Gå til innhold

BK: Mitt første ørnebilde

RandiA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det den har på beina?

Egentlig et ganske fint bilde, selvom det kanskje blir litt "kjedelig" i mangel av bedre ord. Flotte fugler er det hvertfall.. Hvor har du tatt bildet?

Edit: jeg liker bildet mer og mer egentlig, men irriterer meg over de lær sakene den har dinglende fra beina :)

Endret av kesse
Lenke til kommentar
Hva er det den har på beina?

Edit: jeg liker bildet mer og mer egentlig, men irriterer meg over de lær sakene den har dinglende fra beina :)

Ja, det skal være sikkert....irriterte meg også de lær-greiene, har visst noe bilde i serien uten. Ikke redigert de enda. (Bildet er tatt i en nasjonalpark på Gran Canaria hvor ørnene fløy fritt, og kunne bli ganske nærgående, en sneiet mitt kamera...)

RandiA

Lenke til kommentar

Sammenlignet med mange ørnefluktbilder så holder dette teknsik god standard. Spesielt tatt i betraktning at dette er ditt første. Så bildet, som ørnefluktbilde er riktig bra. Skarphet er ikke i toppklasse, men mer enn tilstrekkelig. Eksponeringen sitter godt. Komposisjonen er tradisjonell, men utnytter billedflata bra.

Men når jeg først oppdager reimene på beina, og så ser EXIF, da kan jeg ikke annet enn å tenke at dette bør bedømmes ut fra litt andre kriterier.

Så jeg lurer. Hva er historien? En eller annen form for oplevelsespark? I hvert fall tydelig at dette er tamme dyr.

Du skal forresten ha kred for at du ikke skjuler denne informasjonen i form av kloning o.l.

EDIT: Ser at du har svart på spørsmålet mens jeg skrev :)

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Egentlig synes jeg det var bra med de reimene, da ser vi i hvert fall at det ikke dreier seg om en vill ørn. Hvis reimene ikke hadde vært der ville det vært påkrevd for trådstarter og opplyse om at ørnen ikke var vill, ellers kunne det oppstått et troverdighetsproblem senere.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar
oi, ble jo bra dette her, men som sagt litt synd med det tauet paa beina :)

Men den ma ha kommer naert, ser at du har brukt kun 50mm? Men du har vell kanskje croppet en del?

Bare croppet på sidene stort sett, og det er Tamron 17-50mm jeg har brukt, på 50mm som det står i første innlegg, og ja, den var veldig nært...

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...