Gå til innhold

Hard medfart på julebord

Anbefalte innlegg

Heisann!

Hadde vært julebord her i huset når jeg ikke var her, og fikk vite når jeg kom hjem at anlegget mitt hadde fått seg en hard medfart i løpet av kvelden. Lyden hadde skurret plutselig og forsterker hadde slått seg av såvidt jeg fikk vite. Usikker hva som skjedde, men kan være alt fra slag/fall til fuktighet/væske.

Når jeg spiller av musikk nå, så er det for meg ikke noe kjempe galt, type sprengte elementer og mye skurring, men det virker som om musikken er litt mindre dynamisk (?) og høres litt "kjedelig" ut.

Det jeg trenger hjelp til er å finne ut hvordan jeg kan finne ut om det er noe feil på enten høytalerene eller forsterkeren og hva det evt kan være?

Denon 1706 Reciever

KEF iQ5 Speaker

Takker!

PS: Er ikke noe spesielt flink på dette området.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Placebo effekten er farlig effektiv! Er nemlig ikke sikker på om noe er skadet i det hele tatt, men fikk høre at det hadde fått litt juling og at den bare slo seg av og skurret.

Men er det noe man kan gjøre for å høre om det er noe galt? Spille på maks volum, mye bass, "frekvens-test" lyder eller no? Har ikke mye peiling som sagt, så alt tas med stor takk. Ellers er muligheten stor for at det kun er placebotrollet som lurer... (Men syns det er noe i "ulage" :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Få noen andre til å høre musikk på anlegget (som ikke vet noe om "skaden") og be om et sanseinntrykk. De gangene jeg skulle finne ut "om det var noe galt" på anlegget mitt, spilte jeg musikk jeg hadde hørt mange ganger før og som jeg visste akkurat hvordan skulle høres ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...