staljin Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Hei, Har: Shuttle AK31 V3.1¨ T.Bird 1GHz@139 (8.5x164MHz) Asus V7700 PURE GeForce2GTS 32MB 256MB TwinMOS CAS2 PC2100 DDR RAM IBM Deskstar ATA33 IBM 60GXP 40GB WinXP PRO Corporate og Win98SE Hardisken er delt i 4 partisjoner. Det som skjer er at WinXP etter et omstarter av datamaskin setter ned DMA på IBM 60GXP HD fra 5 (ATA100) til 4 (ATA66). Har prøvd å klokke ned oxo, men set samme skjer. På topen av det så har jeg oppdaget at det er noe feil med MBR (Master Boot Record). HAr prøvd å reparere det med FIXMBR kommand i WinXP Repair Console uten at det hjalp noe. I dag har jeg lagt in Win98SE og det ble stabilt ommstart første par ganger. Deretter "glemte" Windows noe av driverne (mus/skjærmkort). Har oxo prøvd med FDISK. Sletta alle partisjoner og reformaterte HD uten at det hjalp. HVORDAN FIKSER JEG DETTE HD TULLET. Hilsen Staljin Kjøper WD HD neste gang Lenke til kommentar
ebe Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 60GXP-serien har det jo vært mye tull med da.. Fikk en som var defekt (40GB) som jeg måtte returnere. Fikk en ny, og den fungerer bra (hittil..!) Bytt din da vel! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå