Gjest Guest_hmm_* Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Muligens feilpostet, men tenkte jeg kunne ta det her siden det har mye med relasjoner å gjøre, og det at jeg ikke kommer meg inn på min bruker. Hei. Jeg har et spørsmål om det å være full på alkohol. Røper man hemmeligheter? En av grunnene til at jeg nesten ikke drikker på fester er at jeg er meget redd for å få ukontrollert munn-diaré, og dermed røpe både mine bestevenners hemmeligheter og mine egne. Takker på forhånd for alle svar. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg har ikke gjort det. Men det avhenger vel av hvordan du er. Er vel egentlig ikke mulig å vite det før du har prøvd. Men avogtil får jeg sånne gode ideer som: nå hadde det passet bra å si *noe skikkelig dumt* og greier å ta meg selv sammen og ikke si det de fleste gangene. Lenke til kommentar
Orkhanan Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Altså er det noe du virklig ikke vil si så tviler jeg på at man nevner det i fylla. Men man sier såklart dumme ting i blandt. Men bare du drikker med måte så går det meste bra. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Utifra egne erfaringer så gjør man ikke det, men veit ikke om det gjelder alle. Jeg var også litt nervøs for dette en gang i tiden, men uansett hvor full jeg har vært så har jeg skjønnt at det som er hemmelig er hemmelig. Man kan fort si rare/dumme ting, men drikker man i samme tempo som resten, så sier de like mye rart, og alle rører sammen og har det morro Lenke til kommentar
paaskehare Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg er enig med brukeren over meg. Om det er noe du vet at du ikke bør si, så tror jeg ikke alkohol får deg til å si det heller I så fall får du prøve å gjøre noe annet når du er full.. Spille singstar ellerno Alkoholen funker riktignok for å få tungen på gli ellers. Jeg sier gjerne ting jeg har tenkt på lenge, selv om jeg vet at det er dumt å si det, og kanskje angrer på det etterpå Men men.. Hap shittens Men om det er et stort problem for deg så bør du be folk om å enten ikke fortelle deg hemmeligheter, eller redusere drikkingen litt ^^ Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Det er vel rimelig forskjell ifra person til person vil jeg tro. men jeg vet at jeg ikke bruker å tenke så mye på hva jeg sier i fylla, å det er ikke altid en god egenskap.. Lenke til kommentar
Gjest Guest_hmm_* Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Vel, men det hørtes bra ut. Jeg har et spørsmål til. Hvis man skal ha sex rett etter/under en fest, husker man å ta på kondom, eller er det uaktuelt i følge alkoholen? Ja, det har jo mye å si akkurat hvor full man er, men tenkte det kunne være litt skummelt uannsett. Har ikke enda prøvd sex i forbindelse med drikking, så jeg måtte spørre. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Muligens feilpostet, men tenkte jeg kunne ta det her siden det har mye med relasjoner å gjøre, og det at jeg ikke kommer meg inn på min bruker. Hei. Jeg har et spørsmål om det å være full på alkohol. Røper man hemmeligheter? En av grunnene til at jeg nesten ikke drikker på fester er at jeg er meget redd for å få ukontrollert munn-diaré, og dermed røpe både mine bestevenners hemmeligheter og mine egne. Takker på forhånd for alle svar. Når en benytter rusmidler så blir en mindre kritisk generelt. Så ja, du kan fort forsnakke deg. Lenke til kommentar
paaskehare Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Jeg har et spørsmål til. Hvis man skal ha sex rett etter/under en fest, husker man å ta på kondom, eller er det uaktuelt i følge alkoholen? Ja, det har jo mye å si akkurat hvor full man er, men tenkte det kunne være litt skummelt uannsett. Har ikke enda prøvd sex i forbindelse med drikking, så jeg måtte spørre. Min erfaring er at dersom du er i ferd med å ha sex i fylla så tenker du gjerne kun på akkurat det at du skal ha sex. Som du sier så kommer det jo ann på hvor full du er.. Det finnes jo nødprevensjon, men bare husk at dette ikke skal brukes som vanlig prevensjon Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 Finner du på å ha sex når ting er helt svart for deg er det en stor sjanse for at ting ikke blir som det skal, ja. Men etterpå er det bare å løpe fra problemet Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 18. desember 2008 Del Skrevet 18. desember 2008 En av hovedgrunnen til at alkohol ofte har den ekstreme impulseffekten som mange beskriver er at man forventer at den skal ha det og da er man ikke like påpasselige. Med mindre man forventer å si det pga alkoholen og det er noe man faktisk vil holde hemmelige er sjangsen minimale. Men er ikke så unormalt å si ting man kanskje ellers ikke ville sagt, men det er da som regel mer småting som man bare sa i øyeblikket uten å tenke seg helt om. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Det spørs VELDIG på graden av inntaket. Husk at alkohol ikke er som en av og på bryter. Man er ikke enten edru, eller full. Man kan være små-brisen, brisen, små-full, full, drita-full, beauty-full, helt møkkings, etc etc.. Listen er lang. Uansett. Ja, man kan røpe hemmeligheter når man er full nok.. Og ja, man kan glemme kondom når man er full nok. Og JA, man kan bli så full at du ikke husker dagen etterpå at du røpte hemmeligheter og hadde ubeskyttet sex.. Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Alkohol er ikke en magisk drink som tømmer deg for dine innerste hemmligheter. Jeg har sagt mye rart og dumt på fylla, men det kommer jo helt an på samtalen. Om du snakker med en annen person om Venn X, og du er veldig full, og kanskje evt sint/irritert på Venn X kan det være du plumper ut med noe dumt du ikke burde sagt. Men du sier ikke automatisk alle hemmelighetene du sitter på fordi du er drita Lenke til kommentar
