørsmål om hvordan fikse ulike error beskjeder, vennligst send meg en PM så kan jeg hjelpe hver og en så fort så mulig, så lenge du besto Can You Run It testen så skal vi nokk få spillet til å fungere for deg :)

Håper dette hjalp noen!

Endret av Fikseren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spillets krav sier at man trenger sp3, grunnet diverse filer som trengs, vet "mange" kan kjøre det uten sp3, men mange får error problemer samt dårligere ytelse uten.

Korka#

"FUCKA" opp pcen totalt sier du? installert en beta versjon kanskje? eller veldig mye driverkluss på pcen?

Lenke til kommentar
Hrmpf..Jeg søyt ikke, jeg bare sa mine meninger om SP3 i forhold til GTA IV! Skal komme med tilbakemeldinger den 24.Desember når jeg får GTA IV på pc :)

I forhold til Gta IV som du ikke engang har prøvd?

Veldig fin guide for de som ikke er klar over hva man trenger, før man kan starte å spille det :)

Tusen Takk, dette er jo en enkel guide for folk generellt siden fleste innstallerer spillet for så å få masse feilmeldinger pga ikke innstallert alt som er nevnt over, fordi Gta iv er ikke så fult av bugs som folk skal ha det til.

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har lest meg fram til er det ikke stor hjelp i å installere SP3, siden SP2 faktisk er bedre å spille med, og GTA IV egentlig ikke trenger SP3. Jeg er ikke 100% sikker på dette, men jeg oppdaterer ikke til SP3 før jeg får se bevis på at det kan få GTA IV til å kjøre bedre.

Ellers burde folk gå igjennom denne guiden om GTA IV kjører dårlig for de, den var bra skrevet og virker hjelpsom (Jeg har allerede gjort alt i denne guiden og mer til, og jeg har merka store forbedringer, men så har jeg gjort en del ting også, så jeg vet ikke direkte hva som har hjulpet mest. Steg 6 i denne guiden kan være til stor hjelp.)

Lenke til kommentar

Flott at du skriver en guide, men så at det ikke funket for alle ved å "lure" spillet til bedre grafikk.

Mine spes:

AMD Phenom™ 9500 Quad-Core 2,2 GHZ

8600GT (512MB)

4,00 GB Ram

Kunne dette funket for meg da mon tro, å "lure" spillet ?

Det funker på pcn's ytelese å slå av effekter i windows vista + avslutte explorer, men er lissom ikke nok.

Lenke til kommentar

Har hørt at det er mange som har fått problemer med spillet etter at de installerte patch 1.0.1.0. Bl.a at kameraet går i ring hele tiden.

Er det noen som har merket noen forbedringer etter at de installerte patchen? Er det noen grunner til å installere den i det hele tatt hvis ud klarer å starte GTA v1.0

Lenke til kommentar
Etter hva jeg har lest meg fram til er det ikke stor hjelp i å installere SP3, siden SP2 faktisk er bedre å spille med, og GTA IV egentlig ikke trenger SP3. Jeg er ikke 100% sikker på dette, men jeg oppdaterer ikke til SP3 før jeg får se bevis på at det kan få GTA IV til å kjøre bedre.

Ellers burde folk gå igjennom denne guiden om GTA IV kjører dårlig for de, den var bra skrevet og virker hjelpsom (Jeg har allerede gjort alt i denne guiden og mer til, og jeg har merka store forbedringer, men så har jeg gjort en del ting også, så jeg vet ikke direkte hva som har hjulpet mest. Steg 6 i denne guiden kan være til stor hjelp.)

Det med Sp2 og Sp3 er litt fram og tilbake fra pc til pc. Hvis du får til steg 6 tweaken så er du ihvertfall kommet langt på vei med god fps i spillet ;)

Flott at du skriver en guide, men så at det ikke funket for alle ved å "lure" spillet til bedre grafikk.

Mine spes:

AMD Phenom™ 9500 Quad-Core 2,2 GHZ

8600GT (512MB)

4,00 GB Ram

Kunne dette funket for meg da mon tro, å "lure" spillet ?

Det funker på pcn's ytelese å slå av effekter i windows vista + avslutte explorer, men er lissom ikke nok.

Ja det kan du gjøre, tror du har hatt veldig god nytte av det siden skjermkortet ditt bare har 512MB. Var guiden på Gtaforum vanskelig å forstå så kan jeg hjelpe deg :)

Har hørt at det er mange som har fått problemer med spillet etter at de installerte patch 1.0.1.0. Bl.a at kameraet går i ring hele tiden.

Er det noen som har merket noen forbedringer etter at de installerte patchen? Er det noen grunner til å installere den i det hele tatt hvis ud klarer å starte GTA v1.0

Jeg har selv denne patchen, og merket ikke store endringene i spillet egentlig, liten fps boost på 5 fps ca. Men når det gjelder skygger og div så ble det ikke noe bedre i mitt tilfelle, men denne patchen er jo rettet til div andre gamlere skjermkort og Go serien til Nvidia.

Endret av ElemeNts
Lenke til kommentar

Testa det nå, vet ikke om jeg merka noe forskjell, kanskje bitte litt. men sliter fortsatt med litt lagg, særlig om jeg kjører 1680 x 1050 + texture på medium.

Tester 1440 x 900 nå da, så blir dette rett i commandline ?

-height 900 -width 1440 -availablevidmem 0.88

Da det sto at jeg brukte 284 av 320 mb

Endret av Rune89
Lenke til kommentar
Testa det nå, vet ikke om jeg merka noe forskjell, kanskje bitte litt. men sliter fortsatt med litt lagg, særlig om jeg kjører 1680 x 1050 + texture på medium.

Startet du spillet først uten commandline i Gta IV mappen? Og så satte innstillingene på 800x600 og stillte inn alt av innstllinger til du akkurat bruker nesten opp minnet til bruk, som f.eks jeg har 1000/1004MB i bruk før jeg lagrer med alle innstillingene.

Så lagrer du, deler xxx/xxx=f.eks 0.994, da vil jeg anbefale 0.992.

så limer du inn commandline i mappen og starter spillet, hvis du nå går på innstillinger og der står det 800x600 mens du i commandline har 1440x900 så er alt riktig.

Men syns det var lite med 320MB ledig av minnet når du har 512MB kort?

Lenke til kommentar

Startet du spillet først uten commandline i Gta IV mappen? Og så satte innstillingene på 800x600 og stillte inn alt av innstllinger til du akkurat bruker nesten opp minnet til bruk, som f.eks jeg har 1000/1004MB i bruk før jeg lagrer med alle innstillingene.

Så lagrer du, deler xxx/xxx=f.eks 0.994, da vil jeg anbefale 0.992.

så limer du inn commandline i mappen og starter spillet, hvis du nå går på innstillinger og der står det 800x600 mens du i commandline har 1440x900 så er alt riktig.

Men syns det var lite med 320MB ledig av minnet når du har 512MB kort?

Ja, jeg gjorde det etter hva du hadde forklart. Men skal prøve på nytt her, ble sikkert noe feil.

Ok, takk :) Skal prøve det, ja, litt merkelig fordi jeg hadde 493 men så plutselig hoppet det ned til 320 når jeg skrudde opp oppløsningen.

Endret av Rune89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...