Gå til innhold

Hvor lenge kan dere holde pusten?

hessel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har du noen tips for å øve? :p

Som regel kan man holde pusten lenger når man ikke er i vannet. F.eks. når du ligger rett ut på ryggen på senga eller i sofaen.

Husk: det er ALDRI farlig å holde pusten "for lenge" når du ikke er i vannet. Dette fordi kroppen alltid vil begynne å puste før du dauer. Kan hende du begynner å bli svimmel, og i verste fall kan du svime av, men kroppen vil alltid sørge for at du puster igjen. Derfor er det altså aldri farlig å holde pusten lenge i f.eks. senga.

Selv har jeg trent så mye på dette at jeg aldri har vært i nærheten av å besvime eller bli svimmel.

Lenke til kommentar

Jeg puster rolig/sakte og holder kroppen rolig i minst 10 minutter før jeg skal holde pusten. Rett før jeg skal holde pusten puster jeg 4-5 raske ganger (helt ut og helt inn), før jeg siste gang trekker pusten HELT inn og holder.

Jeg har jo trening med dette over flere år, og det sies at det kan være litt ubehagelig for "nybegynnere" å trekke pusten HELT inn før man holder. Men uansett: jo mer luft du trekker inn i lungene, jo lenger kan du jo holde pusten.

OBS: gjør dette aldri under vann alene. Gjør det heller på sofaen eller i senga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...