Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Stille kabinett med hovedkort som ligger

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hva som finnes av kabinetter med hovedkort som ligger, og som også har muligheten (eller allerede påmontert) vifter av type 140mm eller større.

Greia er at jeg skal antageligvis lage meg en studio-PC, og denne må være stille. Og da mener jeg helt og fullstendig stille.

Jeg vurderer å kjøpe meg en gigantisk heatpipe-kjøler (f.eks. en Scythe OROCHI), og montere denne på en Phenom II (over jul). Disse kjølerne kan rett og slett ikke henge på et hovedkort på grunn av størrelsen (har lest flere foruminnlegg med folk som har mye varmere kjerner på toppen enn på bunnen, bøying av PCB etc.). Derfor hadde det vært kjekt med et kabinett som lar hovedkortet ligge i bunnen på kabinettet, slik som f.eks. hos Lian Li PC-V350B (jeg finner forresten ikke dette til salg noe sted, utgått?).

Det beste hadde vært et slikt kabinett hvor jeg kunne ha satt en veldig stillegående 140mm, eller noe lignende, for gjennomstrømning av luft. Planen er å ha så få vifter som mulig, og de få må være store og stille.

Vet dere om passende kabinetter?

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du skal få problemer med å finne et desktop-kabinett som oppfyller de kravene, f.eks. en mega-svær tårn-kjøler.

Lian-Li PC-V350B hadde heller ikke taklet denslags, i og med at power supply er plassert rett over cpu-socket;

post-10740-1229974584_thumb.jpg

Har sett et som greier selve høyden på stor kjøler, f.eks. NZXT Lexa (cube), men powersupply er plassert kloss inntil ved siden av, så ville nok by på problem okke som (med bredde/omkrets på kjøler)

post-10740-1229975019_thumb.jpg

Hadde du kunne "nøyd deg" med en mindre kjøler av typen Schyte Mini Ninja eller lignende, har du vel straks flere muligheter til å finne noe der ute.

Lenke til kommentar

Hm, interessant. Det var grusomt irriterende plassering av PSU på disse her. Takk for info.

Spørsmålet er om jeg kan kjøre noen andre kjølere passivt. Vet heller ikke om noen kjølere som bruker 140mm-vifter. Jeg er ute etter noe som er så stille som overhodet mulig, men fortsatt er bra nok til mild overklokking. Er det noen som har forslag til løsninger?

Jeg har for så vidt tenkt på vannkjøling, men per i dag må man jo ut med ganske så mye om man skal få vannkjøling som er mer effektiv enn luftkjøling og samtidig lager mindre lyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...