Gå til innhold

Uttalelse, sak, dom o.l. på at feil som fikses ved recovery/factory reset ikke er mangel?


Alastor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan du ikke bare bruke selve definisjonen på hva en mangel er? Og så argumentere at det er endringer gjort i etterkant av kjøp som har påvirket tilstanden.

 

Kan dog være litt værre å dokumentere at det er gjeldende rettspraksis.

 

Du kan jo evt ta kontakt med forbrukerrådet og høre hva dem mener, slik at du evt kan bruke dems uttalese i argumentasjonen (ikke det at det blir så veldig mere troverdig av den grunn :) ).

Lenke til kommentar

Ikke at det hjelper deg da jeg ikke husker saksnummeret, men jeg har lest en FTU-avgjørelse der de i agrumentasjonen for avgjørelsen fastslo at siden maskinen fungerte etter at det hadde blitt kjørt gjenoppretning så lå ikke ansvaret hos innklagde; samt at problemene mest sannsynligvis kunne tilskrives klager.

 

Synd at det er så knotete å søke hos FTU på saker. Får begynne å lagre alle sakene jeg leser. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...