GNUfan Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Alle distroer virker ved siden av XP. Fordelen med MDK 9.1 er at den kan resize NFTS-partisjoner under installlasjon, så du slipper å reinstallere XP eller ta knekken på en annen partisjon. Lenke til kommentar
zuhr Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 her kan du starte med noe så fint som redhat eller mandrake. Vil også faktisk tipse om skolelinux. Dette er også en spennende og ny distro. Kommet en hjemmeversjon i den nye versjonen av den også... :smile: Lenke til kommentar
daffy- Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Er ikke mye av meningen med å kjøre Linux det, at du _slipper_ det sucky look'et til WinXP, og at du nettopp _skal_ merke at du kjører Linux? Vil jo hvertfall jeg mene. Jeg som trodde vitsen med Linux var at man skulle "ha Linux", og ikke at man "ikke skulle ha Windows". Det blir litt dumt å installere et helt nytt OS bare fordi man ikke liker måten den ene ser ut på. Hehe, du sier noe. Det var vel noe i den retningen jeg mente, men man prøver vel nødvendigvis ikke å få det nye OS'et du kjører til å ligne mest mulig på det gamle. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 nja... tror jeg skal bruke Debian jeg... Passer best til koding å sånt.. Ikke sant`? For koding trenger man en editor og en kompilator eller tilsvarende verktøy for miljøet man utvikler for. Dette finnes for hver eneste distro jeg kjenner til, så det er henimot vilkårlig hvilken distro man bruker (jeg koder ihvertfall java helt fint på RH9). Med mindre du kan spesifisere hva du mener med «best til koding å sånt»? Dette virker ganske n00b Vær så snill, det heter «newbie» Lenke til kommentar
Klette Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Debian er nok et godt valg... apt-get install er digg FreeBSD har et lignende system, ports, men det virker som den har en tendends til å sette seg i laaaange dep. loops : Hiv in Debian du, syntes det var lettere enn Mandrake and etc.. lær deg denne: tar zxf myfile.tar.bz Nyttig den Lenke til kommentar
naken Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 kall det "nybegynner" istedet, dere er tross alt norske Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 okey... nybegynner da! Ja.. hive inn Debian jeg! Takk for svar! Lenke til kommentar
solaman Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Har god erfaring med ulike Mandrake distroer, kjører 9.0 på en Dell Inspiron 8200 og 9.1 på stasjonær. Lett å installere, enkel å bruke, finner det meste av kurant hardware selv og installerer drivere til dette. Krever at du lager en egen partisjon på disken du allerede har. Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 lær deg denne: tar zxf myfile.tar.bz Nyttig den Enda mer nyttig med tar jxf myfile.tar.bz2 Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 for det første... hva er zxf ?? Vet at man bruker den komandoen til å pakke opp filer og styr... men zxf, jxf?? for det andre... va inne på linuxiso.orrg og sjekket litt ut... Der va det en bråte med linuxpakker... vet at jeg skal ha i386, men hvilken av dem igjen?? Har valget mellom: Debian GNU/Linux - Disk 1 Generic boot (Non-US) Debian GNU/Linux - Disk 1 Generic boot (US) Debian GNU/Linux - Disk 2 'vanilla' boot Debian GNU/Linux - Disk 3 'compact' boot Debian GNU/Linux - Disk 4 'idepci' boot Debian GNU/Linux - Disk 5 'bd2.4' boot Debian GNU/Linux - Disk 6 Debian GNU/Linux - Disk 7 Noen som vet?? Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 for det første... hva er zxf ?? Vet at man bruker den komandoen til å pakke opp filer og styr... men zxf, jxf?? Skriv man tar, da vil du se... Lenke til kommentar
BeCo Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 for det første... hva er zxf ?? Vet at man bruker den komandoen til å pakke opp filer og styr... men zxf, jxf?? Skriv man tar, da vil du se... betryggende! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå