CompTeam Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Hei. Lurte på om noen kan si meg hvordan kabler jeg bør brukte til høytalerene i bilen min. Tenkte jeg skulle kjøpe fra nexans siden jeg får de til innkjøpspris:) Det er jo så mange rare navn på disse kablene(pn,rk osv) Lurte på om det går ann å bruke sånne eller om jeg må gå for "vanlige" høytalerkabler? M.V.H Stian Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Hva skal du bruke dem til da? Lenke til kommentar
Defus Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Jeg ville kjøpt bittelitt "tykkere" kabel enn det man bruker inne, men ja du kan bruke vanlig høytaler kabel. Til subb ville jeg kanskje brukt litt tykkere kabel. Lenke til kommentar
Hansy Skrevet 24. desember 2008 Del Skrevet 24. desember 2008 Har hørt en gylden regel om 10mm2 tykkelse på kabel pr 100w som skal gå igjennom disse, om du skal ha disse direkte fra spilleren som mest sannsynligvis har en 4x50w mosfet forsterker, så trenger du ikke noe mer enn 10mm2. Skal nok ha en del tykkere om du feks skal ha mellom forsterker og subwoofer. Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 10 kvadrat er ganske stort. tviler på at du får det inn på de fleste 4 kanalere osv. så til vanlige høyt bruker jeg 4 og 6 kvardar Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 10 kvadrat til et frontsett på 100 watt hørtes noe voldsomt ut. Holder fint med 2,5 kvadrat. Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 10 kvadrat til et frontsett på 100 watt hørtes noe voldsomt ut. Holder fint med 2,5 kvadrat. 2,5 er mer en godt nok på fronthøytalere, holder også på sub men jeg pleier å gå opp litt, 4-6mm2 er gull;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå