Gå til innhold

WheelMan på nye eventyr - kommentartråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den Koolance tanken, hvilke metaller inneholder den egentlig? Så det var listet opp messing på Koolance sine hjemmesider.

Kan ikke slikt føre til korrosjon da, eller vil det faktum at den nikkel-belagt minske faren for korrosjon? :)

Tenker på å kjøpe samme tank selv skjønner du.

Har hørt noe om at de bare kan skrus fast til toppen av kabinettet gjennom den fillportløsningen. Stemmer dette? :)

Ble fryktelig mange spm. på en gang, men får håpe du klarer det. :p

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Hvordan har du tenkt å ha loopen din?

Jeg vet ikke enda, spørs om jeg skal investere i vifteløse radiatorer for utsiden eller ikke.

Den Koolance tanken, hvilke metaller inneholder den egentlig? Så det var listet opp messing på Koolance sine hjemmesider.

Kan ikke slikt føre til korrosjon da, eller vil det faktum at den nikkel-belagt minske faren for korrosjon? Tenker på å kjøpe samme tank selv skjønner du.

Har hørt noe om at de bare kan skrus fast til toppen av kabinettet gjennom den fillportløsningen. Stemmer dette? :)

Den består egentlig bare av nipler og plexi. Hvor de har fått messing fra vet jeg ikke, muulig det du skrur niplene i er messing?

Korroskon blir et problem på dette prosjektet, da jeg mest sannsynlig kommer til å kjøre seks CORA-radiatorer - som er i alu. Her trenger jeg hjelp, any ideas?

Tanken skrus fast mellom fillportutgangen og tanken, ja. Som nevnt tidligere har tanken to uttak i bunn også, bunn-festet har fire hull hvor disse går gjennom. (fire, ikke to, for å kunne snu tanken slik man vil)

Så, over til teh reel deel:

post-122083-1230932891_thumb.jpg

Ser det OK ut? Noen spørsmål? Noen meninger? Fyr løs :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder korrosjonsproblemer har jo Aqua Computer utviklet denn geniale lille substansen som de kaller "AC Fluid." :)

http://microplex.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=42417

Den skal visstnok fungerer som en prevansjon mot korrosjon, men hvorvidt den egentlig fungerer er jeg ikke helt sikker på. :)

Det er bare å søke litt på nettet så finner du blandede meninger om den. Men den følger nå med i noen av vannkjølingsanleggene til Microplex. Du kan jo snakke med noen proffe vannkjølere her på forum. Fluesoppen vet sikkert om denne her. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Ser flott ut og lykke til. Ser veldig spennende ut. Go go WheelMan :) Stolt av deg!
Yay me! :wee:

Ser flott ut den lista der! Spesielt cora radiatoren :)

Har du hørt noe mer om den andre radiatoren din?

Takker

Nei, ikke enda. Tror ikke folk er tilbake på jobb enda :p

Uff, vannkjøling...

Jeg har alltid vært imot det, og vil alltid være det til syvende og sist!

~ Mortis360

Det er ikke så vanskelig som det ser ut til ;)

Når det gjelder korrosjonsproblemer har jo Aqua Computer utviklet denn geniale lille substansen som de kaller "AC Fluid." :)

http://microplex.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=42417 Den skal visstnok fungerer som en prevansjon mot korrosjon, men hvorvidt den egentlig fungerer er jeg ikke helt sikker på. :)

Det er bare å søke litt på nettet så finner du blandede meninger om den. Men den følger nå med i noen av vannkjølingsanleggene til Microplex. Men snakk med noen proffe vannkjølere her på forum. Fluesoppen vet sikkert om denne her. :)

Funker vel nesten like bra med frostvæske og sterilt vann.

Microplex ja, *fnise* - Fluesoppen har jeg i min hule hånd, han visste ingenting.

Lenke til kommentar

Hva jeg ikke viste noe om din såpe :tease:

Var ikke korrosjon du spurte om, for det må du passe på med de raddisene.

Du spurte om noe annet: Og det var feste-måten av de og det klarte jeg ikke og svare på hvor jeg klarer ikke og se det for meg siden jeg ikke har brukt de der( tenkte ofte på de før )

Men hvis det er korrosjon du tenker på så ja, det må du ta veldig hensyn til i bygget ditt.

Og at du har meg i din hule hånd...ja,vil påstå det :blush:

LockBreaker: Microplex blir oversett fra denne kanten pga. de omtrent ikke har utvalg lengre og de er ikke så inne på vann som de var en periode. Nå er det sidewindercomputers.com og performance-pc.com som er tingen :woot:

Jeg brukte mye Acfluid i starten når jeg begynte med vann, men etter litt klaps i bakhuet fra Stoolman så gikk jeg over til frostvæske:P

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Bruker PTS, PPC's og Sidewinder Comps jeg også. :)

Skal bestille meg noe fra PPC's nå om noen uker regner jeg med. Venter på at GPU og GPU-kjøleblokker skal bli lansert. (GTX 295) :)

Så blir det vel bygging etter det.

Den listen din har jeg tydeligvis glemt å kommentere WheelMan. Kan ikke si annet enn at det er perfekt. :!:

Elsker de BP-nipplene. Cora radiatorene setter prikken over i'en på utseendet i alle fall. :)

Du vet ikke tilfeldigvis hvor mye varme de leder?

Når det gjelder sort farve på vannet har jo Feser noen produkter med sort veske. Så du tenkte på å tilsette noen kjemiske midler, ved hjelp av folk fra kjemidelen av forume, for å få det sort. Bare tenkte jeg skulle legge til et alternativ. (Du visste sikkert om det fra før. Men, men. ) :)

EDIT: Microplex har jeg aldri bestillt noe annet enn kabinett og smådeler fra. Kommer nok aldri til å handle vk fra dem. For at jeg skal gjøre det må nok utvalget opp og prisene ned. ;)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Den listen din har jeg tydeligvis glemt å kommentere WheelMan. Kan ikke si annet enn at det er perfekt. :!:

Elsker de BP-nipplene. Cora radiatorene setter prikken over i'en på utseendet i alle fall. :) Du vet ikke tilfeldigvis hvor mye varme de leder?

Nice.

Tror ikke de leder stort, bare en måte å finne ut av det på :wee:

Når det gjelder sort farve på vannet har jo Feser noen produkter med sort veske. Så du tenkte på å tilsette noen kjemiske midler, ved hjelp av folk fra kjemidelen av forume, for å få det sort. Bare tenkte jeg skulle legge til et alternativ. (Du visste sikkert om det fra før. Men, men. ) :)
Den sorte vesken til Feser er nok mer mørk lilla. Dersom du vil ha det sort er nok sorte slanger veien å gå, men så har du vel nok slanger fra før av.

Jeg har sort væske, men vet ikke hva slags merke. Den er hvertfall sort - ikke lilla.

Lenke til kommentar
Når det gjelder farge Fluesopp. Tror du blekk kan funke. Altså vanlig blekk til penner med god kvalitet?

Ble anbefalt det som fargetilsetning. Skulle visst fungere godt. Men det vil jo gi avsetninger på blokker og sånt etterhvert vil jeg tro?

At det fungerer tviler jeg ikke på, men kan vel kanskje bli litt tykk uten og bli tynnet ut?

Som fargetilsetning tror jeg det blir en fin farge hvis man finner den rette blandingen :yes:

At den kommer til og farge av seg er ikke så mye tvil, men det skal vel gå og rense.

Kan godt hende den misfarger akryl osv, i blokkene som man ikke får renset vekk.

Dette må jeg ihvertfall finne ut mer om :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...