Gå til innhold

Resident Evil filmene, verdt og kjøpe på blu-ray?

Skogslik

Anbefalte innlegg

Vi får oss snart nytt tv, Sony Bravia 4W4500 40 tommer og en playstation 3 som blir pakket opp på julaften.

og vill nå handle noen blu-rayer.

Ser play.com har slikt tilbud, ta 3 betal for 2. noen som har benytted seg av dette?

vurderer og handle

Resident Evil: Apocolypse,

Resident Evil Extinction,

og Silent Hill.

eller noen andre filmer dere kan anbefale som virkelig viser hva blu-ray er godt for? :)

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har alle 3 RE filmene, både på DVD og BD.

Kjørte faktisk en liten sammenligning den gang jeg kjøpte de på BD. Første som slo meg med 1'ern, var hvor mye bedre fargene var på BD'en.

DVD kjører jeg oppskalert via HDMI.

Konklusjonen min ble at det er film nr. 1 som virkelig får ett løft i bildekvalitet på BD kontra DVD. Apocalypse har også noe bedre bildekvalitet, men ikke så merkbart som 1.

Ironisk nok er det faktisk Extinction som jeg ikke ser forskjell på DVD og BD i noen stor grad, og jeg vil påstå at det er film nr. 1 som har best bilde av alle 3 på BD!

Lenke til kommentar

Bd-filmer er såpass dyre ennå, så du må velge dine kjøp med omhu. Hvis du vil utnytte den forbedrede bilde- og lydkvaliteten bør du kjøpe filmer med mye action og fart. I am Legend er absolutt ikke dumt, den er etter min mening veldig bra og en av de billigste bd-filmene som er å få tak i nå.

De ukene jeg har hatt blu-ray har jeg selv kjøpt I am Legend, 300, Troia, Transformers og Iron Man. En sniktitt på julegavene mine forteller meg at jeg i nærmeste fremtid også har Jesse James.

Lenke til kommentar

Lite tips: Både Resident Evil og Silent Hill er basert på spill. Den første RE er ganske bra og holder seg til spillene, men de to andre driter i alt og prøver å være noe annet enn det de er. Den tredje lastet jeg ned ulovlig fra en bittorrent-side og angret på at jeg kastet bort tid på den. :p

Silent Hill er en rar film. Kjenner du spillene fra før er den meget bra, men den kan fort bli forvirrende og kjedelig om du ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...