Gå til innhold

Trenger tips til å fjerne masete spørsmål ved start av CoD4 etter oppdatering av driver

Anbefalte innlegg

God aften,

Jeg har lagt avinstallert de gamle driverne til skjermkortet, installert 8.11. Etter det får jeg opp følgende melding når jeg prøver å starte CoD4:

Your computer appears to have changed since the last time you ran Call of Duty 4: Modern Warfare.

Would you like the game to configure itself optimally for your new hardware?

This is recommended for most people.

It will change your system settings but not your controls.

Jeg har ganske nettopp avinstallert 8.11 og installert 8.12, men fortsatt samme problem.

Jeg har latt spillet "optimalisere" seg og jeg har valgt nei... uansett hva jeg velger, så kommer denne meldingen opp nesten gang.

Noen som har en lur løsning på dette?

Jeg har forsøkt googlet dette og funnet ett par "løsninger" som ikke fungerer som f.eks. å velge properties på exe-fila og hake av "read only"

Jeg kjører Vista64 Home Premium og hardware er i signaturen.

Noen som vet råd?

Update: Dersom jeg lar spillet "optimalisere" seg, så forsvinner det så sant jeg ikke røret noen grafikkinnstillinger, men den grafikken som spillet setter som optimalt er ikke fornuftig bruk av ett 4870x2.

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kan gjøre er å klikke "Yes" neste gang du får dette spørsmålet og la spillet starte med minimum grafikk oppløsning. Deretter forandrer du grafikk oppsettet til det du vil ha, og da bør du ikke få noe spørsmål om dette mer før du oppdaterer drivere neste gang eller hvis CoD4 krasjer. :cry:

Det er slik jeg har gjort det hver gang jeg har oppdatert driver, har selv et HD 4870 kort, og det har virket fint med CoD4 og CoD5 så langt.

Hvis du sier "No" hver gang til anbefalt oppstart av spillet, vil det fortsette å "nagge" deg hver gang. :innocent:

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Jeg har dog forsøkt å trykke yes. Da forsvinner masinga...

Men dersom jeg er "frekk" nok til endre til bedre grafikk... så begynner den igjen.

Mulig jeg bare må bite tenna sammen og installere på det på nytt hvis jeg har lyst til å bli kvitt dette.

Lenke til kommentar
Takker for svar.

Jeg har dog forsøkt å trykke yes. Da forsvinner masinga...

Men dersom jeg er "frekk" nok til endre til bedre grafikk... så begynner den igjen.

Mulig jeg bare må bite tenna sammen og installere på det på nytt hvis jeg har lyst til å bli kvitt dette.

Det vil kun hjelpe deg inntil du installerer nye drivere til grafikk kortet, da vil dette hoppe opp igjen. :dribble:

Så lenge du ikke oppdaterer drivere, burde CoD4 ikke "nagge" deg mer. Men som sagt, krasj eller nye drivere, here we go again. :ohmy:

Det som ikke burde skje (har ikke skjedd med meg) er at CoD4 maser hvis du endrer til bedre grafikk. Kanksje en re-installering vil hjelpe men who knows?

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...