Gå til innhold

Hvor selgert de mobiler til overkommelige priser?

eUnaas

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en Sony Ericsson W595 telefon som skal være en julegave. Jeg er litt sent ute til å bestille fra nettbutikk.

Probelemet er at de få butikkene som har noen telefoner inne, eller har denne modellen tar nesten dobbel pris, av hva den koster på nettbutikker. Lefdal skal ha 1800 på nettsidene, i butikken krever de over 3000kr. Latterlig. Slev om jeg er relativt desperat nå, så kan jeg ikke godta det.

Noen som vet om noen butikker i Oslo området, som har konkuransedyktige priser på mobiler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et lite tips: hvis du binder telefonen, er du ikke nødvendigvis nødt å bruke det nummeret du binder den til.

Dvs at hvis du f.eks. binder en W595 til djuice complete (129/mnd) i 12 mnd og betaler 199,- i butikken, så er totalprisen 199 + 12*129 = 1747,-

Dette er billigere enn å kjøpe mobilen fra Lefdal sine nettsider, og da må du beregne fraktpriser i tillegg!

Og så en ting hva angår operatørlås: mange innbiller seg tydeligvis at hvis man kjøper en mobil med binding i en butikk, så får man telefonen låst til den aktuelle operatøren, men hvis man kjøper den uten binding så kan man bruke hvilken operatør som helst. Dette er feil!

Forhandler legger ikke inn operatørlås i telefonen ved salg, dette er det operatøren som gjør før telefonen kommer inn på lager hos forhandler. Låsen er altså fysisk og ligger i telefonen uansett hvordan du velger å betale for den, dersom telefonen er låst. Noen telefoner er operatørlåst, noen er det ikke. For noen modeller hos noen forhandlere har forhandler begge deler av samme modell, da blir den ulåste modellen som regel noe dyrere.

Det fine med Telenor er at hvis du tegner binding så får du operatørlåskoden vederlagsfritt ved å kontakte kundeservicen deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...