DATO Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 (endret) Hei! Vi mistet analoge TV-signaler for et par måneder siden, og gikk derfor til innkjøp av en SAGEM-tuner. Fra før har vi en såkalt TV2-antenne, som har fungert utmerket hele tiden. Men fra begynnelsen av november når kulden kom, startet problemene. Siden da har signalene svingt opp og ned med termometeret. Når det blir under -4 grader, så forsvinner signalene. Har på det meste hatt 5-6 i signal, men når det er kaldt, er den nede i 0-1. Iflg. RiksTV sine nettsider bor jeg i et område som har god dekning. Har prøvd med signalforsterker, bytta antenne, bytta antennenekabel, avmantlet kabler og koblet opp på nytt, men ingen bedre resultat. Er det noen som opplever samme problem? Begynner å gi opp nå, men vil gjerne ha TV!! Takk for alle svar!! Endret 18. desember 2008 av Haraldson Emnetittel i all caps redigert. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) Sidan du har bytt alt anna kan du jo låne ein annan tuner (Grundig), og sjå om det hjelper. Grundig skal visst nok ha betre følsomheit enn Sagem. Endret 19. desember 2008 av torbjornen Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Off topic/spam er fjernet. Hold dere til temaet folkens. (Og som vanlig, ikke kommenter dette innlegget. Send evt. en PM) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. desember 2010 Del Skrevet 16. desember 2010 Har nøyaktig samme problem med tuneren i en Panasonig G15 plasmaskjerm. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Om dere har Canal Digital kabel tv anbefaler jeg dere å ringe oss, dere får kjapt et svar og en løsning! Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. desember 2010 Del Skrevet 19. desember 2010 Ringte RiskTV og fikk en veldig usansynlig løsning. Måtte rette antenna mot en sender langt pokker-i-vold inni landet. Den anbefalte senderen er tydeligvis veldig ustabil i kulda. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Har du fortsatt Sagem-dekoderen? Jeg stilte noen spørsmål om varierende signalstyrke hos Elkjøp, og om jeg burde bytte dekoder. Svaret er at Sagem er dårligere enn konkurrentene på signalstyrke, men at mye at problemet forsvinner om du erstatter transformatoren. Altså, den greia som ser ut som en mobillader, og som driver dekoderen. Denne fikk jeg gratis uten å oppgi serienummer eller navn. Tydeligvis betalt for av Sagem. Gå til en elektrobutikk og hør om de har gratis strømforsyning til Sagem. Den nye har annerledes utforming, men er merket for samme strøm og spenning som den gamle. 90% av problemene mine forsvant. Men det er fortsatt en rævva dekoder, sammenliknet med den nye flatskjermen min. :-) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Har konkludert med at det er feil på senderen i byen her. Bruker forresten Panasonic's innebygde tuner i en G15-plasma. Tidligere hadde jeg Grundig. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Underlig at de har en sender som er ustabil, og ikke fikser den. Opplever ikke alle kundene som bruker den, disse problemene? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Jeg vil tippe at det kun er sentrum og andre ekstremt nære kunder som benytter den. Godt mulig at de ikke har problemer hvis de er rett ved senderen. Omkringliggende områder benytter mest sansynlig en av de andre senderne. Og for alt jeg vet kan det hende de har fiksa den. Jeg bruker jo ikke den lengre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå