Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sterilisering av gutt og mangel på funksjoner?

Taraldb

Anbefalte innlegg

hei, har tenkt litt på steriliserte gutter i det siste. Vet ikke om dette er rette plassen å poste. Correct me if im wrong :p.

Men til spørsmålet: jeg vet at steriliserte gutter mister stemmeskifte, men får de kjønnshår, vokser penis? Jeg tror egentlig nei siden kroppen ikke produserer testosteron da. Men viss en mann som er ferdig utviklet og han blir sterilisert, må han gå på hormoner da ??? Kroppen er jo slik den er: kjønnshår, stemmebånd og penis. Men testoteronproduksjonen vil da jo forsvinne. Hva skjer da uten hormoner? Men vil ting synke/minske/forsvinne?

MvH Tarald 10ende :D

Edit: kjekt å se deg her og bruktbilen:D står til?

Edit2: kommer i morgen... Iphone min valgte å klikke på "legg til endret innlegg" -.-

Endret av NarilS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Edit: Skrev mye rart her, like greit at ingen ser det..

NarilS: Har vi vært på mange tråder sammen? >.>

YAY NARUTO 89 :D vi har jo manga+anime pluss litt i gaming/ps3 om du ikke ser meg ofte ser jeg deg ofte når jeg leser på ting jeg intreserer meg for xP oops enter eller backspace fungerer ikke dumme vista update bud :( OT: Kan ingen svare på hva som sjer når du er 7 (tok bare et tall) å blir sterilisert versus 40?? hvordan reagerer kroppen?

Lenke til kommentar

Det einaste du gjer ved sterilisering er jo å skjære over sædlederene eit stykke ovanfor testiklane. Endestykkene blir bunde igjen, dette skal hindre sædcellene i å gå frå testiklane og inn i sædvæsken.

No er eg ikkje noko faglært på området, men kan aldri tenke meg kvifor det skulle gå ut over vekst av diverse saker og ting.

Du kan lese meir her: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322077

For personar under 25 år må saken behandlast av steriliseringsnemnda.

Lenke til kommentar

Jesus Christ Almighty.

Sikkert et køddespørsmål, men jeg tillater meg å svare allikevel

Sterilisering betyr kutting av sædleder, kastrering vil si fjerning av hele ballesekken.

Det er i pungen/sekken/rognposen etc. hormonet testosteron blir produsert

Sterilisering vil ikke ha noe som helst å si for hormonproduksjon, i motsetning til kastrering.

Lenke til kommentar
Det heter vel kastrato når guttunger blir kastrert/sterilisert for å ikke komme i stemmeskiftet. Tror ikke det har blitt praktisert på en god mengde tiår.

Og sterilisering har ingen innvirkning på stemmeskiftet. Da må det en kastrering til. Testiklene produserer selvsagt fortsatt testosteron selv om sædlederne kuttes.

Lenke til kommentar
Det heter vel kastrato når guttunger blir kastrert/sterilisert for å ikke komme i stemmeskiftet. Tror ikke det har blitt praktisert på en god mengde tiår.

Og sterilisering har ingen innvirkning på stemmeskiftet. Da må det en kastrering til. Testiklene produserer selvsagt fortsatt testosteron selv om sædlederne kuttes.

Aight, da lærte man noe opplagt.

:p

Lenke til kommentar
Sædlederne kan vel tom. repareres igjen senere? Hender det ikke tom. at naturen gjør det av seg selv? Men det merker man vel eventuelt på fargen av sæden, om den er klar eller hvit, eller? Har jeg missforstått? :)

Farge og konsistens vil være heilt lik. Det er ofte mogeleg å reversere sterilisering, men ikkje alltid.

Lenke til kommentar

Jeg hørte om en kar som fikk testikkelkreft når han var 6-7 år gammel.

Han skal visstnok, uten at jeg har sjekket grundigere etter, fremdeles ha penis på størrelse med en syv-åring, mm.

Men ta det med en klype salt. Blir litt mye tror, har hørt og slikt fra min side nå. :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg hørte om en kar som fikk testikkelkreft når han var 6-7 år gammel.

Han skal visstnok, uten at jeg har sjekket grundigere etter, fremdeles ha penis på størrelse med en syv-åring, mm.

Men ta det med en klype salt. Blir litt mye tror, har hørt og slikt fra min side nå. :ermm:

Krastrater kan ikke få ereksjon eller ha sex i først omgang, men, ja, det stemmer nok.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...