Lomper Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 Angående det med sex i fylla. Jeg husker alltid å ha ta på kondom selv om jeg er temmelig drita. Dette fordi jeg er såpass nøye med det når jeg er edru tror jeg Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 (endret) alt etter humør, sammenheng og menge alkohol. jeg spyr aldri ut mine og venners hemmeligheter, sier stort sett ikke alt for mye dumt heller, men gjør ganske mye dumt. dette er vel sånne ting man ikke finner ut av før man har vært på noen fester. husk, det er mulig å tenke "normalt" selv om man er drita. edit: personlig tenker jeg verken frem eller tilbake i fylla, det er det som skjer nå som teller. Endret 19. desember 2008 av aklla Lenke til kommentar
thaislap Skrevet 19. desember 2008 Del Skrevet 19. desember 2008 La meg først si: Ja, du kan si ting du ikke mener, ikke vil og ikke burde sagt som full. Du kan gjøre ting også som ikke gagner deg eller andre. Men aldri skyld på alkoholen, den fungerer ikke, for det var deg selv i utgangspunktet som tok den første ølen eller drinken. Jeg har en gave på godt og vondt som gjør at jeg har stor selvtillitt og er dønn ærlig. Jeg klarer sette ord på mine følelser, si det jeg faktisk mener (med forbehold, slik at jeg ikke f.eks. sårer noen). Og slik er det om jeg er full eller ikke. Forskjellen for min del når jeg er beruset, er at mye man sier blir glemt. Altså hva du selv sa og hva f.eks. jenta eller selskapet sa. Men alkohol letter på stemning og følelser man undertrykker som edru kommer lettere fram. Jeg sier aldri hemmeligheter om jeg er full eller ikke. Jeg har såpass integritet at den ikke faller for alkoholen. Jeg sier dog mye mer tullball i fylla, men det er bare positivt. Jeg forsterker min karakter i beruset tilstand. Men vi er forskjellige. Vi har vel alle et par venner som man blir så utrolig flau på deres vegne i fylla? Vel, sånn blir de når de er fulle. Mens andre blir voldelige, triste, slemme, teite - hele regla. Det er umulig å si hvordan du reagerer når du er full. Test det med noen nære venner og bli vant til det. Jeg er nå i en alder som heller mot 30 og kan si at jeg har mer eller mindre kontroll på hva jeg gjør og sier i fylla. Jeg klarer å forutse når jeg går fra brisen til full og drikker enheter deretter. Jeg lærte meg tidlig å tolerere sprit, for dette er drepern for de fleste. De som sier "jeg blir helt crazy når jeg drikker sprit" kan skyldes at de drikker det særs sjeldent eller har lav toleranse for alkohol. Nok plapring. Jo, bruk kondom. Det har jeg hørt er ganske så lurt! Lenke til kommentar
The_Kris Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Har en tendens til å si ting jeg ikke skulle sagt når jeg er full Det er jo selvfølgelig individuelt, men jeg har fått intrykket av at mindre utadvendte folk deler hemmeligheter relativt til alkoholmengden i kroppen, at det på en måte fungerer som en befrielse fra normene en har skapt i hodet sitt om hva som kan og ikke kan sies, bevist eller ubevisst. Folk ser på meg som litt "care", mystisk, og innestengt osv i hverdagen, men på fylla er jeg en skikkelig entertainer hvis jeg ønsker det, men åpenheten har sine negative sider i forhold til hemmeligheter. Morale of the story: Bli full i et kontrollert miljø første gang så du vet hvordan ståa er, det er kjipt å avsløre til en lettere bekjent at du har ligget med sjefen din fordi du var for full til å se konsekvensene Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Man gjør det nok om man sliter med å holde munnen lukket når man er edru. Lenke til kommentar
aritalo Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Det kommer helt ann på ossen person du er; men som det er nevnt over meg så tror jeg at hvis du er 100% klar på det før du begynner å drikke at jeg skal IKKE røpe disse hemmlighetene så tror jeg ikke du gjør det. På den annen side hvis du allerede har smålig problemer med å holde det hemmlig selv når du er edru så er det jo en mulighet at det sprekker i fylla, men bare vær klar med deg selv på at du ikke skal gjøre det så tror jeg det går bra nesten samme hvor mye du drikker. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 20. desember 2008 Del Skrevet 20. desember 2008 Alkohol(/rus generelt) kan føre til overdreven ærlighet, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå