konduktans Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Siden min 20" flatskjerm ikke er HD-klar, så får jeg ikke hatt mediesenter på den. Det er noe jeg har savna, for jeg vil kunne spille film og musikk uten å måtte brenne på cd/dvd først. Derfor vil jeg har en skjerm med høy oppløsning som kan brukes til både tv(via dekoder og hdmi), pc(via dvi/vga) og eventuelt en PS3, XBOX360 eller liknende. Er det noen spesielle problemer ved dette? F.eks mtp skalering av tv-bilde osv? Ville denne skjermen gjort jobben? Noen som har erfaringer med den? http://prisguide.gamer.no/product.php?productId=82623 Endret 18. desember 2008 av conflict Lenke til kommentar
phax Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Ville valgt en 24" så får du høyere oppløsning. Prisforskjellen er ikke så stor. Ellers så er det vel ikke så mye og tenke på nei. Bare sørg for å kjøpe en med rette tilkoblinger. PC-skjermer er som oftest 16:10 og ikke 16:9 så du vil få en tynn sort stripe over og under men det er ingenting du kommer til å tenke over tipper jeg. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 18. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2008 Takk for raskt svar Det er i følge prisguiden full HD på den skjermen jeg linka til, og 24" er nesten 1000 kroner dyrere, så tror jeg tar til takke med 22". Har 16:10 på den skjermen jeg har nå(Dell WFP 2005), og det fungerer utmerket til å se 16:9-innhold, så det blir nok en smal sak. Skal jeg koble høyttalere via skjermen, eller finnes det utgang for det på dekoderen? Hvis jeg skal koble pc og dekoder til samme høyttalere og samme skjerm, hvordan kan jeg løse det da? Det er en standard Canal Digital HD-dekoder. Lenke til kommentar
phax Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Den skjermen du linket til har 1680x1050 oppløsning slik de fleste 22" har. På 24" derimot får du 1920x1200. Full-HD eller 1080p om du vil er 1920x1080. Jeg synes det er verdt forskjellen, men det blir nå bare min mening. Hvilke høyttalere er det du skal koble til? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 Linka til feil skjerm. Haha. Mente en annen som var 22" og hadde full HD. Høyttalere har jeg ikke bestemt meg for, men det må bli noe veldig billig og veldig bra. De kommer ikke til å brukes til å spille høyt med, men de kommer til å bli brukt til film, og som bakgrunnsmusikk when we're makin loooove. Så må ha god lyd. Forslag? Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Datahøyttalere eller tradisjonelle høyttalere uten forsterker? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2008 Ja. Haha. Bryr meg ikke så lenge jeg får bra lyd. Er det mulig å få tv og høyttalere(evt. forsterker) med bra bilde og lyd til 4k? Kan godt være surround, og det kan også være vanlige høyttalere ved siden av tv-en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå